Permalänk
Medlem

World of warcraft lagg.

Hej.

Jag köpte mig nyss en ny dator:

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960
Ati Raden hd5770 1gb ddr5
Kingston HyperX 4gb

Och det jag skulle vilja ha hjälp med är när jag installerade wow och skulle börja spela på max inställningar så ligger jag på 12 fps och allt laggar. Någon som vet vad det kan bero på?
Datorn borde ju klara av det utan problem tycker jag.

Tacksam för svar.

Mvh

Permalänk
Medlem

testa stäng av skuggor (Shadow Quality)

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Har gjort det kommer upp i 20-22 fps men fortfarande lite lågt enligt mig.

Permalänk
Medlem

Dålig uppkoppling? Senaste drivrutiner? Stäng av 8xAA?

Permalänk

Datorn bör med stor marginal klara av att maxa wow så det är inte där problemet ligger.
Måste vara något med drivrutinerna.

Visa signatur

AMD Phenom II x4 955 3,2GHz ~ Corsair 2x2GB 1600MHz XMS3 ~ ASUS Radeon HD 6850 ~ MSI 870A-G54 ~ 500GB Samsung Spinpoint F3 ~ CM HAF 912 Plus ~ Corsair TX 650W ~ CM Hyper 212 Plus
BenQ 21,5" G2222HDL LED ~ Microsoft SideWinder X4 ~ Microsoft IME 3.0 ~ Creative Fatal1ty HS-800

Permalänk
Medlem

Har samma problem. Dock så är jag nästan 100% säker på att det beror på flaskhals och gammal processor.

Köpte nyligen ett ASUS GeForce 460 1GB till: Corsair 520W PSU, Intel C2D E6600 @ 2.4GHz (Stock), 2GB RAM på WinXP x32. Jag har planer på att byta ut resten av hårdvaran snart, men jag tycker ändå inte att WoW borde ställa till med så mkt. Jag märker en mindre FPS ökning i Dalaran och diverse WotLK områden, men dock ingen överdriven skillnad. Kan ju påpekas att jag inte ens har på AA.