Fel skärm används vid uppstart av dator

Permalänk
Medlem

Fel skärm används vid uppstart av dator

Hej,

Jag har två väldigt störande problem på min dator som jag bara måste bli av med, men jag visste inte vart jag skulle posta detta underliga problem satt det fick bli i övrigt tråden, hoppas folk läser denna ^^'

Saken är den att jag har två skärmar ikopplade:
Den ena är min data-skärm[Primär (1)], den andra är min tv-skärm[Sekundär (2)].

Problemet är det att när jag startar datorn så visas moderkortets boot grej ibörjan (där det brukar stå press del for setup) osv. visas på min tv skärm som nästan alltid är avstängd eller inte visar pc-kanalen.

Hur kan jag fixa satt den dyker upp på min data skräm? för min dataskärm är identifierad som skärm 1 och den primära skärmen medan tv-skärmen är 2:an.

Sen när jag väl ska gå in på setup i bios meny:n eller vad man ska kalla det så funkar inte mitt vanliga USB tangentbord för än man kommer in till windows, och då är det ju redan försent.

Jag har ett Asus P7P55D Deluxe

Vad är det för fel på min dator? T_T

Tack i förskott!

Visa signatur

Chassi Cooler Master NR200P......................MB ASUS ROG STRIX B550-I GAMING
PSU Corsair SF750|750W|80+ Platinum........RAM G.Skill Trident Z 16GB (2x8GB) CL14
CPU Ryzen 9 5900X ..................................... CPU-Cooler/Pump/Reservoir Barrow LTPRP-04
GPU RTX 3090 HDD 2TB M2 NVMe PCIe x4 Rad. Vol. 0,032 m³ Fläktar 4x120mm, 2x 140mm

Permalänk

Provat att bara byta plats på skärmkablarna?

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Inaktiv

*tråd flyttad*

Bytte även namn på rubriken för att förtydliga vad tråden gäller.

Som Frostyfog nämner, prova att byta plats på skärmkablarna på grafikkortssidan, de bör hamna i rätt ordning då.

Tangentbordsproblemet bör du kunna lösa med lite sökning i forumet alternativt följande tråd exempelvis: http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/944297-ta...

Permalänk
Medlem

Tack! Allt fixat nu

Visa signatur

Chassi Cooler Master NR200P......................MB ASUS ROG STRIX B550-I GAMING
PSU Corsair SF750|750W|80+ Platinum........RAM G.Skill Trident Z 16GB (2x8GB) CL14
CPU Ryzen 9 5900X ..................................... CPU-Cooler/Pump/Reservoir Barrow LTPRP-04
GPU RTX 3090 HDD 2TB M2 NVMe PCIe x4 Rad. Vol. 0,032 m³ Fläktar 4x120mm, 2x 140mm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Beobwulf:

Tack! Allt fixat nu

Beskriv gärna hur du löste problemet. Det hjälper ju nästa som råkat ut för samma sak och letar lösning på problemet.