Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Problem med åtkomst till min FTP server

Permalänk
Medlem

Problem med åtkomst till min FTP server

Har ett lite problem, har installerat min ftp och konfigurerat routern så att allt ska funka. Fixat ett domän namn för att följa min dynamiska ip adress. Dock när jag går in på namnet så kommer jag till admin inloggningen för routern och inte till min ftp. Använder dyndns. Någon som har en enkel lösning?

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920 | PowerColor 5870 | Corsair 6Gb DDR3 1333mhz | Corsair 850W | Corsair Force 120 GB | 2xWD CB 640 GB | Obsidian 700D

Permalänk
Medlem

Då har du inte konfigurerat rätt. PortForward.com - Port Forwarding Guides Listed by Manufacturer and Model Kan hjälpa dig konfigurera alla möjliga saker.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

nu har jag lyckats gå in på ftp://stalliskarlsson.dyndns-server.com och även en polare (även loggat in) men det går inte att hämta ner filerna som ligger där. känns nära nu

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920 | PowerColor 5870 | Corsair 6Gb DDR3 1333mhz | Corsair 850W | Corsair Force 120 GB | 2xWD CB 640 GB | Obsidian 700D

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaxiz:

nu har jag lyckats gå in på ftp://stalliskarlsson.dyndns-server.com och även en polare (även loggat in) men det går inte att hämta ner filerna som ligger där. känns nära nu

Du måste även öppna portar för det.....

EDIT: Stavfel

Permalänk
Medlem

Har gjort portforwarding för min NAS, port 21 tror jag. tycker det borde funka nu

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920 | PowerColor 5870 | Corsair 6Gb DDR3 1333mhz | Corsair 850W | Corsair Force 120 GB | 2xWD CB 640 GB | Obsidian 700D

Permalänk
Medlem

Ja det räcker inte med att öppna portarna som används för själva listningen av filerna. Även dataöverföringsportarna måste öppnas. Vilka vet jag inte i huvudet men det vet google garanterat. (ofta confar man detta i ftp servern oxå)

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaxiz:

nu har jag lyckats gå in på ftp://stalliskarlsson.dyndns-server.com och även en polare (även loggat in) men det går inte att hämta ner filerna som ligger där. känns nära nu

Antagligen fel på åtkomsträttigheterna för mapparna alt. i FTP konfigurationen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Är en dlink dns 323 jag använder. Har skapat en användare som ska ha tillgång till några mappar jag skapat i NASen. Har kommit in flera gånger i indexet så jag sett filerna, även folk utanför (internet). Men funkar bara kanske en av 10...

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920 | PowerColor 5870 | Corsair 6Gb DDR3 1333mhz | Corsair 850W | Corsair Force 120 GB | 2xWD CB 640 GB | Obsidian 700D

Permalänk
Medlem

Så här ser NAS inställningen för ftpn ut.
Imageshack - nasl.png

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920 | PowerColor 5870 | Corsair 6Gb DDR3 1333mhz | Corsair 850W | Corsair Force 120 GB | 2xWD CB 640 GB | Obsidian 700D

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920 | PowerColor 5870 | Corsair 6Gb DDR3 1333mhz | Corsair 850W | Corsair Force 120 GB | 2xWD CB 640 GB | Obsidian 700D