LG visar upp 2,6 millimeter tunn LCD-panel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
("the end" text eller liknande. Borde gå att spåra lite haloeffekt där tycker man?

Exakt beskrivet här: LG 47LG90 (sök halo).
128 zoner.. stör vissa, vissa inte.

64 finns men 512 (ändå rätt stora)har iaff "cell tv" CES 2009, så de är ju olika. Men OLED tack =P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
OLED är i princip det du pratar om.
Med den skillnaden då att varje pixel är sin egen ljuskälla.

OLED är väl ungefär som att ha en CRT till varje pixel? ^^

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Alla modeller med led som inte har "local dimming" får ju rätt sunkig kontrast imo. Bättre att de väntar med att göra dem så tunna tills oled tekniken har mognat lite. Sedan kan man ju även fråga sig va nyttan skulle vara. Det finns ju liksom en gräns på vad som är praktiskt.
En tv/monitor som är så tunn att om någon nyser mot skärmen så går den av på mitten.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elajt_1
Alla modeller med led som inte har "local dimming" får ju rätt sunkig kontrast imo. Bättre att de väntar med att göra dem så tunna tills oled tekniken har mognat lite. Sedan kan man ju även fråga sig va nyttan skulle vara. Det finns ju liksom en gräns på vad som är praktiskt.
En tv/monitor som är så tunn att om någon nyser mot skärmen så går den av på mitten.

Det gör dem ju inte. Inte sett skärmarna som är papperstunna? De är ju böjbara Klarar massa påfrestning.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Grymt bra idé - Jag behöver ju verkligen de där centimetrarna luft framför TV:n som idag upptas av den vanliga TV:n.

Ge mig bättre bild istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kjell Brel:

Grymt bra idé - Jag behöver ju verkligen de där centimetrarna luft framför TV:n som idag upptas av den vanliga TV:n.

Ge mig bättre bild istället.

Bild är så extremt skarp som människoögat kan uppfatta det.

Skaffa bättre syn så märker du..