Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Rambo 2 (Blu-ray)
Film: 6/10
Bild: 5/10
Ljud: 6/10
Slutsats 6/10

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Brazil - Kollade på denna efter tips längre bak i tråden. Väldigt annorlunda film, minst sagt, men underhållande och välgjord. Dock inget jag sparar till kommande generationer. 7/10

1066 - Brittisk TV-film om året 1066 och de slag som utspelades det året då slutligen Wilhelm erövraren tog över landet. Ian holm som kommentator är väldigt bra, skådespeleri och rekvisita lite kassare. De flesta rustningar och vapen känns lite "lavjigt" och striderna inget från Braveheart precis. Som en Spelfilm är inte denna så mycket att ha men som en historielektion faktiskt väldigt underhållande. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Robin Hood - 6/10

Rätt tråkig tolkning om jag ska vara ärlig och det är heller inget egentligt "fel" på filmen, den når bara inte ända fram.

Fick lust att dra fram versionen från 1993 med Costner i spetsen som var en av mina favoritfilmer när jag var liten (och minnet säger att den även är/var bättre, men man vet ju hur nostalgi kan förvrida sådant)

Fantastic Mr Fox - 8/10

Antingen så älskar man eller så hatar man den här filmen, som ett fan av Wes Anderson blev det en mycket trevlig överraskning.

Garvade ihjäl mig vid den sk varg-hälsningen i slutet!

Dold text
Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Jag har sett väldigt många filmer på sistone med som vanligt är det bara dem bättre som är minnes- och nämnvärda.

The Expendables - 7/10

Välkomponerad actionfrossa med många av de gamla actionhjältarna, även "nytillskottet" Jason Statham. Jag tyckte filmen var god underhållning för kvällen. Dolph Lundgren får en att känna sig stolt som svensk. Bra musik och mediokert manus, storyn kan man väl diskutera.... Men ändå, job well done.

Coraline - 8/10

Dakota Fanning i högform. Riktigt bra film, den hade det mesta. Nyckelingredienserna var ju självklart docktemat blandat med själva storyn. Många älskvärda karaktärer som bland annat jättelånga Mr. Bobinsky. Vet inte riktigt vad som mer finns att säga. Filmen rekommenderas.

300 - 8/10

Såg den igen på femman igår. Mats Johnson hade gett den betyget ett av fem i sin recension i GP, vilket jag inte riktigt kan hålla med om. Skickligt berättad och mäktig film med många rysarscener.

I Am Sam - 8/10

Är du rädd för att verka blödig och omanlig? Se inte den här filmen med någon annan. (Som jag gjorde. Big mistake). Ord kan inte beskriva hur sorglig den här filmen är. Polarn satt och grät floder. Vill inte säga att jag gjorde det också, men jag fällde allt en tår eller två. Michelle Pfeiffer gör sin bästa roll hittills enligt mig. Och jag som inte ens brukar gilla henne. Väldigt sorglig film som sagt, bra om man vill rensa tårkanalerna.

The Blind Side - 8.5/10

Har hört väldigt spridda skurar om den filmen men jag tyckte den var väldigt bra. Har länge väntat på att få se den, och då med risk för att gå in med alldeles för höga förhoppningar. Men jag måste säga att jag blev positivt överraskad trots min längtan. Det mesta i filmen är bra, men det faktum att det reflekterar en verklig händelse får betyget att växa lite extra. Gillar Jae Heads och Kathy Bates insats. Epilogen och outro-låten är grymt bra.

Bronson - 5/10

Smårolig på sina ställen men för det mesta snigeltempo. Scenen i bildsalen när Bronson målar ett konstverk på läraren är väl filmens höjdpunkt. Betyget höjs lite av Bronsons gångstil.

2012 - 6.5/10

Blev även här positivt överraskad måste jag säga. Man bjuds på väldigt många spännande scener. Om filmen hade en svensk titel så skulle den heta "I Sista Sekunden", det kan jag lova. Gänget man får följa genom filmen slutar alltid sina bravader i sista sekunden. Ni som sett den vet vad jag menar. Storyn är lite löst sammanhängande vilket inte gör det till filmens starka sida. Däremot är specialeffekterna det, och ljudet. Man får väldigt många "aavisst, det där är ju trovärdigt...."-stunder men det till trots så är det underhållning.

Har även sett Det finns inga Känslor i Rymden, Inception och Crank 2 men det kan jag ta i ett annat inlägg. Känns som det här kommer att bli väldigt långt...

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk

Frozen.. Sett halva filmen. Nja duger att slötitta på. 5/10. Blir rätt torr i handlingen rätt fort.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

The Boondock Saints 2 : All Saints Day

Gillade första filmen men nu e de bara för mycket av allt, enda anledningen att se klart den är ju att Julie Benz e snygg

300

Hade stora förväntningar men filmen var ju nästintill värdelös, 2/10

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Un Profete - Fransk fängelsefilm Om Malik som hamnar i finkan och tvingas mörda för att få beskydd. Riktigt bra. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Stranger than fiction 7/10
Halvseg med glimten i ögat genom hela filmen. Visar att man kan påverka sitt öde även om det redan är skrivet.
Falerar lite med tanke på skådespelarvalet, väntade mig mer komedi och fjantig humor.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Aftershock (唐山大地震) - 10/10

En otroligt rörande och tragisk film

om jordbävningen i Tangshan som tog 204,000 liv. Denna film handlar om en familj och deras historia.

Dold text

Detta är en film som man bara måste se, då den är väldigt bra gjord och man kommer in i historien väldigt bra.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Volvo_Jonas:

Bronson - 5/10

Smårolig på sina ställen men för det mesta snigeltempo. Scenen i bildsalen när Bronson målar ett konstverk på läraren är väl filmens höjdpunkt. Betyget höjs lite av Bronsons gångstil.

Såg också denna filmen och ger den också ett medelmåttigt betyg, kanske 6/10. Kändes för mycket A Clockwork Orange över hela filmen. Den började rätt så bra men sjönk bara under filmens gång på grund av, som du säger, snigeltempo. Inte heller hände det mycket intressanta saker.

5.5/10 , 6/10 från mig.

EDIT: Kan dock säga att Tom Hardy gör en utmärkt roll som en galen Charles Bronson. Definitivt det bästa med filmen.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Das Boot: Uncut edition 10/10

Bland det bästa som gjorts, var tvungen att se den igen, även om det tog 5 timmar

Gladiator 9/10

En mästerlig filmskapelse, tappar lite på att det enbart är engelska som talas och att handlingen inte är lika djup som i Braveheart

Robin Hood 6/10

Njaa, slutet var för töntigt och handlingen var inte alls så intressant som jag hoppades på, men den var ändå helt OK.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Machete - 10/10

Detta är nog årets film! Rodriguez har lyckats komma upp i samma kvalitet som Tarantino med denna film.

Filmen har verkligen allt:

Danny Trejo som hämndlysten mexikan? - Check!

Steven Seagall med samuraisvärd? - Check!

Jessica Alba i latex? - Check!

Naken Lindsey Lohan? - Check!

Michelle Rodriguez med stora vapen? - Check!

Extrema mängder blod? - Check!

Har inte sett en film med sådan underhållning sen jag såg Pulp Fiction första gången. Och om jag inte hade vetat i förväg vem som var Director/Writer hade jag gissat att detta var ännu en Tarantino-film.

Visst, någon jätte djup story var det väl inte, men det var heller inte några brister i den.

Hoppas gärna att man får se denna film åtminstone bli nominerad till en Oscar, för om Avatar klarar att vinna så pass många som den gjorde bör Machete lika väl kunna vinna.

Bästa citat:

Sartana: Machete don't text.
Machete: Machete improvise!

Dold text
Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

K Pax 8,5/10
En riktigt bra film om en psykolog och hans patient.
Man får sig många funderare genom filmen.

The Man Fromt Earth 9,5/10
Detta är nog en av de bästa filmerna jag någonsin sett, om inte den bästa.
Handlar om en man som måste ge sig av och hans vänner som tar farväl av honom.
Den är verkligen otroligt bra.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk

300 såg man häromveckan..

RÄtt bra film. lite nytt om man så säger. gillar och hatar sättet den är filmad och animeringarna är gjorda på. lite för 'himmelskt' för min smak.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

2001: A Space Odyssey - 9.5/10

Ord kan väl knappast beskriva detta mästerverk. Började se den för någon månad sen och gav upp efter 25 minuter, igår kände jag att det var dags igen och fan vilken resa det var.

"Without your space helmet, Dave, you're going to find that rather difficult."

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Skrivet av KniFF:

2001: A Space Odyssey - 9.5/10

Ord kan väl knappast beskriva detta mästerverk. Började se den för någon månad sen och gav upp efter 25 minuter, igår kände jag att det var dags igen och fan vilken resa det var.

"Without your space helmet, Dave, you're going to find that rather difficult."

Det är en film som är väldigt bra.. Dock måste man sätta sig ner och verkligen vara fokuserad på den.
Inget man ser en fredagskväll med ett par polare som inte förstå sig på redig film
Tycker mycket sci-fy var bättre förr.. eller andra sidan 2000 talet iaf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Det är en film som är väldigt bra.. Dock måste man sätta sig ner och verkligen vara fokuserad på den.
Inget man ser en fredagskväll med ett par polare som inte förstå sig på redig film
Tycker mycket sci-fy var bättre förr.. eller andra sidan 2000 talet iaf

Precis, rätt stämning och sinnesnärvaro är viktigt

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Predators - Bättre än jag väntat mig, mycket p.g.a stämningen och musiken som påminde om den första filmen. Tyvärr tyckte jag den var lite kasst castad och Predatorerna var inte så uber som de borde vara. Hyfsad action dock. 7/10

Macgruber - SNL-komedi på låg nivå. ibland lite väl låg. Det fanns väl en del tillfällen då man skrattade lite men inget speciellt.
5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Predators imdb
3/10

A Nightmare on Elm street 2010 imdb
5/10

Ingen bra filmkväll.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Skrivet av killawife:

Predators - Bättre än jag väntat mig, mycket p.g.a stämningen och musiken som påminde om den första filmen. Tyvärr tyckte jag den var lite kasst castad och Predatorerna var inte så uber som de borde vara. Hyfsad action dock. 7/10

Håller med dig där. I de första scenerna när han ligger på marken med fallskärmen så fick jag en såndär tanka ' jaha detta har jag sett förr' Bra film men inget jag nog sätter mig framför och se sådär rakt av.
AVP2 såg ju röv.

Preditors 1 och 2 är ju lite stil med Ailien. Denna är snäppet under men ändå klart sevärd.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

The Fifth Element

Givetvis inte för första gången då men.. jag skulle kunna se den omedelbart, en gång till. Så bra är den. Den är inte perfekt produktionsmässigt, men jag bryr mig inte.
Filmen har så många kvaliteter. Den är galet häftig, den är snygg, den har humor. Soundtracket känns klockrent och slutet är precis lika härligt cheesy som jag vill ha det.

Dessutom är ju Milla Jovovich helt perfekt också..

Dold text

Måste skaffa den här på bluray.

Och en gång till, nu på blu-ray Jag menar givetvis kvalitéer. Och många finns det. Kan man bara se bortom de löjliga kostymerna, den usla CGI:n och diverse petitesser - så ser jag så mycket hjärta och eftertanke bakom allt från dialoger till klippning och presentation. Filmens kärna, avskalad, är lika enkel som den är träffsäker.

Den här filmen gör mig aldrig besviken. Jag sitter alltid med ett brett flin på läpparna i slutet. I löv it.

Permalänk
Avstängd

Gudfadern 2 - 10/10

Ett mästerverk!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Shoot the hero!
kasst skådespel, dålig och osammanhängande story. Dålig film helt enkelt.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Frozen.
6/10.
Thina vovval.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Och en gång till, nu på blu-ray Jag menar givetvis kvalitéer. Och många finns det. Kan man bara se bortom de löjliga kostymerna, den usla CGI:n och diverse petitesser - så ser jag så mycket hjärta och eftertanke bakom allt från dialoger till klippning och presentation. Filmens kärna, avskalad, är lika enkel som den är träffsäker.

Den här filmen gör mig aldrig besviken. Jag sitter alltid med ett brett flin på läpparna i slutet. I löv it.

Jag håller med er om detta.
Jag gillar såna här filmer. Tex Screamers Inte de bästa men de har mycket av allting man gillar.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

12 Angry Men - 9.3/10

En film som bara måste ses, har sett delar av den då jag bodde hemma (TCM är guld!) men kände att det var dags att se igenom hela, riktigt spännande - precis min typ av film.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

I am sam - 8/10

Bra film, sorglig, men inte så sorglig som någon nämnde tidigare i tråden.

Machete - 7/10

Schyst action rulle, dock lite överdriven och förutsägbar.

The man from earth - 9/10

Väldigt bra och fängslande film, helt klart en film som borde ses.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Machete - 4.5/10
Knappt sevärd.

Inte någon vidare film, mycket töntiga saker som drar ner rejält på betyget, exempelvis när de skjuter hagelgevär utan rekyl...
Visst Trejo är cool men inte tillräckligt för att filmen ska bli bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

2001: A Space Odyssey - 9.5/10

Ord kan väl knappast beskriva detta mästerverk. Började se den för någon månad sen och gav upp efter 25 minuter, igår kände jag att det var dags igen och fan vilken resa det var.

"Without your space helmet, Dave, you're going to find that rather difficult."

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Det är en film som är väldigt bra.. Dock måste man sätta sig ner och verkligen vara fokuserad på den.
Inget man ser en fredagskväll med ett par polare som inte förstå sig på redig film
Tycker mycket sci-fy var bättre förr.. eller andra sidan 2000 talet iaf

Ni får gärna förklara slutet för mig.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

Ni får gärna förklara slutet för mig.

Here goes.

De tre monoliths som dyker upp i Afrika, på månen och i slutet vid Jupiter har vad man tror placerats där av "aliens". Man har gjort detta för att kicka igång evolutionen hos människan som jämfört med dessa främlingar ligger långt bakom. När Dave tar sig till jupiter mot slutet av filmen upptäcker han den sista monolithen, och när "stenen" kommer i exakt linje med månen sugs han in i ett maskhål och reser igenom tid och rum för att se sig själv åldras, men också bli pånyttfödd.

Dold text

Råder delade meningar om ett flertal saker under filmens gång men evolutionen är väl den gemensamma nämnaren samt människan gentemot annat "liv".

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra