Permalänk
Medlem

SFF - Fractal Design Array R2 - Project BWB2

__________________________________________________________
Vad jag gjort:

Tillverkat en bur åt SSD, HDD och PSU.
Tillverkat ett unikt radiator galler.
Tillverkat en bakplåt där original PSU platsen sitter. Och installerat en PSU ström kontakt.
Kapat upp hål för radiator i sidan.
Kapat hål i botten för PSU luft intag.
Sleevat nätaggregatet med MDPC-X sleeve såklart, Grandblue och Black.

__________________________________________________________
Hårdvara:

Fractal Design Array R2, chassi
Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini ITX, moderkort
Intel i5-750, Processor
4gb Corsair XMS3 DDR3 1600MHz, minne
Asus Radoen 5850, grafikkort
Silverstone Strider SFX 450W, nätaggregat
Western digital 640gb Black, lagrings disk
Intel X25-M G2 80GB, Systemdisk

__________________________________________________________
Kylning:

EK-CoolStream RAD XT 240, radiator
EK DCP 2.2, pump
EK-Supreme LT Acetal, CPU block
EK-Backplate CPU Universal, Bakplata för CPU
EK-FC5850 - Acetal, GPU block
EK-FC5850/5870 Backplate - black, bakplata till Grafikkort
EK-Multioption RES - 150, Reservoar
16/10 kompressions nipplar
2x Noiseblocker BlackSilent XL1 120mm, fläktar

__________________________________________________________

SFF - Fractal Design Array R2 - Project BWB2

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Ett sånt här bygge kan inte få annat än 5p.

Permalänk
Medlem

450/0,8 = ca 560watt, du har med andra ord till och med mer kräm tillgodo för trevlig överklockning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

450/0,8 = ca 560watt, du har med andra ord till och med mer kräm tillgodo för trevlig överklockning!

Ahh! gott, hehe. Alltid trevligt. Tack för påpekningen.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk

Sjuukt snyggt! 5p

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Helt galet snyggt gjort ditt förra bygge var ett av mina top5 favoriter här på sweclockers pga. den stilrena designen och en välbalanserad burk

Detta projekt var inte sämre, snyggt gjort, bra balanserat och riktigt fin täckplåt för nätaggets orignalplats

5p utan tvekan från min sida!

Har dock en fråga också, jag har beställt likadana fläktar som du har till din ek-rad, är dom tyst eller låter dom som enermax magma fläktarna (som ett jetplan)?

MVH

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z/Gen3 | Intel i7 2600K @ 4,6GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | Corsair Force GT 120GB SSD | Gigabyte GTX580 1,5GB | Silverstone TJ08-E | Corsair AX850 | Corsair H80 |

Permalänk
Proffsmoddare

Väldigt roligt att jag har inspirerat dig att göra det här bygget, och vilket precisions arbete sen. Jag är verkligen imponerad av hur du lyckats med det här bygget. Du vattenkyler CPU och GPU, du har 1 3.5" och en SSD, du har nätagg, pump och radiator, allt innuti detta lilla chassit.

Kan inte annat än att ge dig 5p när jag vet vilket PITA det är att bygga någonting sånt här i ett det här chassit, när du tagit så bra och informativa bilder och när du verkligen gjort någonting eget, du har verkligen blivit inspirerad av mig och JaZid, och inte härmats.

Bra jobbat mannen!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Helt sjukt väl planerat bygge!
Bra dokumentation och bilder, allt annat än 5p är fel.

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem

Sjukt cleant! Precis som ditt förra bygge! Jag och många andra skulle jag tro vill mer än gärna se mer av dina byggen i framtiden! Fortsätt så här! Solklar 5a!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Bubblare i galleriet... Osså ser man din reservoar med bubblor i xD En enkel 5p! Vad exakt skrev du till dina sponsorer när du blev sponsrad?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt fint gjort. Bra färg balans osv. Ska man klaga på något får det vara färgen i slangarna, ser för ljusblå ut.

Men som sagt riktigt snyggt bygge, en solklar femma

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Tack tack alla för er fina kritik!

Skrivet av d2004:

Får man fråga hu du lyckades få Indomo och Fractal Design att sponsra .P?

Ja du, det är en yrkes hemlighet. Nä då, jag skrev till dom och visade mitt förra bygge. Vad jag tänkt med det osv. Ärlighet varar längst.

Skrivet av Pjaarta2:

Har dock en fråga också, jag har beställt likadana fläktar som du har till din ek-rad, är dom tyst eller låter dom som enermax magma fläktarna (som ett jetplan)?

Dom låter lika lite som minna förra Shythe GT fläktar. Och pumpar på luft gör dom också så fint så.

Skrivet av sack:

Väldigt roligt att jag har inspirerat dig att göra det här bygget, och vilket precisions arbete sen. Jag är verkligen imponerad av hur du lyckats med det här bygget. Du vattenkyler CPU och GPU, du har 1 3.5" och en SSD, du har nätagg, pump och radiator, allt innuti detta lilla chassit.

Kan inte annat än att ge dig 5p när jag vet vilket PITA det är att bygga någonting sånt här i ett det här chassit, när du tagit så bra och informativa bilder och när du verkligen gjort någonting eget, du har verkligen blivit inspirerad av mig och JaZid, och inte härmats.

Bra jobbat mannen!

Tack tack Sack. Det värmer att höra så bra kritik från en sån van byggare som dig.

Angående hårddiskar. Jag hade nog kunnat göra HD buren högre och säkert kunnat trycka in ett par hårddiskar till.

Skrivet av Skarhed:

Bubblare i galleriet... Osså ser man din reservoar med bubblor i xD En enkel 5p! Vad exakt skrev du till dina sponsorer när du blev sponsrad?

Tack. Se föregående angående sponsor.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Kvalite, Kraft och Design! Kort och gott helt utmärkt!

Permalänk
Medlem

När du blev sponsrad, skrev du till fler än dom som sponsrade dig?

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Tycker det är lite dåligt av er som frågar omkring sponsringen. Det är meningen att ni ska kommentera bygget, inte om hur, när och var han har fått spons.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än ge 5p!
Cleant som få blev det också, litet utrymme till trots.
Grymt bra jobbat och lycka till i framtiden!

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Inaktiv

Mycket snyggt, helt klart värt 5 poäng.

Permalänk
Medlem

Galet snyggt, Full pott!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Brutalt snygga bilder och riktigt shysst projekt!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

sjukt snyggt! (Y)

Permalänk

Lådan som den ser ut original. Snygg som en bimbo. Men lika tom inuti.. OHH SNAP! XD

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Medlem

Lust att ta ett kort rakt ner i datorn?

Permalänk
Medlem

Tack åter alla för eran fina kritik!

Skrivet av Goo5e:

Lust att ta ett kort rakt ner i datorn?

6: bilden nerifrån visar bilden rakt ner i datorn. finns några till.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Snyggt.

Visa signatur

HTPC Tt Mozart, Asus P8P67 Deluxe B3, i7 2600K@4,4Ghz med Tt vbl, MSI GTX 580 med EK vbl, SSD Intel X25 80Gb system, SSD Plextor M3 Pro 128 Gb för spel, 2x WD 320Gb Raptor, WD 500Gb extern, 4x2Gb OCZ DDR3 1800 Mhz,Tt Bigwater 745 cirkulation, Zalman 850W, Win7 x64 HP, Sharp 46" 100Hz 1080p, Denon AVR-2106 7.1, komplett Dali Concept hgt 7 kanals surround med Concept 8 som frontar, Dantax 12" sub, Xbox 360.

Permalänk
Medlem

Fan det där va ett Ruggigt Snyggt bygge

Permalänk

Snyggt!

Dock så tror jag att det skulle vara bättre om sata strömkabeln var en stor sleeve.

Permalänk
Medlem

Sannerligen ett trevligt bygge grabben!

Permalänk
Medlem
Skrivet av odyssomay:

Snyggt!

Dock så tror jag att det skulle vara bättre om sata strömkabeln var en stor sleeve.

Stor sleeve? Det är en korrekt Sata sleeve jag använt. Vet inte riktigt vad du menar. Berätta gärna.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk

Blå dator! <3

Visa signatur

"If at first you don't suceed, cheat!" -Richard Muthwill