Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Haha, you wish!

550 då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Testat och lappat ihop sidan igen.
Det ska i dioder runt plexit också, men jag måste först lösa strömförsörjningen, då jag inte har några molex kvar sen jag strippade agget.
Det straffar sig att vara lat när man sleevar >.<
Men men.
5v ska nog gå å skarva ihop nånstans.

Här kommer iaf nån bild på hur det ser ut just nu.
http://img840.imageshack.us/img840/2580/1007805.jpg

http://img36.imageshack.us/img36/4218/1007809c.jpg

Här ser ni även min lilla "projektlogga" eller va man ska kalla det ^^
Den snickrades ihop under gårdagen iaf.
http://img828.imageshack.us/img828/3817/1007815b.jpg

Där har vi den som bidrar med mysbelysningen på skrivbordet!

Råkade impulsköpa ett XFX Radeon HD 5850 BE på komplett idag å.....
Vet inte om det var värt det, men iaf, bättre än mitt GTX 260.
Får se om jag ångrar mig å kränger iväg 5850't till en polare istället.

Det kommer hursom skära sig som tusan i min låda ^^

//BG

Du har ju samma mus som jag ju. min har färgen på Logiteh loggan (kanterna på loggan).
Edit såg att du har slitit en del med

Annars tycker de är en bra mus, går bra att spela med den i alla fall.

Glömde bort: De blev ju snyggt de där. Hoppas du lyckas lösa strömförsörjningen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av dasdasd:

Hehe, då en ny låda går lös på 1000 lappen å beroende på hur man ser på det med tid nerlagt på den så skulle jag nog gissa på mer än så
Säljer den inte heller för den delen. De eju p.g.a den som projektet startade

Skrivet av Mike.a:

Du har ju samma mus som jag ju. min har färgen på Logiteh loggan (kanterna på loggan).
Edit såg att du har slitit en del med

Annars tycker de är en bra mus, går bra att spela med den i alla fall.

Glömde bort: De blev ju snyggt de där. Hoppas du lyckas lösa strömförsörjningen.

Tack

Har ju haft musen i en 5 år så den har slitits lite ja. Dock så är det ju inte så farligt med tanke på att jag lirat wow med den i alldeles för många timmar sen dess Kabeln gick av vid ingången i musen för nåt år sen men det vara bara å öppna å löda om så nu funkar den lika bra igen.
Hade en MX500 innan dess, lika nöjd med den.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Lux Sit!

Har under kvällen klippt, klistrat, lött, tejpat, svurit, druckit jäger, torkat blöt katt etc.
Här kommer iaf resultatet av dioderna runt plexiglaset.

Bilderna är lite dåliga då det är taget i kolsvart rum, men det var för att försöka få fram effekten av dioderna mer
Notera att jag har 2 olika färger på dioderna. Det syns inte så värst bra på korten dock. Men det är 2 blå och 3 vita dioder, tyckte det gav mer effekt än bara vitt.

"Close up"

Satt å lödde en förgrening av molex kontakter för att sätta dioden i fronten på samma kontakt som plexit.
Noterade sen att det skulle inte gå att få det snyggt igenom chassit. (Resultat av taskig planering samt för korta kablar)

Löste det hela genom att använda min fina USB adapter jag gjorde till "Nuclear Winter Skylten".
Den har ju USB --->Molex kontakter. Drog ut den genom ett av vattenkylningshålen där bak.
Den blåsleevade kabeln syns i bakkant på försa bilden
Det funkar å ser inte förjävligt ut
Förutom att jag slackat lite och inte sleevat SATA kablarna blå än.
Får bli bakisgöra på söndag!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Snyggt! fan önskar man orkade göra sånt själv ^^

keep up the good work!!

Permalänk
Skrivet av Startale:

Snyggt! fan önskar man orkade göra sånt själv ^^

keep up the good work!!

Tack
Har man tid så är det bara att börja i nån ände

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Hedersmedlem

Det blev verkligen riktigt snyggt

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Det blev verkligen riktigt snyggt

Tack!
Me like

Det blev bättre än jag väntade mig faktiskt.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Hehe, då en ny låda går lös på 1000 lappen å beroende på hur man ser på det med tid nerlagt på den så skulle jag nog gissa på mer än så
Säljer den inte heller för den delen. De eju p.g.a den som projektet startade

Tack

Har ju haft musen i en 5 år så den har slitits lite ja. Dock så är det ju inte så farligt med tanke på att jag lirat wow med den i alldeles för många timmar sen dess Kabeln gick av vid ingången i musen för nåt år sen men det vara bara å öppna å löda om så nu funkar den lika bra igen.
Hade en MX500 innan dess, lika nöjd med den.

//BG

Okej. Jag har bara haft min i ett år och börjar redan märkas att jag sitter för mycket vid datorn (eller var de för lite)

Skrivet av Blackgoat:

Har under kvällen klippt, klistrat, lött, tejpat, svurit, druckit jäger, torkat blöt katt etc.
Här kommer iaf resultatet av dioderna runt plexiglaset.

http://img155.imageshack.us/img155/3780/1007817.jpg

Bilderna är lite dåliga då det är taget i kolsvart rum, men det var för att försöka få fram effekten av dioderna mer
Notera att jag har 2 olika färger på dioderna. Det syns inte så värst bra på korten dock. Men det är 2 blå och 3 vita dioder, tyckte det gav mer effekt än bara vitt.
http://img814.imageshack.us/img814/6347/1007820.jpg

"Close up"

Satt å lödde en förgrening av molex kontakter för att sätta dioden i fronten på samma kontakt som plexit.
Noterade sen att det skulle inte gå att få det snyggt igenom chassit. (Resultat av taskig planering samt för korta kablar)

Löste det hela genom att använda min fina USB adapter jag gjorde till "Nuclear Winter Skylten".
Den har ju USB --->Molex kontakter. Drog ut den genom ett av vattenkylningshålen där bak.
Den blåsleevade kabeln syns i bakkant på försa bilden
Det funkar å ser inte förjävligt ut
Förutom att jag slackat lite och inte sleevat SATA kablarna blå än.
Får bli bakisgöra på söndag!

//BG

Ojojoj, de där blev ju bra. syns ju att de är hand gjort med (blev ännu fräckare då). Skulle inte komma i närheten av de där snygga resultatet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Mike.a:

Okej. Jag har bara haft min i ett år och börjar redan märkas att jag sitter för mycket vid datorn (eller var de för lite)

Ojojoj, de där blev ju bra. syns ju att de är hand gjort med (blev ännu fräckare då). Skulle inte komma i närheten av de där snygga resultatet.

Jag tyckte de blev bra med lite struktur faktiskt
Inte som om man skulle fräst det i en cnc fräs eller liknande.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge, tänk om man hade orken att göra något sånt här. ^^
Hade för övrigt varit coolt om man kunde sleeva slangarna på h50, en blå och en vit.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V || Intel Core i7 2600 @ 4.4GHz || Kingston HyperX 16GB 9-9-9-27 @ 1600MHz || MSI GTX 960 GAMING 4G || OCZ Arc 100 240GB SSD || 2x BenQ 2420T 24" 120Hz

Permalänk
Skrivet av koohrak:

Riktigt snyggt bygge, tänk om man hade orken att göra något sånt här. ^^
Hade för övrigt varit coolt om man kunde sleeva slangarna på h50, en blå och en vit.

Tack

Det går att modda H50'n med slangar och res. Finns trådar om det här i forumet.
Men jag anser inte det som värt det för tillfället
Svart passar bra som det ser ut nu.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

helhetsbilder takc ;:)

Permalänk
Skrivet av pokelia:

helhetsbilder takc ;:)

Ska fixa till Sata kablar och lite sånt småpill sen slänger jag upp ett galleri på hela kalaset
Så det kommer inom kort!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Riktigt grymt bygge!

Visa signatur

Intel Core i5 750 |Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX |Corsair 4GB 1600MHz | XFX Radeon HD5850 1GB Black Edition | Corsair SSD Force Series 120GB | Silverstone Sugo SG07B | Win7 Professional 64bit |

Permalänk
Medlem

Haha! Jag började på sidan 9 och tänkte "herregud vad har snubben gjort...ett runt hål med skitful kantlist? :S" Men det vart ju helt fantastiskt när du graverade och satte på lyse. Jag tycker dock att du kan putsa på gravyren en aning, om jag får vara så fräck.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Skrivet av Ovard:

Haha! Jag började på sidan 9 och tänkte "herregud vad har snubben gjort...ett runt hål med skitful kantlist? :S" Men det vart ju helt fantastiskt när du graverade och satte på lyse. Jag tycker dock att du kan putsa på gravyren en aning, om jag får vara så fräck.

Haha, jag förstår det ^^
Det såg fruktansvärt ut ett tag där.

Jo det har börjat ta sig iaf. Rätt nöjd iaf med själva idén. Var lite skeptisk hur det skulle bli med gravyr på runt fönster först.

Vet inte riktigt på vilken ledd du menar att jag ska putsa?
Själva spåret på djupet eller kanterna?

Har småpillat lite på en spillbit och funderar på att göra det hela lite "chilly" om man ska säga så.
Göra kanterna lite oregelbundna och taggiga, lite isigt, typ. Väderbitet.

Vet inte om någon fattar min tankegång, vet heller inte om jag ska försöka göra det D
The day after tomorrow!
För er som sett filmen

Ta denna med en nypa salt. Det e lite kladdigt sådär.
Gjorde den med ett runt stift i början därför ser det ut som slemmiga bokstäver
Mer åt looken på symbolen.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Proffsmoddare

Kan nog bli tufft.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Kan nog bli tufft.

Ja jag tror nästan det
Det känns som att "winter" lär komma in nånstans mer än i vita färgen.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

håller med sack.-... jag gillar inte raka linjer (däremot hatar jag chassi med plexiglas)

Permalänk
Skrivet av pokelia:

håller med sack.-... jag gillar inte raka linjer (däremot hatar jag chassi med plexiglas)

Har väl aldrig varit ett stort fan av fönster jag heller, men ville göra något i burken, å då känns det rätt dumt att inte göra ett fönster så de syns.
Man vill ju ändå ha sidan på lådan om man ska flytta runt den å härja.

Smaken är som baken, delad

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Haha, jag förstår det ^^
Det såg fruktansvärt ut ett tag där.

Jo det har börjat ta sig iaf. Rätt nöjd iaf med själva idén. Var lite skeptisk hur det skulle bli med gravyr på runt fönster först.

Vet inte riktigt på vilken ledd du menar att jag ska putsa?
Själva spåret på djupet eller kanterna?

Har småpillat lite på en spillbit och funderar på att göra det hela lite "chilly" om man ska säga så.
Göra kanterna lite oregelbundna och taggiga, lite isigt, typ. Väderbitet.

Vet inte om någon fattar min tankegång, vet heller inte om jag ska försöka göra det D
The day after tomorrow!
För er som sett filmen

http://img541.imageshack.us/img541/305/1007832.jpg

Ta denna med en nypa salt. Det e lite kladdigt sådär.
Gjorde den med ett runt stift i början därför ser det ut som slemmiga bokstäver
Mer åt looken på symbolen.

//BG

Symbolen blev fräck. Blir mycket jobb om du ska göra så på den stora.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Mike.a:

Symbolen blev fräck. Blir mycket jobb om du ska göra så på den stora.

Mycket riktigt, dock "bara" konturerna på den stora ju

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Mycket riktigt, dock "bara" konturerna på den stora ju

//BG

mmm, då slipper du lite jobb, i alla fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Mike.a:

mmm, då slipper du lite jobb, i alla fall.

Jo visserligen.
Måste dock demontera hela sidan. Dubbelhäftande emblemtejp sitter som faen, så får se när jag orkar göra det

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Här kommer lite fler bilder.

Helhetsbild.

Fick ju hem ett 1337 Week HD5850BE från komplett igår.
Såhär ser det ut i lådan med det i. Får se om det blir en lackad backplate till kortet.
Kylaren skulle behövs bytas då den kyler rätt dåligt för tillfället.
Strömkontakterna i bakkant blev ju lite struligare, rätt tajt mot hårddiskburen.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Jag menade mer ett jämnare djup så det ser lite renare ut, men när jag såg en större bild nu så såg det ändå rätt bra ut.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk

Nu har jag lekt lite med "Dremeln" igen.
Sidan är lite mer "frosty" nu.
Kameran är för tillfället i Spanien på semester så det kommer upp bilder i nästa vecka.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

måla genast skyddet till graffet!

Permalänk
Skrivet av pokelia:

måla genast skyddet till graffet!

Kan bli svårt då jag inte har nåt
Men ska kika på det.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |