Vanlig skærm till mac mini

Permalänk
Medlem

Vanlig skærm till mac mini

Jag har en fin Hp-skærm som jag undrar om man kan plugga in i en mac mini? Skærmen ær en 21" med den vanliga digitala anslutningen...

En annan fråga, Kan man byta graffet på denna burken till min 4870? Kommer den funka som spelmaskin då? Power Mac G5 2GHz Dual Core 4gb ram 760gb HD på Tradera. Stationära |

Permalänk
Medlem

Ja varför skulle det inte gå?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Ok, vet ju inte så mycket om mac så jag bara undrade...

Permalänk
Medlem

Det går absolut inte på fråga 2 då Powermac är en 7 år gammal dator som inte har PCI-express portar.

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Player74:

Jag har en fin Hp-skærm som jag undrar om man kan plugga in i en mac mini? Skærmen ær en 21" med den vanliga digitala anslutningen...

En annan fråga, Kan man byta graffet på denna burken till min 4870? Kommer den funka som spelmaskin då? Power Mac G5 2GHz Dual Core 4gb ram 760gb HD på Tradera. Stationära |

Ja och Nej. Är väl svaret på dina frågor.

Adapter krävs dock.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite.

Har en LED-TV och har tänkt köpa en Mac Mini som mediacenter till den, via HDMI.
Kan jag samtidigt ha den inkopplad på en vanlig datatskärm? (isåfall vilken ingång)

Så kan jag sälja min vanliga stationära och ha en dator bara, fast till både TV och dataskärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svatos:

Lånar tråden lite.

Har en LED-TV och har tänkt köpa en Mac Mini som mediacenter till den, via HDMI.
Kan jag samtidigt ha den inkopplad på en vanlig datatskärm? (isåfall vilken ingång)

Så kan jag sälja min vanliga stationära och ha en dator bara, fast till både TV och dataskärmen.

Ser inga direkta problem med att du skulle kunna koppla in en till skärm på MiniDisplayPort:n eftersom nya Mac Mini:n har både HDMI och MiniDisplayPort dock om du använder Plex eller något annat kan det hända att han släcker ner din sekundära skärm när du drar igång det i Fullscreen mode (bör kanske tilläggas att jag inte hundra på om han släcker ner den eller inte)

Permalänk
Medlem

Lånar tråden och undrar om man kan använda en apple skärm till en vanlig pc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vicevire:

Lånar tråden och undrar om man kan använda en apple skärm till en vanlig pc?

Det finns vissa grafikkort som kan ta emot DisplayPort, men jag skulle googla efter någon adapter först isåfall. Lycka till.

Visa signatur

"Jag är man som älskar mus!"

Permalänk

Asså har du kortplatser på moderkortet osv till att börja med ens? Och för det andra har apple gjort drivers till 4870 ens du kan börja med att kolla upp det ialf. Sen gå vidare.

Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.