Permalänk
Avstängd

Gaming Laptop Hjälp!

Hej

Går det att uppgradera grafikortet i ASUS G73JH så att den blir lika snabb som G73JW (GTX 480). Går det att uppgradera G73JH?

M.v.h.

Max

Permalänk

Definiera billig?

Most bang for the buck? ange ett pristak?

Man får inte en maskin för 5000Kr med en prestanda som en 250000kr maskin (önsketänk)

Jag kan rekomendera CLEVO D900* (Sager, Rock, mm rebranded Clevo) serien, mkt fina maskiner, mkt hög kvalitet & mkt hög prestanda,
men de kostar en slant med.

Sedan så har Asus G73 serien som är extrema maskiner med, bra kvalitet & prestanda, men de kostar en slant de med.

Sedan så klart AlienWare (gå in på DELL)

ps finns några till.

De maskinerna är prisvärda & är mkt fina samt mkt bra prestanda, du har ett monster som hänger med ett tag

Kommentar.

Jag har en Clevo D900c som jag är löjligt nöjd med fortfarande (haft den i 2,5år), 17" 1920x1200
Q6600 Quad Core, 4GB Ram, 8800m GTX, 200GB Hd, Blåtand, trådlös nic stöd nDraft, Dvi out, suroound SPDIF, o bka bla, mettalic blå lackad mm ;), Rekommenderar Clevos maskiner;) en slant dock men ack så fina de är.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BoogieMan:

Definiera billig?

Most bang for the buck? ange ett pristak?

Man får inte en maskin för 5000Kr med en prestanda som en 250000kr maskin (önsketänk)

Jag kan rekomendera CLEVO D900* (Sager, Rock, mm rebranded Clevo) serien, mkt fina maskiner, mkt hög kvalitet & mkt hög prestanda,
men de kostar en slant med.

Sedan så har Asus G73 serien som är extrema maskiner med, bra kvalitet & prestanda, men de kostar en slant de med.

Sedan så klart AlienWare (gå in på DELL)

ps finns några till.

De maskinerna är prisvärda & är mkt fina samt mkt bra prestanda, du har ett monster som hänger med ett tag

Okeej... men villken är bäst? Men vet du ifall det finns något ställe där man kan hitta dom här för ett väldigt bra pris? Och villken är bäst (prismässigt om man jämför med prestandan) i den kategorin?

Permalänk

Frågar du mig så säger jag Clevo, frågar du en annan så säger de något annat

Ska du ha CLEVO, en svensk butik som har dem är GGS Data, köpte min där, skitnöjd med dem
Clevo är rebranded till bla Sager, Rock, mm, googla, men de butikerna är utomlands krasst, lite meck om det är retur & reklamationsfrågor, så rekomenderar GGS Data,

det finns visst en ny butik som har Clevos maskiner & det är PC Konsulten (google), men jag vet inget om dem krasst, de är relativt nya på marknaden, hur de är eller kundbemötande då jag inte haft med dem att göra.

Butiks service är värt en del med om det skiter sig :/

En sida som är kalas som har just m laptops att göra samt de har en bra databas om just CPU & Mobile GPUs är Notebookcheck: Notebook Test, Laptop Test und News, den ger dig en massa saker som under lättar ditt beslut beträffande prestanda & budget

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BoogieMan:

Frågar du mig så säger jag Clevo, frågar du en annan så säger de något annat

Ska du ha CLEVO, en svensk butik som har dem är GGS Data, köpte min där, skitnöjd med dem
Clevo är rebranded till bla Sager, Rock, mm, googla, men de butikerna är utomlands krasst, lite meck om det är retur & reklamationsfrågor, så rekomenderar GGS Data,

det finns visst en ny butik som har Clevos maskiner & det är PC Konsulten (google), men jag vet inget om dem krasst, de är relativt nya på marknaden, hur de är eller kundbemötande då jag inte haft med dem att göra.

Butiks service är värt en del med om det skiter sig :/

En sida som är kalas som har just m laptops att göra samt de har en bra databas om just CPU & Mobile GPUs är Notebookcheck: Notebook Test, Laptop Test und News, den ger dig en massa saker som under lättar ditt beslut beträffande prestanda & budget

Okeej... så det är den bästa (enligt dig). Vilka andra skulle du rekomendera (som är riktigt bra)? Men om jag t.ex. skulle spela det mest avancerade spelet på highest och spela 24/7 hur blir det med kylningen? Kylningen är ett stort bekymmer hos gaming laptops för att om man inte har bra kylning så blir datorn överhettad. Och hur länge "räcker" en sånhär gaming laptop?

Permalänk
Skrivet av BoogieMan:

Jag har en Clevo D900c som jag är löjligt nöjd med fortfarande (haft den i 2,5år), 17" 1920x1200
Q6600 Quad Core, 4GB Ram, 8800m GTX, 200GB Hd, Blåtand, trådlös nic stöd nDraft, Dvi out, suroound SPDIF, o bka bla, mettalic blå lackad mm ;), Rekommenderar Clevos maskiner;) en slant dock men ack så fina de är.

som jag skrev tidigare, jag personligen har inte haft några problem med min som då var extrem (2,5 år sedan), den hänger med fortfarande, spelar en hel del spel ;).

Kör inte m kylplatta eller nåt ;), min går 24/7

Skulle rekomendera Dells Alienware, iom support & mkt fina maskiner (kvalitet), även Asus G73 serien, ;), samma där.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BoogieMan:

som jag skrev tidigare, jag personligen har inte haft några problem med min som då var extrem (2,5 år sedan), den hänger med fortfarande, spelar en hel del spel ;).

Kör inte m kylplatta eller nåt ;), min går 24/7

Skulle rekomendera Dells Alienware, iom support & mkt fina maskiner (kvalitet), även Asus G73 serien, ;), samma där.

Okeej... jag har hittat gaming laptoparna på några billiga sidor. Du kan kolla dom sidorna (dom säger att det är bara en stor scam och vissa säger att dom har fått sina saker och det fungerar)... sidorna heter luckeg.com och alibaba.com. Skulle varit bra att veta om dom är riktiga och att dom levererar produkten (vissa chattade och fick svar vissa svarade bara med me no speak english så...

Permalänk
Skrivet av MXBM:

Okeej... jag har hittat gaming laptoparna på några billiga sidor. Du kan kolla dom sidorna (dom säger att det är bara en stor scam och vissa säger att dom har fått sina saker och det fungerar)... sidorna heter luckeg.com och alibaba.com. Skulle varit bra att veta om dom är riktiga och att dom levererar produkten (vissa chattade och fick svar vissa svarade bara med me no speak english så...

Det var det jag poängterade tidigare, just det du säger nu.
Jag skulle satsa ex på Dells Alienware, fina maskiner, samt support mm, & på svenska (tryggt), lite är det man betalar för med krasst, så ser det ut.

Checka även GGS data, men det kräver lite mer av användaren, min maskin kom ex med Ubuntu installerat, fiade allt resten själv, men de är bra, butiken. (men det är en liten butik)
Jag körde den ren & installerade XP på den, då (hade det 1år), sedan Win7 sedan 1,5 år tillbaka (rc FRÅN ms), Nu Win 7 Pro, nemas problemas.

Om jag rekomenderar något i prestanda väg m bra maskiner, support & pris, så DELL AlienWare blir mitt slutliga svar, mindre bök mm, samt det är en peng man lägger ner på maskinen så det kan vara värt det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BoogieMan:

Det var det jag poängterade tidigare, just det du säger nu.
Jag skulle satsa ex på Dells Alienware, fina maskiner, samt support mm, & på svenska (tryggt), lite är det man betalar för med krasst, så ser det ut.

Checka även GGS data, men det kräver lite mer av användaren, min maskin kom ex med Ubuntu installerat, fiade allt resten själv, men de är bra, butiken. (men det är en liten butik)
Jag körde den ren & installerade XP på den, då (hade det 1år), sedan Win7 sedan 1,5 år tillbaka (rc FRÅN ms), Nu Win 7 Pro, nemas problemas.

Om jag rekomenderar något i prestanda väg m bra maskiner, support & pris, så DELL AlienWare blir mitt slutliga svar, mindre bök mm, samt det är en peng man lägger ner på maskinen så det kan vara värt det.

Okeej... men vad tycker du om ASUS G73JH (jag vet att du rekomenderade Alienware fast jag vill helst veta om andra alternativ). OCh förresten har du kollat sidorna? Ser dom ut som en scam?

Permalänk
Medlem

Msi gx740 då? Den är ju extremt prisvärd iallafall.

Permalänk
Skrivet av MXBM:

. OCh förresten har du kollat sidorna? Ser dom ut som en scam?

Jag hade inte handlat på dem sidorna. (kommer inte att göra det heller).

Ingen personlig åsikt om just Asus G73, men Asus generellt har ett bra rykte samt kvalitet på sina High End maskiner.

De ser skitfina ut samt prestandan är ju Kalas :).
Ta den från en större kedja/butik, utifall du får strul så har du lättare att få hjälp, returnera/garanti/reklamation mm, trots allt är det en slant som pungas ut & det kan vara värt tryggheten bara där;)

Permalänk
Hedersmedlem

G73 förblir tyst även vid belastning och bara det är värt pengarna.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Skrivet av wille61:

Msi gx740 då? Den är ju extremt prisvärd iallafall.

Fina maskiner de med, webbhallen har dem med (bra butik )

Det kommer fler förslag från folk som fyller på med sina åsikter& erfarenheter

Men som en ovan sa, kan vara skönt när det är tyst med (Asus G73)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wille61:

Msi gx740 då? Den är ju extremt prisvärd iallafall.

Skrivet av MaLo:

G73 förblir tyst även vid belastning och bara det är värt pengarna.

Skrivet av BoogieMan:

Fina maskiner de med, webbhallen har dem med (bra butik )

Det kommer fler förslag från folk som fyller på med sina åsikter& erfarenheter

Men som en ovan sa, kan vara skönt när det är tyst med (Asus G73)

Ja... G73JH ser nog bäst ut (pris och prestanda). Men vet någon vart man kan hitta den för ett bra pris (gillar inte att slösa i onödan) som t.ex. ebay dom har i alla fall pålitliga säljare?

Permalänk
Hedersmedlem

Datorer går sönder så undvik att köpa den utanför Sverige och man vill ju ha Svenskt tangentbord.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Den bästa balansen tror jag du hittar hos Asus G73J eller Msi gx660. Dessa är i stort sett identiska map prestanda. G73 i5 450M kostar 13000 och Msi i5 GX660 12000 (Webhallen). Jag valde G73 på grund av överlägsen kylning och fin design. Msi ska dock ha bättre skärm. Jag shoppade runt i ett halvår innan jag slog till och är supernöjd. Total War Empire, Bioshock och Men of War går helt utan problem på höga inställningar Instämmer med tidigare kommentar om att köpa i Sverige från en betrodd säljare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MaLo:

Datorer går sönder så undvik att köpa den utanför Sverige och man vill ju ha Svenskt tangentbord.

Skrivet av Kamimura:

Den bästa balansen tror jag du hittar hos Asus G73J eller Msi gx660. Dessa är i stort sett identiska map prestanda. G73 i5 450M kostar 13000 och Msi i5 GX660 12000 (Webhallen). Jag valde G73 på grund av överlägsen kylning och fin design. Msi ska dock ha bättre skärm. Jag shoppade runt i ett halvår innan jag slog till och är supernöjd. Total War Empire, Bioshock och Men of War går helt utan problem på höga inställningar Instämmer med tidigare kommentar om att köpa i Sverige från en betrodd säljare.

Ja... men ett Svenskt tangentbord är ju inte så farligt att inte ha... om man hittar den för ett bra pris så ar det bättre utan Svenskt tangentbord.

Men skulle ni recomendera någon som säljer datorerna för ett bra pris (kan vara refurbished)?

Permalänk
Avstängd

Man kan ju köpa ett Svenskt tangentbord... och det blir billigare. Jag har hittat ASUS G73JH-A1 för €688 och hemsidan verkar inte vara en scam (sidan heter luckeg.com). Eller har ni några åsikter om det?

Permalänk
Hedersmedlem

Jo då det är en bluff och alla företag som erbjuder märkesprodukter för underpris är det. Man får inte köpa direkt från fabrik som dessa påstår utan det är ASUS som köper från fabriken och grossisterna köper av ASUS. Bluffbolagen som luckeg har alla populära märken och produkter så man kan lura så många som möjligt innan man lägger ner och startar upp med nytt namn.

Här finns ett forum som försöker hålla koll på bluffarna.
Electronic Scam Sites - Anti-Fraud International

Marginalerna är så små på elektronik att man inte kan ta så låga priser och det skiljer inte så mycket runt om i världen på vad saker kostar om man tar hänsyn till tullar och skatter. Även storleken på företaget som säljer kan göra lite också då man får rabatt vid stora inköp men inte så här stora.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MaLo:

Jo då det är en bluff och alla företag som erbjuder märkesprodukter för underpris är det. Man får inte köpa direkt från fabrik som dessa påstår utan det är ASUS som köper från fabriken och grossisterna köper av ASUS. Bluffbolagen som luckeg har alla populära märken och produkter så man kan lura så många som möjligt innan man lägger ner och startar upp med nytt namn.

Här finns ett forum som försöker hålla koll på bluffarna.
Electronic Scam Sites - Anti-Fraud International

Marginalerna är så små på elektronik att man inte kan ta så låga priser och det skiljer inte så mycket runt om i världen på vad saker kostar om man tar hänsyn till tullar och skatter. Även storleken på företaget som säljer kan göra lite också då man får rabatt vid stora inköp men inte så här stora.

Okeej... men vet du någon grossist eller något ställe där jag kan hitta ASUS G73JH eller någon annan för ett bättre pris (än i butikerna/hemsidorna och som inte är en scam)?

Permalänk
Avstängd

Jag har hittat ett till ställe men vet inte om det är en scam... vet någon här? ASUS Republic of Gamers G73JH-A2 17-Inch Gaming Laptop (Black) [1085] - US$968.50 : chinaitunion

(om man hittar en bra och pålitlig sida så kan man köpa från dom för att det är bättre än att slösa någon annanstan)

Permalänk
Skrivet av MXBM:

Jag har hittat ett till ställe men vet inte om det är en scam... vet någon här? ASUS Republic of Gamers G73JH-A2 17-Inch Gaming Laptop (Black) [1085] - US$968.50 : chinaitunion

(om man hittar en bra och pålitlig sida så kan man köpa från dom för att det är bättre än att slösa någon annanstan)

Can I Trust Electronics Store Itcsf.com ? chinaitunion

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Avstängd

Och betyder det att jag kan lita på dom? Någon sa att han köpte där och fick alldrig varan så...

Permalänk
Medlem

Eller så köper du från en betrodd sida, och slipper ligga sömnlös om nätterna i hopp om att få din dator! :/
Enligt min uppfattning så, verkar något vara för bra för att vara sant så är det oftast det :/
Jag skulle personligen aldrig chansa o köpa från en okänd sida/företag och kanske riskera att förlora alla pengar..

Jag är själv jävligt sugen på en G73 och isf så köper jag den med sweclockersrabatten från MISCO har jag för mig.. Då får man den för 12000:- Så har man garantier o sånt kvar!

Permalänk
Medlem

G73, Typ av bildskärm 17.3" TFT, Vikt 3.9 kg

Vet inte om man ska kalla den "bärbar"

Men ska du ha värsta gamingdatorn så köp en stationär. De är så mkt bättre pris / prestanda än bärbara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Havoxx:

Eller så köper du från en betrodd sida, och slipper ligga sömnlös om nätterna i hopp om att få din dator! :/
Enligt min uppfattning så, verkar något vara för bra för att vara sant så är det oftast det :/
Jag skulle personligen aldrig chansa o köpa från en okänd sida/företag och kanske riskera att förlora alla pengar..

Jag är själv jävligt sugen på en G73 och isf så köper jag den med sweclockersrabatten från MISCO har jag för mig.. Då får man den för 12000:- Så har man garantier o sånt kvar!

Skrivet av 2infinity:

G73, Typ av bildskärm 17.3" TFT, Vikt 3.9 kg

Vet inte om man ska kalla den "bärbar"

Men ska du ha värsta gamingdatorn så köp en stationär. De är så mkt bättre pris / prestanda än bärbara.

Okeej... kan man köpa den från sweclockers för 12000? Vilken modell är det då?

Den är ju i alla fall mycket lättare att ta med sig... och den här är ju snabb så.

Permalänk
Avstängd

Går det att uppgradera grafikortet i ASUS G73JH så att den blir lika snabb som G73JW (GTX 480). Går det att uppgradera G73JH?

Permalänk
Avstängd

Men tror ni att det går att uppgradera? Om ma tänker på att de är i princip samma datorer...

Permalänk
Inaktiv

Kanske om du skickar in datorn till ASUS service och ber dom upgradera grafik kortet? då får du betala fulla priset för grafik kortet men asus är experter på att byta delar på en laptop (desktop är piss enkelt att byta delar på sj men inte laptop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon151788:

Kanske om du skickar in datorn till ASUS service och ber dom upgradera grafik kortet? då får du betala fulla priset för grafik kortet men asus är experter på att byta delar på en laptop (desktop är piss enkelt att byta delar på sj men inte laptop

Ja kanske... men kan man uppgradera det själv? Kan dom skicka GTX 480M Grafikortet? Så svårt är det ju inte... jag har byggt en stationär helt själv... och den funkar. På en laptop är det ju lite skillnad men inte mycket (byte av hårdvara).