Permalänk
Medlem

Uppdatera Datorn!

Som sagt är lite sugen på att uppdatera datorn och vill hellre att några som kan sakerna kollar igenom och säger vad man behöver

Datorn är relativt ny och sakerna som sitter i den är:

ASUS P5QPL-AM, G41, Socket-775
Chieftec Smart Series 550W PSU
32 bit windows 7 tror även jag kan uppgradera till 64 bits behövs väl bara mer ram minne?!
Intel Core™ 2 Duo E7400Dual Core, 2.8Ghz, Socket 775, 3MB, 65W, 1066Mhz, Boxed w/fan
XFX GeForce GTS 250 1GB PhysX CUDA
Seagate Barracuda 7200.12 500GB
Cooler Master Centurion 534 Midi Tower S
Corsair Value S. PC5300 DDr2 2gb kit w/two matched value select 1024mb

är det en vettig dator i nu läget?

blev man lurad när man köpte den ifrån komplett för ca ett halvårsedan för 8000kr?

tack för svar!

mvh andy

Permalänk
Medlem

8k låter lite dyrt för de där.. de är inget som är mycket att för för en "gaming" dator iaf
dvs lite högre inställningar

Permalänk
Medlem

skull einte själv ha köpt den för 8k för bara ett halv år sen. tyvärr har du socket 775 vilket är gamalt så om du vill ha ny processor behövs nytt mobo och nya ram minnen också. sen vet jag inte vad du vill uppnå med uppgraderingen ett nytt grafikkort är alltid bra om man ska spela. annars vore kanske en SSD något att fundera på ger en ordentlig skjuts då allt blir rappare och datorn startar fortare.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Vad använder du datorn till? ska du bara skriva och surfa, så klarar du dig ett tag till på det du har nu. du skulle kunna köpa lite mer minne i så fall.

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P . Phenom 2 550BE @ x3 . OCZRPR13332G . HD6950 2GB . Corsair HX 750W 80+ .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fresor:

Vad använder du datorn till? ska du bara skriva och surfa, så klarar du dig ett tag till på det du har nu. du skulle kunna köpa lite mer minne i så fall.

Jag spelar typ enbart spel surfar väl lite emellanåt men inte i samma utsträckning.

Jag kan köra typ alla spel jag har just nu på högsta grafik iaf

Dvs CoD MW2, Battlefield Bad Company 2, Starcraft 2, HoN, mfl
Men säg vad jag skulle kunna lägga för att få till en grym dator igen då? den duger för mig just nu förutom att jag tkr det e lång loading time

Permalänk
Medlem

då, är det nog en ssd den bästa uppgraderingen om du vill ha snabbare loading time.
Fast det blir en ganska dyr uppgradering om du ska ha en ssd som är tillräckligt stor för både os och spel.
2500-3000kr,

Tycker inte att du ska lägga så mycket pengar på den där datorn.

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P . Phenom 2 550BE @ x3 . OCZRPR13332G . HD6950 2GB . Corsair HX 750W 80+ .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fresor:

då, är det nog en ssd den bästa uppgraderingen om du vill ha snabbare loading time.
Fast det blir en ganska dyr uppgradering om du ska ha en ssd som är tillräckligt stor för både os och spel.
2500-3000kr,

Tycker inte att du ska lägga så mycket pengar på den där datorn.

+1

Spara pengar till en helt ny rigg iställe. Du skulle kollat här på sweclockers innan du köpte den datorn.. min som är 5 år gammal kan tävla med den där och då kostade min 11k utan skärm för 5 år sen!

Missförstå mig inte nu, jag vill inte trycka ner dig, tvärtom, se detta som läropengar, bit ihop och behåll datorn ett tag till, spara ihop en vettig summa pengar och sen ställer du frågan till experterna här på sweclockers när det blir aktuellt.

Bra ställen som Inet kan t.ex. bygga ihop paketen åt dig om du känner dig osäker.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Keeper of Traditions

Köp ett till grafikkort? GTS250 kostar väl inte allt för mycket?

Köp en CPU-kylare och klocka processorn.

Det skulle väl vara de bästa uppgraderingarna, kan jag tänka mig.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

+1

Spara pengar till en helt ny rigg iställe. Du skulle kollat här på sweclockers innan du köpte den datorn.. min som är 5 år gammal kan tävla med den där och då kostade min 11k utan skärm för 5 år sen!

Missförstå mig inte nu, jag vill inte trycka ner dig, tvärtom, se detta som läropengar, bit ihop och behåll datorn ett tag till, spara ihop en vettig summa pengar och sen ställer du frågan till experterna här på sweclockers när det blir aktuellt.

Bra ställen som Inet kan t.ex. bygga ihop paketen åt dig om du känner dig osäker.

Okej nej det är lugnt alltså men enligt vad jag har kollat med polare och lite sådant som iaf kan mer än mig säger att den klarar allt inom 3 år iaf, jag spelar bfbc2 mfl helt utan problem, det är bara när man tabbar den kan bli lite seg men det beror väl på att det bara är 2gb ram också?
Jag är inte i behov av värsting dator heller så..

mvh andy