Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Dags för en ny laptop!

Hej! Är sugen på att köpa mig en laptop nu inför gaming-hösten, och behöver nu hjälp och tips på vad jag ska lägga pengarna på.
Saker ni som tipsar kan tänka på:

Budgeten ligger på max 8000 riksdaler.
Ska användas mest till spel så 1GB Grafikminne!
Ska vara DDR3, minst 1333mhz?
15.6" är att föredra, men kom med förslag!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Någon som har någon aning om vilka grafikkort man ska vilja ha/akta sig för??? Har inte stor koll på laptops alls.

Permalänk
Inaktiv

Den här ska jag ha koll på

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Den här ska jag ha koll på

trevligt trevligt

Permalänk
Medlem

Hittade denna och den verkar bra enligt mig, vad tycker ni? https://www.inet.se/artikel/1969606/hp-pavilion-dv6-3045

Permalänk
Medlem
Permalänk

Varför "måste" den har 1333mhz minne? Du kan inte så mycket om hårdvara antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Varför "måste" den har 1333mhz minne? Du kan inte så mycket om hårdvara antar jag?

Tänkte minst 1333mhz, är van att överklocka, och till stationära är det väl ingen som skulle rekommendera något mindre? Har 0 koll på laptops.

Permalänk
Skrivet av Inix:

Tänkte minst 1333mhz, är van att överklocka, och till stationära är det väl ingen som skulle rekommendera något mindre? Har 0 koll på laptops.

Hastigheten på minnet påverkar knappt något.

Permalänk
Skrivet av Inix:

Hittade denna och den verkar bra enligt mig, vad tycker ni? https://www.inet.se/artikel/1969606/hp-pavilion-dv6-3045

Bra specifikationer och ganska bra pris.
Problemet med HP's datorer är att kylningen ofta är undermålig, kylplatta rekommenderas i dessa fall.
Överklockning av minnen ska undvikas med bärbara datorer då lär bli ännu varmare.

Vet dock ej vilka modeller som har bättre kylningsegenskaper förutom Asus G73.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

Hejsan, hoppas det är ok om jag slinker in i tråden med samma förfrågan.
Jag letar också efter en laptop, helst under 8 000. Och jag har lyckats hitta en som verkar helt grym för sin prisklass; Packard Bell EasyNote LM85-JO-760NC - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Det verkar finnas en återförsäljare som är seriös, DataOne, så det borde inte vara några problem. Flera av dem andra verkade ha stora problem med att kunna leverera produkerna inom 3 månader om de ens leverardes.. :/

Men, jag undrar mest om det finns någon annan anledning att inte välja den pga märket? Jag känner inte till om packard är duktiga på laptops eller ej. Som det var sagt om HP här ovan, om de är duktiga på kylning osv. Jag har halvt fördomar mot vissa märken och samtidigt tycker jag att det finns inga dåliga datorer bara klantiga användare

Visa signatur

Define mini c window | Ryzen 3900X & noctua nh-u12a | Sapphire vega 56 nitro+ | 2x16gb 3200Mhz cl16 Hyperx predator rgb | Samsung 970 evo plus 500gb | Corsair AX 760 | Asrock X570M pro4

Permalänk
Medlem

Skippa överklockandet rent generellt... Funkar sällan bra på laptops eller?

Aja du kan ju alltid ha en laptopkylare

MSI:s GX-serie är grym men vet inte om den kanske börjar först runt 10000 kr

Acer Timeline lr vad dom heter, finns en hel del på komplett och har rätt bra prestanda Snygga med

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]