Permalänk
Medlem

Utorrent- error

Har problem med Utorrent och jag har läst allt i alla forum som jag kan hitta och inget hjälper. Det står "Det går inte att komma åt filen eftersom den används av en annan process" när jag försöker ladda ner. Den laddar nån minut och sen kommer de upp, funkar bra att ladda upp. Använder utorrent v 2.0.4 på windows 7 ultimatum, har comhem 10mbit med modem cisco epc2425. Har öppnat en port i modemet, Har även gått in på exclusion på nod32 v 2.7 och lagt till utorrent där. Grejer är den att jag provade Vuze som funkade bra men den laddar inte upp alls så min ratio på torrentleech ligger lågt nu så jag tänkte se om nån kan hjälpa mig med utorrent.

Snälla kan nån hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

hade samma problem förut, de va när mitt antivirus försökte skanna medans man drog ner något å de blir filen upptagen å de går inte skriva till den.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Hedersmedlem

Testa att stänga av ditt antivirus helt ett tag, bara i testsyfte.

Permalänk
Medlem

tackar, ska prova det få vad som händer.

Permalänk
Medlem

Jag har upplevt samma sak men det är inget problem egentligen. För min del var det bara att starta torrenten igen (trycka på den gröna pilen). Orkar du inte sitta och bevaka den kan du köra en "tvingad start" då ska det inte vara några problem alls...

såvida jag inte missuppfattat problemet helt ;D

Visa signatur

Coolermaster ATCS 840 | Fractal Design Newton R2 1000W | Asus P6X58D PREMIUM | Intel Core i7 930@stock | H50 PnP | 6 GB Corsair XMS3 @1600 mhz | Sparkle nVidia GTX 480 | Corsair SSD Force Series 120 GB + 1 TB Samsung Spinpoint F3 | Windows 7

Permalänk
Medlem

provade men det funkar inte heller, det kom upp igen efter nån minut....men tack ändå.
nån annan som har nåt förslag?

Permalänk
Medlem

Provade att tvinga start, det gick längre men nu kom de upp igen och nätet dog....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ufoflin:

Provade att tvinga start, det gick längre men nu kom de upp igen och nätet dog....

Det är inte din dag helt enkelt. Hoppas det löser sig.

Visa signatur

Coolermaster ATCS 840 | Fractal Design Newton R2 1000W | Asus P6X58D PREMIUM | Intel Core i7 930@stock | H50 PnP | 6 GB Corsair XMS3 @1600 mhz | Sparkle nVidia GTX 480 | Corsair SSD Force Series 120 GB + 1 TB Samsung Spinpoint F3 | Windows 7

Permalänk
Medlem

Är det ingen som vet vad som är fel? Ingen som har haft samma problem? Kan ju inte sitta och trycka på tvinga start varannan minut....

Permalänk
Avstängd

Jag hade samma problem i våras. Det är löst nu men kommer inte riktigt ihåg vad det var. Jag vet att jag bytte torrentklient men det hjälpte inte heller men jag tror det hade att göra med att jag bytte från utorrent till bittorrent som verkar använda samma inställningar. Jag tror dock att det hade att göra med att jag använde för många anslutningar samtidigt, testa att minska dem kanske?

Permalänk
Medlem

Damodred- vilka inställningar har du då? Har du lust att skriva upp dom? så kan jag prova med de, få se om de funkar.