Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Touchsmart Tm2 2090

Jag är just nu på jakt efter en dator som jag kan använda i samband med mina studier på Chalmers.

Den jag har kollat mest på är: HP TouchSmart TM2-2090eo - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Är det en dator som skulle rekommenderas som studiedator? Jag har redan en stationär dator hemma som kommer att stå för prestandan, så det kommer inte att vara några större bekymmer. Däremot är ju nackdelen med denna att man inte har världens snabbaste processor, men kommer man att mörka det under körning av den eller kommer 1.2 GHz att räcka?

Sedan googlade jag lite och upptäckte att det fanns en likadan variant fast med en i5-430UM processor i. Som bekant så har denna processor integrerad grafik, vilket rimligtvis borde göra att man kan trycka ur datorn lite mer batteritid när man behöver det. Ungefär som Nvidia Opimus...?
Den finns på amazon: Amazon.com: HEWLETT PACKARD - HP - TM2T TABLET PC - Genuine Windows 7 Home Premium 64-bit, Intel(R) Core(TM) i5-430UM processor (1.20GHz,3MB) w/Turbo Boost up to 1.73 GHz, 512MB ATI Mobility Radeon HD 5450 Graphics, 8GB DDR3, 640GB SATA HD, HP TrueVi

Tack på förhand

MVH
Daniel

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD