HTC Desire eller Samsung Galaxy S

Permalänk
Medlem

HTC Desire eller Samsung Galaxy S

Två väldigt lika mobiler som båda har sina plus och minus. Men vilken ska man välja?

Efter att ha läst en del på Prisjakt märker man att fler gillar Desire mobilen (kanske mest för att den funnits ute på marknaden längre än Galaxy).

Key features som jag tycker skiljer dem åt:

Desire
¤ Bättre UI
¤ Fotoblixt
¤ Android 2.2 (Froyo) = mer stabil telefon

¤ Sämre kamera
¤ Lite sämre skärm
¤ Sämre hårdvara

¤ Fix "Batteryfix" som dubblar kapaciteten

Galaxy
¤ Bättre batteri
¤ Bättre kamera
¤ Bättre hårdvara

¤ Ingen blixt
¤ Buggig telefon med Android 2.1
¤ Ej lika användarvänligt UI

¤ Fix "One click lag fix" snabbar tydligen upp telefonen med 180% men med liten risk att man brickar den.

Ovanstående påståenden är inte mina egna utan sammanfattning av användarrecensionerna på Prisjakt.

Vad tycker ni?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Min generella uppfattning är att SGS är snäppet vassare än Desire. framförallt pga av skärmen och hårdvaran i övrigt. skärmens respons vid beröring och multitouch kan lätt jämföras med iphone, som ju är mest "responsiv" av alla smartphones. Sen är är ju också desire ca 6 månader äldre än SGS, men det har nog mindre betydelse i det här fallet. Personligen är jag lite mer för SGS. Men i slutändan handlar det snarare om personliga preferenser, dvs:

HTC Sense vs TouchWiz 3.0
3,7" vs 4"
etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorkelfarsan:

Min generella uppfattning är att SGS är snäppet vassare än Desire. framförallt pga av skärmen och hårdvaran i övrigt. skärmens respons vid beröring och multitouch kan lätt jämföras med iphone, som ju är mest "responsiv" av alla smartphones. Sen är är ju också desire ca 6 månader äldre än SGS, men det har nog mindre betydelse i det här fallet. Personligen är jag lite mer för SGS. Men i slutändan handlar det snarare om personliga preferenser, dvs:

HTC Sense vs TouchWiz 3.0
3,7" vs 4"
etc

Bra sagt!

Glömde att Desire inte stödjer DivX / XviD
Sen kommer nog Froyo till SGS förr eller senare.
Skulle ju finetunea GPSen, introducera Flash samt annat smått o gott.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Galaxy S:
+Lite bättre skärm. Enda märkbara skillnaden är väl dock endast i solljus.
+Lite snabbare processor, tror inte heller där att skillnaden är märkar, förutom i benchmarks.
+Betydligt bättre grafikdel. Dock tror jag få spel kommer dra nytta av denna ändå, vem orkar lägga ner veckor på att ge ett spel stöd för EN ENDA telefons grafikdel liksom?

Desire:
+Betydligt bättre byggd enligt mig. Samsungen är plastig och bäger som ett löv = intryck som en budgettelefon. Desiren har vikt i sig och utsänder kvalitet.
+Gränsnittet HTC Sense. Aldrig att jag hade köpt en androidlur utan det, även om den är bättre. Galaxys gränssnitt ser förjävligt ut enligt mig. Det ser enfärgigt, billigt och B ut, sense däremot är väl det snyggaste gränsnittet som finns, bortsett från HTC touchflo på deras nya windows telefoner.
+Får android-uppdateringar snabbare (?)

Alla dagar i veckan att desires fördelar väger mer än desires, enligt mig!

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Galaxy S:
+Lite bättre skärm. Enda märkbara skillnaden är väl dock endast i solljus.
+Lite snabbare processor, tror inte heller där att skillnaden är märkar, förutom i benchmarks.
+Betydligt bättre grafikdel. Dock tror jag få spel kommer dra nytta av denna ändå, vem orkar lägga ner veckor på att ge ett spel stöd för EN ENDA telefons grafikdel liksom?

Desire:
+Betydligt bättre byggd enligt mig. Samsungen är plastig och bäger som ett löv = intryck som en budgettelefon. Desiren har vikt i sig och utsänder kvalitet.
+Gränsnittet HTC Sense. Aldrig att jag hade köpt en androidlur utan det, även om den är bättre. Galaxys gränssnitt ser förjävligt ut enligt mig. Det ser enfärgigt, billigt och B ut, sense däremot är väl det snyggaste gränsnittet som finns, bortsett från HTC touchflo på deras nya windows telefoner.
+Får android-uppdateringar snabbare (?)

Alla dagar i veckan att desires fördelar väger mer än desires, enligt mig!

Bra argument. Hoppas bara HTC får tummen ur och släpper divX/Xvid stöd nån gång. De har trots allt lovat det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Galaxy S:
+Lite bättre skärm. Enda märkbara skillnaden är väl dock endast i solljus.
+Lite snabbare processor, tror inte heller där att skillnaden är märkar, förutom i benchmarks.
+Betydligt bättre grafikdel. Dock tror jag få spel kommer dra nytta av denna ändå, vem orkar lägga ner veckor på att ge ett spel stöd för EN ENDA telefons grafikdel liksom?

Desire:
+Betydligt bättre byggd enligt mig. Samsungen är plastig och bäger som ett löv = intryck som en budgettelefon. Desiren har vikt i sig och utsänder kvalitet.
+Gränsnittet HTC Sense. Aldrig att jag hade köpt en androidlur utan det, även om den är bättre. Galaxys gränssnitt ser förjävligt ut enligt mig. Det ser enfärgigt, billigt och B ut, sense däremot är väl det snyggaste gränsnittet som finns, bortsett från HTC touchflo på deras nya windows telefoner.
+Får android-uppdateringar snabbare (?)

Alla dagar i veckan att desires fördelar väger mer än desires, enligt mig!

Jag anser att fördelarna du listade för SGS väger tyngre än Desires (men det är jag).
Det som väger tyngst av fördelarna för Desire och som är en rätt stark kandidat är att HTC får uppdateringar snabbare (konfirmerat ngnstans? Har också fått det intrycket.)

Jag kommer i månadsskiftet skaffa en SGS och är väldigt spänd över att se hur pass många buggar som fixas och hur mycket snabbare den kommer bli då 2.2 släpps.

Edit: Meningsuppbyggnad - syftningsfel

Visa signatur

AMD Phenom II x4 @ 3,42GHz | Gigabyte GA-770TA-UD3 | A-Data DDR3 1333MHz 2x2GB | HD5750 1GB | WD CaviarBlack 640GB | FD Tesla 450W

Permalänk

Batteritiden är bara för dålig på desire:n. Igår var batteriet slut 14:30 fastän jag laddat den över natten. Visst lät jag den jobba en del under dagen med lite gps, den stog på som trådlöst internet för netbooken osv. men ljusstyrkan stog bara på hälften och SÅ mycket tycker jag ändå inte att jag använde den.

Har SGS:en betydande bättre batteritid men i övrigt ungefär samma så tycker jag du ska satsa på den. Men Desire:n är också ett riktigt riktigt bra köp.

Visa signatur

Coffeelake - it tastes better

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Bra argument. Hoppas bara HTC får tummen ur och släpper divX/Xvid stöd nån gång. De har trots allt lovat det.

Det går i alla fall att se divX/Xvid-filmer redan idag med gratisversionen av RockPlayer-spelaren.
Funkar fint och det är smidigt att bara kunna dra över filmen till telefonen utan att behöva kod:a om.
Däremot så hade det suttit fint med flera format när man filmar i HD på Desire:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Det går i alla fall att se divX/Xvid-filmer redan idag med gratisversionen av RockPlayer-spelaren.
Funkar fint och det är smidigt att bara kunna dra över filmen till telefonen utan att behöva kod:a om.
Däremot så hade det suttit fint med flera format när man filmar i HD på Desire:n.

Tycker Divx/Xvid är ett dåligt format som käkar mycket CPU och batteri. Har du Vuze behöver du bara dra din divx till Androidikonen så konverterar den om filmen och slänger över den automatiskt till telefonen.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

det här med att desire inte har divx stöd är inte så viktigt. Det finns ju appen rockplayer som funkar as bra och då kan man se divx filmer.

Visa signatur

Q9550 @ 2.83 | MSI P45 | Kingston 4GB @ 800mhz | XFX ati 5850 black edition | thermaltake toughpower 750W | samsung spinpoint 500GB | cooler master centrino 534 | samsung syncmaster 225BW | steelseries ikari | logitech G15 | Icemat Siberia, Steelseries 7H

Permalänk
Medlem
Skrivet av winus:

Jag anser att fördelarna du listade för SGS väger tyngre än Desires (men det är jag).
Det som väger tyngst av fördelarna för Desire och som är en rätt stark kandidat är att HTC får uppdateringar snabbare (konfirmerat ngnstans? Har också fått det intrycket.)

Jag kommer i månadsskiftet skaffa en SGS och är väldigt spänd över att se hur pass många buggar som fixas och hur mycket snabbare den kommer bli då 2.2 släpps.

Edit: Meningsuppbyggnad - syftningsfel

Yes, det är ju en smaksak. Design och användarvänlighet vs rå prestanda.

Kan tillägga en till fördel hos samsung galaxy s:

Touchen ska tydligen vara ganska mycket bättre än desirens, snabbare respons och "äkta" multi-touch med stöd för upp till 5 fingrar sammtidigt (samma touch som htc hd2 och htc evo). Men när i hellsicke använder man mer än två fingrar på en ca 3-4" touch-skärm?? :S Enda pisitiva är ju respons-tiden, ifall man nu märker den.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Tycker Divx/Xvid är ett dåligt format som käkar mycket CPU och batteri. Har du Vuze behöver du bara dra din divx till Androidikonen så konverterar den om filmen och slänger över den automatiskt till telefonen.

Trodde att detta var vad divx var bra som:S Vilket format är lättast för processorn att hantera då, eller åt andra hållet, vilket format klarar högst kvalitet innan processorn ger upp och och filmen laggar ihop?

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av westlingofsweden:

Batteritiden är bara för dålig på desire:n. Igår var batteriet slut 14:30 fastän jag laddat den över natten. Visst lät jag den jobba en del under dagen med lite gps, den stog på som trådlöst internet för netbooken osv. men ljusstyrkan stog bara på hälften och SÅ mycket tycker jag ändå inte att jag använde den.

Har SGS:en betydande bättre batteritid men i övrigt ungefär samma så tycker jag du ska satsa på den. Men Desire:n är också ett riktigt riktigt bra köp.

Testa Battery fix!

Skrivet av Lyrisius:

Det går i alla fall att se divX/Xvid-filmer redan idag med gratisversionen av RockPlayer-spelaren.
Funkar fint och det är smidigt att bara kunna dra över filmen till telefonen utan att behöva kod:a om.
Däremot så hade det suttit fint med flera format när man filmar i HD på Desire:n.

Jasså, det visste jag inte. Där lärde jag mig något nytt

Det lutar mer åt SGSen alltså...nyare hårdvara och får hoppas att Froyo löser alla problem. Sen blev jag positivt överaskad när jag läste om att SGS:ens night shot faktiskt är rätt bra ändå och att lampan då inte behövs. Swype verkar också intressant. Men måste ta en titt på Desierns UI först, alla säger ju att den är så mycket bättre än SGSens.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Beror lite på vad du vill ha ut av telefonen.
Utan att veta helt säkert så är communityn kring Desire större, med custom-romar (särskilt som det är i princip samma hårdvara som Nexus one, så framtida versioner av android borde portas bra till Desire).
Galaxyn är vassare rent hårdvarumässigt, men samsung har ju inte varit duktiga på mjukvara med sina äldre telefoner iaf.

Desire Z sägs ju komma rätt snart med, men det verkar som det är samma hårdvara fast fysiskt tangentbord.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Med tanke på att Desire funnits ute längre är det inte heller så konstigt att Froyo (2.2) redan är släppt till den. Så med andra ord, ge Galaxyn några kalenderdagar till så har även den Froyo, och när denna uppdatering väl sker kan man ju tycka att Samsung Galaxy S är det självklara (med stora bokstäver och utropstecken) valet.

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Hörde från en kollega på jobbet att Sense UI är bra mycket bättre utvecklat än det i SGS. Twitter, Facebook, mail osv är tätt sammankopplat vilket tydligen ger en väldigt bra överblick.

Usch, varför ska det vara så svårt att välja

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Har faktiskt samma dilemma.Jag lutar mest åt Desiren då jag tycker att SGS är ful och plastig.Sen så suger Samsungs dator-telefon synkning.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Fedt, måste jag testa. Tackar!

Visa signatur

Coffeelake - it tastes better

Permalänk
Medlem

Rootad SGS med Lagfix! Skall bli mycket intressant att se resultaten när officiella FroYo för SGS dyker upp

Att ta upp medföljande mjukvara som en för eller nackdel är enligt mig knasigt när vi pratar om Android, själv använde jag Touchwiz i en dag och har sedan dess varit förälskad i LauncherPro som jag föredrar över alla övriga UIs jag sett och testat (inkl Sense)

Tycker personligen att "plastig" är ett tomt argument, luren ligger bra i handen och känns enligt mig (som kallar mig själv petig) inte billig. Det som skiljer är att Desire har en mer sträv yta medans SGS har en glattig sådan, byggkvalitén är hög.

Själv tycker jag Desire ser väldigt föråldrad ut rent utseendemässigt och finner den inte alls speciellt snygg, att hacka på att SGS liknar Iphone känns rätt gammalt

Någon nämde att det fanns få Custom roms och liknande till SGS, jag kan inte hålla med.

Galaxy S I9000 Android Development - xda-developers

Finns ju redan nu möjlighet att uppdatera firmware till inofficiell FroYo (2.2) så den riktiga kommer nog inom någon vecka.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Hört talas om Lagfix vilket verkar vara en bra grej
Men många användare rapporterar buggar och slö telefon efter att ha uppdaterat till 2.2 betan. Hoppas den officiella builden håller bättre kvalitet.

Blir ett besök på El-giganten ikväll för att klämma lite på SGS.

Ska googla lite om LauncherPro

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Vill du ha en lur som funkar direkt ur lådan så är nog desire det bästa valet i nuläget. Men om du gillar att greja lite och flasha/fixa själv så tycker jag att SGS är det självklara valet, problemet nu är nog att den hårdvarumässigt är lite för modern(hårdvaran nyttjas inte alls optimalt för tillfället). Men den har all potential i världen, och 2.2 ska ju komma denna månad sägs det.

Personligen så skulle jag ta en SGS alla dagar i veckan då jag gillar att tweaka och hålla på

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Vill du ha en lur som funkar direkt ur lådan så är nog desire det bästa valet i nuläget. Men om du gillar att greja lite och flasha/fixa själv så tycker jag att SGS är det självklara valet, problemet nu är nog att den hårdvarumässigt är lite för modern(hårdvaran nyttjas inte alls optimalt för tillfället). Men den har all potential i världen, och 2.2 ska ju komma denna månad sägs det.

Personligen så skulle jag ta en SGS alla dagar i veckan då jag gillar att tweaka och hålla på

Då är ju Desiren för nmg.Gillar inte att fixa för mycket med telefoen.Vet du om sync programmet funkar bättre med SGS eller är det lika sopigt som Samsungs tidigare?Tänkte att de kanske snäppt upp det i och med att det är en vass telefon.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shooto Great:

Då är ju Desiren för nmg.Gillar inte att fixa för mycket med telefoen.Vet du om sync programmet funkar bättre med SGS eller är det lika sopigt som Samsungs tidigare?Tänkte att de kanske snäppt upp det i och med att det är en vass telefon.

Vet inte hur Samsungs äldre mjukvara är men Kies är inte någon dundermjukvara. Som tur är behöver man enbart använda det när man flashar telefonen. Mail, kontakter, filer osv kör man smidigast via outlook och utforskaren.

Visa signatur

I7 980@4.4ghz, Asus 580, 12gb RAM, Asus rampage 3 extreme, Intel g2 160gb+6tb mekaniska diskar.

Permalänk
Medlem

Desiren verkar slut i de flesta affärer så det blir SGS för min del. Har stora förväntningar på 2.2 samt att LauncherPro Plus verkar intressant. Jag gillar inte heller att tweaka alltför mycket och verkligen inte så mycket som det krävdes för N900.
Tweaka startskärmarna är inget problem för det gör man bara en gång, men sen vill man ju lägga in lite apps och att lätt kunna föra över lite filmer via utforskaren (som ett USB minne) och det verkar ju möjligt om man skippar Kies.
Kommer inte maila från den och twitter/facebook är inte livsviktigt direkt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

det tror du nu, men du kommer börja maila från telefonen, min vän, du kommer börja.

Visa signatur

Coffeelake - it tastes better

Permalänk
Medlem
Skrivet av westlingofsweden:

det tror du nu, men du kommer börja maila från telefonen, min vän, du kommer börja.

Tror du det? ^_^
Kanske får en trevlig överraskning när jag startar e-mail klienten.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Desiren verkar slut i de flesta affärer så det blir SGS för min del. Har stora förväntningar på 2.2 samt att LauncherPro Plus verkar intressant. Jag gillar inte heller att tweaka alltför mycket och verkligen inte så mycket som det krävdes för N900.
Tweaka startskärmarna är inget problem för det gör man bara en gång, men sen vill man ju lägga in lite apps och att lätt kunna föra över lite filmer via utforskaren (som ett USB minne) och det verkar ju möjligt om man skippar Kies.
Kommer inte maila från den och twitter/facebook är inte livsviktigt direkt.

Launcher pro är riktigt bra, det är väldigt synd att samsung har krånglat till SGS så med sitt touch wiz. Är det bara att köra in launcher pro så slipper man hela touch wiz krånglet/lagg? Isåfall är det ju hur enkelt som helst.

Men att flasha in ett custom rom är inga konstigheter heller, mycket enklare än det verkar faktiskt. Personligen så har jag snöat in totalt på att hålla på och tweaka och testa olika saker, ungefär som med datorer. Fattade inte riktigt vilka oerhörda möjligheter det fanns innan jag köpte en android.

Att synca är inga problem, det finns flera olika alternativ på det.

Vad gäller överföra saker tilll luren så kan du göra det via usb, eller bara dela ut det på det trådlösa nätverket och ladda ner det med luren.

Permalänk
Medlem

Äger både Desire och SGS så jag måste säga att tex skillnaden när det gäller skärmen är stor. SGS har mycket bättre skärm, färger, svärta och storleken gör den mycket bättre om man ser på film eller spelar.
Sett till spelprestanda så är också SGS:en överlägsen, alla spel flyter på mycket bättre på SGS:en.
Desiren är en jäkligt bra mobil men för mig så känns den tråkigare än SGS:en.
Däremot så hatar jag thouchknapparna för bakåt och meny på SGS:en, Desirens fysiska knappar är mycket bättre. Händer att man hoppar ur de man håller på med för att man råkar nudda bakåt-knappen.

thereal_twisted, det räcker inte att bara köra in Launcher Pro för att slippa lagg, fast min kanske laggar 1-2 gånger per dag så jag stör mig inte på det. Fast snart så kommer Froyo och ny firmware till SGS och då borde de problemen vara löst. Största problemet med SGS är nog att GPS:en har svårt att låsa satelliter, kan ta lång tid för mig om man jämför med Desiren. Desiren låser och får bättre fix på 10-30 sek. Min SGS kan ta 60 sek till enormt lång tid innan den får låsning.

Permalänk
Skrivet av Stal:

Äger både Desire och SGS så jag måste säga att tex skillnaden när det gäller skärmen är stor. SGS har mycket bättre skärm, färger, svärta och storleken gör den mycket bättre om man ser på film eller spelar.
Sett till spelprestanda så är också SGS:en överlägsen, alla spel flyter på mycket bättre på SGS:en.
Desiren är en jäkligt bra mobil men för mig så känns den tråkigare än SGS:en.
Däremot så hatar jag thouchknapparna för bakåt och meny på SGS:en, Desirens fysiska knappar är mycket bättre. Händer att man hoppar ur de man håller på med för att man råkar nudda bakåt-knappen.

thereal_twisted, det räcker inte att bara köra in Launcher Pro för att slippa lagg, fast min kanske laggar 1-2 gånger per dag så jag stör mig inte på det. Fast snart så kommer Froyo och ny firmware till SGS och då borde de problemen vara löst. Största problemet med SGS är nog att GPS:en har svårt att låsa satelliter, kan ta lång tid för mig om man jämför med Desiren. Desiren låser och får bättre fix på 10-30 sek. Min SGS kan ta 60 sek till enormt lång tid innan den får låsning.

Trodde lagget låg i själv Touchwiz UI't, men det kanske inte är så enkelt.

Lagg 1-2ggr/dag låter ju inte så farligt.

Permalänk
Medlem

Det är inget som stör mig eftersom det är så sällan, då svär jag mera åt mig GPS. Jag har även fått att den hängt sig så man fått plocka ur batteriet, fast de har nog hänt max 1 gång per månad. Då ska man veta att jag använder min mobil en hel del, har nästan alla finesser påslagen hela tiden, har ca 175 appar installerade och kör nu helt standard(dvs inget laggfix, ej rootat, ej nya rooms, osv...)
Ska bli intressant att se vad som händer när Froyo kommer till SGS. Idag så finns det nog bara en mobil jag skulle byta ut den mot och det är en Nokia N8 som kör Android, fast den N8 finns inte än