Permalänk

Android 2.2 på HTC HD2

Jag har försökt att få igång android 2.2 (Froyo och Desire) på min HD2 men mitt i booten så fadear hd2an.

Jag har hsplat den med "HSPL3_PKG"

Sedan installerat JMZ dualboot (även testat utan)

sist kört haret ifrån både desirebuild_v5.7z och dan1j3l-LeoFroyo-1.0 (root/minneskort)

men samma resultat....

Någon som fått det att fungera på sin svenska HD2?

Har jag fel hspl kanske, finns det någon svensk? måste man ha en CUM WinMo rom?

Någon som vet hur man gör för att dem engelska guiderna och XDA ger mig inget resultat på min mobil!

Visa signatur

Core I7 2600K | Gigabyte GA-P67A-UD5-B3 | 8GB Corsair Dominator GT 2133 GHz | OCZ Vertex 3 120GB | Asus GeForce GTX 580 DCII | WD Caviar Green 2TB 7200RPM | Corsair AX 850W | Antec P183 V3 | ASUS Xonar D2X

Permalänk

Jag löste det med att uppdatera radioromen genom att flasha in den med CustomRUU

Visa signatur

Core I7 2600K | Gigabyte GA-P67A-UD5-B3 | 8GB Corsair Dominator GT 2133 GHz | OCZ Vertex 3 120GB | Asus GeForce GTX 580 DCII | WD Caviar Green 2TB 7200RPM | Corsair AX 850W | Antec P183 V3 | ASUS Xonar D2X

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med Android på luren? Den är grymt snygg tycker jag, bara default OS som verkar mindre-än-bra..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Teknocide:

Hur fungerar det med Android på luren? Den är grymt snygg tycker jag, bara default OS som verkar mindre-än-bra..

Håller med, var riktigt sugen på en HD2 men det föll på att det var en Windows mobil och inte android.
Hårdvaran i den ska som jag förstått det vara riktigt bra så det borde väl flyta på om de har lyckats optimera drivrutiner för just den telefonen.

Men som sagt, skulle vara kul med lite feedback på detta!

Permalänk
Medlem

Du måste ha RADIO 2.07.50 eller 2.12.50! Asså allt med 50. 51 funkar inte. 2,07 kan laddas ner här

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem

Men vad händer med frekvensen på mobilen om man trycker in Android? Ändras den till den Amerikanska?
Sedan måste man köra både Radio 2.07.50 eller 2.12.50 samt HSPL3_PKG? Är det något mer man måste tänka på?
Första gången jag försöker mig på något sådant här och eftersom jag hittade tråden är det ju lika bra att fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

Hur fungerar det med Android på luren? Den är grymt snygg tycker jag, bara default OS som verkar mindre-än-bra..

Om du vill ha android så tycker jag att du ska köpa en telefon med Android från början. I min erfarenhet så brukar moddade android ROMs inte fungera särskilt bra...

Eller vänta på HD7, som kör WP7 som ser oerhört mycket bättre ut än WM 6.5.

Permalänk
Medlem

Fick igång det men undrar lite nu hur man stänger av allt som kräver en nätverks uppdatering... typ väder etc. för det drar pengar (använder endast kontatkort för tillfället). och vill veta vart man ska gå för att stänga av att det uppdaterar automatiskt. Vill bara veta så jag inte missar något när jag håller på själv.

Permalänk
Medlem

Ett hett tips är att skaffa fri surf om du nu ska ha en Smartphone. Det blir mycket bättre när man slipper att oroa sig för nätverkstrafiken hela tiden. Glöm inte heller att enskilda apps har egna inställningar och att utvecklarna oftast utgår ifrån att användaren har någon sorts dataplan.