Bilder på moderkort från Biostar för Intel Sandy Bridge

Permalänk
Melding Plague

Bilder på moderkort från Biostar för Intel Sandy Bridge

Moderkortstillverkaren Biostar visar upp två nya moderkort för Intels kommande processorer baserade på Sandy Bridge. På korten huserar de nya styrkretsarna Intel P67 och H67.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut

Permalänk
Medlem

Grymt! Har jag bott under en sten eller? Sist jag så Point of view var när FX5900 kom ut och sist jag såg Biostar va något Socket-A kort..

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Inget moderkort har ännu får mig att hoppa runt av intresse. Känns som en begränsad skillnad kontra P55.

För övrigt så har även ECS visat upp moderkort på p67 och H67. Har ännu inte sett detta på sweclockers:
ECS P67 and H67 Motherboard Preview | bit-tech.net

Permalänk
Medlem

Har alla glömt bort Biostar TPower I45 som tog världsrekordet med e8400?
edit. youngpro and Biostar TPower I45 breaks FSB record with 724MHz! - www.nordichardware.com

Permalänk
Medlem

Ser lite unikt ut.

Permalänk
Medlem

Udda att TP67XE har dubbla 8 pins ström! Är det verkligen nödvändigt tro?

Fast det är klart: väldigt många nätagg har ändå två fastmonterade 8pins strömkablar, så då kan man väl lika gärna koppla in dem nånstans

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

BioStar har ju faktiskt gjort ett par trevliga kort. men dessa kort såg inte så där jätte extrema ut, men vem vet det kan judöljas en hel del under allt

Permalänk

Tycker det ser ganska sonkigt ut :/

Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk

TH67XE känns ju som den prisväd
redigast av dessa två. Dock så kändes de inte så där WOW.. iofs USB 3 men inga enheter finns väl ute som stödjer det så rätt meningslöst just nu iaf.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Känns smådumt att göra en CPU med inbyggt grafikchip och inte göra så alla moderkort kan använda chipet, eller är det bara jag??
Dock så tyckte jag det va ganska snyggt!

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Det ser ut som att 1155 är bakåtkompatibel med 1156-kylare va? Samma avstånd mellan hålen liksom. Yay?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Det ser ut som att 1155 är bakåtkompatibel med 1156-kylare va? Samma avstånd mellan hålen liksom. Yay?

Tycker också att det ser ut så. Ser heller ingen anledning varför det inte skulle vara så. Vore jävligt dumt annars

Permalänk
Medlem

Äntligen är IDE kontakterna borta iaf. Dock synd att det fortfarande skall envisas med vanliga PCI kontakter.

Permalänk

Sweet, PCI-portar
Jag var lite rädd att jag skulle få slänga mitt stackars Essence ST på tippen när det blev dags för nästa uppgradering.

Permalänk

Mäh, inget intressant från sandy bridge än men man vet ju aldrig

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara en lagom ripoff av kartongen från ASUS RoG-serie, eller så är det bara jag.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk
Medlem

För att vara ett mATX så är det intressant, framförallt pga att det är för cpu med integrerad gpu.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av R34p3r:

Ser ut att vara en lagom ripoff av kartongen från ASUS RoG-serie, eller så är det bara jag.

Inte bara du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Udda att TP67XE har dubbla 8 pins ström! Är det verkligen nödvändigt tro?

du ska nog se att det är för att kunna överclocka processorn.. då intel har gjort så att minnet och processorn ligger på samma volt så har dom lagt till en extra ström källa till processorn så att man kan öka volten till processorn utan att öka den till minnet..

inte helt säker men lär vara det eller något liknande..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av norrby89:

du ska nog se att det är för att kunna överclocka processorn.. då intel har gjort så att minnet och processorn ligger på samma volt så har dom lagt till en extra ström källa till processorn så att man kan öka volten till processorn utan att öka den till minnet..

inte helt säker men lär vara det eller något liknande..

Då EVGA har dubbla på vissa av sina kort, och i deras fall är det för att kunna få ut sån spänningstyrka man bara kan använda om man kör med kylning av den mer extrema sorten dvs flytande gaser vid försök på världsrekord och så

Permalänk

lite trist med dual channel minnen, hoppades på en övergång till triple channel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Då EVGA har dubbla på vissa av sina kort, och i deras fall är det för att kunna få ut sån spänningstyrka man bara kan använda om man kör med kylning av den mer extrema sorten dvs flytande gaser vid försök på världsrekord och så

mjoo dock lär detta inte vara några såna värre typer av moderkort..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Då EVGA har dubbla på vissa av sina kort, och i deras fall är det för att kunna få ut sån spänningstyrka man bara kan använda om man kör med kylning av den mer extrema sorten dvs flytande gaser vid försök på världsrekord och så

Flytande gaser? Nu blev det lite fel va?
Men självklart förstår jag vad du menar...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Flytande gaser? Nu blev det lite fel va?
Men självklart förstår jag vad du menar...

Då jag inte håller på med det själv så vet jag inte dem exakta gaser som används, och då säger jag gaser för att det är det det är fast tillräkligt kylt för att få flytande form... så jo jag hade helt rätt, tror jag

EDIT: hjärnsläpp och samtidig stroke bidrog till mitt inlägg, ignorera det tack

Permalänk

Vet man vad priser kommer landa på?

Visa signatur

| Intel i7-2600k @ 4,8Ghz Offset +0.065 (1.448v) | Thermalright Silver Arrow | Asus P8P67 Pro 1155 | Corsair XMS3 8GB @ 1333Mhz | Nvidia GTX 670 (1202/3330Mhz) | Samsung SSD Basic 840-Series 250GB | Eizo Foris FS2331 | Corsair Obsidian 750D | FSP Aurum 550W 80+ Gold | Qpad 5k | AKG K 242 HD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Då jag inte håller på med det själv så vet jag inte dem exakta gaser som används, och då säger jag gaser för att det är det det är fast tillräkligt kylt för att få flytande form... så jo jag hade helt rätt, tror jag

En gas defineras ju av att den är just en gas och inte flytande. Att det som du säger rör sig om ämnen som vanligtvis förekommer i gasform men kylts ner till flytande form är ju mer korrekt!

Permalänk
Skrivet av Chrisj:

En gas defineras ju av att den är just en gas och inte flytande. Att det som du säger rör sig om ämnen som vanligtvis förekommer i gasform men kylts ner till flytande form är ju mer korrekt!

Har redan fått "reprimander" för mitt idiotpåstående så, jag har redan redigerat mitt inlägg så ja tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Har redan fått "reprimander" för mitt idiotpåstående så, jag har redan redigerat mitt inlägg så ja tack.

Sorry, var inte meningen att vara dryg! Stort tack för tipsen ang. vattenkylning innan också

Permalänk
Skrivet av Chrisj:

Sorry, var inte meningen att vara dryg! Stort tack för tipsen ang. vattenkylning innan också

Varsågod och det gör inget då jag inte tar illa upp av att bli rättad utan föredrar det faktiskt över att själv vara dryg utan någon grund(ja, jag erkände att jag "kan" vara dryg)