Chassie till orderbeställd dator?

Permalänk

Chassie till orderbeställd dator?

Hej,

Asus M4N75TDAMD 874 kr 1 st 0 st 0 st 874 kr
500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ 416 kr 1 st 0 st 0 st 416 kr
A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800 1 013 kr 1 st 0 st 0 st 1 013 kr
AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 1 390 kr 1 st 0 st 0 st 1 390 kr
Sparkle GeForce GTX 460 1GB OC 1 990 kr 2 st 0 st 0 st 3 980 kr
Fractal Design Tesla 650W 80+ 795 kr 1 st 0 st 0 st 795 kr
Cooler Master Dominator 690 Svart, Utan nätagg 676 kr 1 st 0 st 0 st 676 kr
Samsung SH-S223C 22X DL Svart 199 kr 1 st 0 st 0 st 199 kr
Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM 1 026 kr 1 st 0 st 0 st 1 026 kr
Byggnation av dator med valfria delar 795 kr 1 st 0 st 0 st 795 kr
PC StarCraft2 TRIAL GT240/GTS250/GTX460/465/470/48 0 kr 1 st 0 st 0 st 0 kr
Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 258 kr 1 st 0 st 0 st 258 kr

Sådär ser den orderbeställda datorn ut men de har slut på just dom dära datorlådorna och dom får inte in några nya förräns om två månader.

Skulle någon kunnig person kunna föreslå ett annat chassie? Min budget låg på 11-12k men kan stiga lett par hundralappar bara man får datorn i år :).
Vill helst att det ska ha bra luftflöde såklart.

Mvh,

Jocke

Permalänk
Medlem

Fractal Design Define R3.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle|N:

Fractal Design Define R3.

Det är väl inte så bra luftflöde i R3, eller?

Permalänk
Medlem

Du kan ju köpa ett CM 690 II Advanced, lite dyrare men jag tycker att det är riktigt bra(kan dock inte jämföra då jag inte haft det chassit du tänkt). Annars finns en lite billigare variant kallad CM 690 II men den verkar inte finnas på Inet(om du tänkt köpa allt därifrån).

EDIT: Länk till inet Cooler Master 690 II Advanced - Inet.se

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockeffs:

Det är väl inte så bra luftflöde i R3, eller?

Inget ett par fläktar inte kan fixa, har inga problem med min R3:a.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Du kan ju köpa ett CM 690 II Advanced, lite dyrare men jag tycker att det är riktigt bra(kan dock inte jämföra då jag inte haft det chassit du tänkt). Annars finns en lite billigare variant kallad CM 690 II men den verkar inte finnas på Inet(om du tänkt köpa allt därifrån).

EDIT: Länk till inet Cooler Master 690 II Advanced - Inet.se

Hej,
Den du länkade, är det nätagg med då ( Ser inget "UTAN NÄTAGG" så antar det är så )?
Om nätagg medföljer så undrar jag om det är möjligt att få dom peta bort den och hur funkar den där med mina andra delar jag valt? Får allt plats?

Mvh,
Jocke

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockstrapp:

Hej,
Den du länkade, är det nätagg med då ( Ser inget "UTAN NÄTAGG" så antar det är så )?
Om nätagg medföljer så undrar jag om det är möjligt att få dom peta bort den och hur funkar den där med mina andra delar jag valt? Får allt plats?

Mvh,
Jocke

Kommer passa utmärkt, och inget nätagg följer med.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Kommer passa utmärkt, och inget nätagg följer med.

Tack för snabb respons. Men, märkte att den är "försenad", vad skulle du rekomendera för någon f.ö.? Helst någon som dom har i lagret då.

Mvh,

Jocke

Permalänk
Medlem

CoolerMaster HAF 932

Cooler Master HAF 932 - Inet.se

Finns väl inte så mycket mer att säga än att det är underbart, och har galet airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockstrapp:

Tack för snabb respons. Men, märkte att den är "försenad", vad skulle du rekomendera för någon f.ö.? Helst någon som dom har i lagret då.

Mvh,

Jocke

Lian Li Lancool PC-K62, Svart, utan nätdel - Inet.se verkar helt klart schysst om du kan tänka dig lägga ut ytterligare lite mer på chassit. Jag har aldrig haft ett Lian Li chassi men vad jag hört är de riktigt bra.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Lian Li Lancool PC-K62, Svart, utan nätdel - Inet.se verkar helt klart schysst om du kan tänka dig lägga ut ytterligare lite mer på chassit. Jag har aldrig haft ett Lian Li chassi men vad jag hört är de riktigt bra.

+1

Det är ett mycket trevligt och snyggt chassi! fläktkontroller/fläktmotstånd rekommenderas.

Visa signatur

Lancool PC K-62 - i5 2500k@4,2 - MSI GTX 980 - 850 EVO 500GB

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Lian Li Lancool PC-K62, Svart, utan nätdel - Inet.se verkar helt klart schysst om du kan tänka dig lägga ut ytterligare lite mer på chassit. Jag har aldrig haft ett Lian Li chassi men vad jag hört är de riktigt bra.

Hejsan, tack så mycket :). Det ser indeed bra och fint ut.