Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

MSI GT660 Eller Asus G73Jh lite råd!

Permalänk

MSI GT660 Eller Asus G73Jh lite råd!

Har planerat att inköpa en ny burk, i bössan har jag 24 lappar att spendera och det är dessa två som har hittat mitt intresse. Då är frågan vilken av dessa som är mer värd att köpa och då vänder jag mig till er!

MSI GT660 har 12 GB ram och G73Jh endast har 6
G73Jh har radeon 5870 1GBDDR5 och MSI har geforce 285M

Personligen skulle jag vilja ha den med Radeon eftersom den har DX 11 men då får jag inte med mig minnet.

Har ni något annat förslag som klår dessa med hästlängder eller vet ni om vilken som är bäst. let me know!

Permalänk
Medlem

RAM-minne är väldigt enkelt att sätta i mer, och det påverkar oftast inte garantin på datorn. Om du ska köpa en speldator idag så är det definitivt 5870-kortet du ska satsa på. Så köp Asusen, sätt i mer minne (vad du nu ska med 12 GB till? kanske kan va värt att prova med 6 och se om mer behövs) och spela på.

Produktjämförelse hos Prisjakt

/Ash

Permalänk

jag har asus g73jh och jag är jättenöjd med den, stor skärm underbar finish som inte blir fingeravtryck på. baklysta tangenter, windows 7 (antar de flesta datorer har de nu men jag gillar det skarpt) spelade även mass effekt 2 och grafiken är grym!! dock e batteritiden inte så stor utan laddare. jag tycker den är tyst också

Permalänk
Medlem

Vilken väska ska man köpa till G73an?