Hjalp med OS installation.

Permalänk
Medlem

Hjalp med OS installation.

Hej.

Vet inte riktigt hur jag klantat till det men det har jag.

Har skjutit upp med att installera om datorn i 2 ar minst, just for att jag vet att det alltid blir huvudbry.

Har dumt nog kort dualboot med xp och vista en stund. Skulle nu installera xp igen.

Har haft 3 sata hdd i den, har nu tagit ur den som var system forut da den har borjat lata knackigt.

Nu nar jag ska installera sa fastnar installationen efter forsta reboot. Error on loading OS.

Har provat en annan skiva. Da satter inte ens installationen igang utan far bluescreen och detta som svar:

A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer. Check for viruses. Remove any newly installed HD's, or HD controllers. Check to make sure it is properly configured and terminated. Then; Run CHKDSK /F to check HD corruption, and restart computer.

Har en samsung i den och har kort HUTIL for att kolla att den ar OK. Har aven provat en annan hdd. Samma fel.

Har provat att kora i en win7 skiva och da hanger den sig nar den kommer till completing installation, liten stund efter forsta reboot.

Kor nu ifran Parted Magic ifran ultimate boot cd.

Allt jag gor under installationen ar att jag partionerar upp hdd i tva partitioner. En pa 50 000 mb och en pa det som blir over. Installerar i den pa 50 gb.

Vad ar det som jag har klantat till?

Visa signatur

P150 solo rev | P5N-E SLI w/NB47J on SB | E6600 w/ Ninja 1st rev | 2GB GEIL Ultra 5400 CL 3 | XFX 7800GT w/ ZM-VF700-Cu | 2 x SP120 250GB

Permalänk
Vila i frid

Gör det enkelt för dig. Koppla ur ALLA andra diskar förrutom systemdisken under installationsfasen.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du verkar inte ha läst min guide, ta en liten titt på den;)

En disk & en skärm, partitionera till xxxxx MB och kör på, se även till att skivan är ordentlig.