Barbar dator, USA eller Sverige, samt koprad, ~7k garna mindre

Permalänk
Medlem

Barbar dator, USA eller Sverige, samt koprad, ~7k garna mindre

Min nuvarnade dator har pajat så jag måste ganska omgående köpa en ny dator. Jag bor just nu utomlands och det är ungefär lika enkelt för mig att få någon från USA eller Sverige att skicka en dator till mig. Jag skulle gänra vilja ha svenskt tangentbord på min dator och undrar därför om det är värt att köpa en dator från usa och sen byta tangetbord när jag besöker Sverige senare eller om det prismässgit då inte blir någon större skillnad.

Jag är ute efter robust dator med bra batteritid som inte blir allt för varm. Prestandamässigt är jag ute efter en dator som klarar av det mesta, men där spel inte är något krav. Så kan ni tipsa mig om någon dator som klarar av ubuntu och som känns prisvärd. Jag har egentligen ingen budget för datorn utan är ute efter en dator som är så billig som möjligt för så bra kvalite som möjligt.

Jag är tacksam för förslag för en bra dator och för råd över vart jag borde köpa datorn.

Permalänk
Medlem

Jag har kollar lite på Lenovo datorerna från IBM. Vad tycker ni om dem, är de prisvärda med tanke på kvalitén?