Permalänk
Inaktiv

Internet speed hjälp!!!

Tja! Tänkte bara se om jag kan få några vettiga svar härifrån angående internet.

Har ett 8mb nätverk som jag brukar tanka ifrån.
Just nu tankar jag ned en fil i ca 800kb/s.
Det har med SE/LE att göra också, men tycker att det går för sakta överhuvudtaget!
Enligt bredbandskollen får jag ut ca 3-4mb/s

Finns det något man kan göra för att öka hastigheten? Alltså för att få ut mer av nätverket?

Permalänk
Medlem

Om du laddar ner en fil med hastigheten 834 kB/s motsvarar detta 6 672 kbit/s, eller 6,7 Mbit/s.

Enheter - Bandbredd hastighet Mbps Mbit/s Mbit MB etc. Bredband och adsl

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DrSork:

Om du laddar ner en fil med hastigheten 834 kB/s motsvarar detta 6 672 kbit/s, eller 6,7 Mbit/s.

Enheter - Bandbredd hastighet Mbps Mbit/s Mbit MB etc. Bredband och adsl

Ja men laddar nu i 700kb/s och mina andra polare som har 8 tankar mycket snabbare.

Permalänk
Medlem

De du kan prova e ju å sätta din dator hos dom å se om de beror på linan eller datorn. Sen kan de ju bero på filen du laddar ner, många kanske laddar ner samma å då blir ju hastigheten lidande. Mycket som påverkar. å inte många som får den fulla nerhastigheten som man betalar för.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DrSork:

De du kan prova e ju å sätta din dator hos dom å se om de beror på linan eller datorn. Sen kan de ju bero på filen du laddar ner, många kanske laddar ner samma å då blir ju hastigheten lidande. Mycket som påverkar. å inte många som får den fulla nerhastigheten som man betalar för.

Yes, tack.