Permalänk
Medlem

datorn startar inte efter dammnig

jag hade problem med att min dator blev varm så jag öppna den och tog bort dammet (var en hel del), men när jag försökte starta den så gick fläkt och liknande igång men jag har ingen bild inte ens när jag kopplar in en annan bildskärm. min Wlan lapa lyser rött som att den är avslagen om det kan hjälpa.

Så nu undrar jag vad det kan ha blivit för fel, jag följde en guide om hur man gjorde och jag tror inte att jag var statiskt laddad. Kan det vara grafik-kortet?

min dator är en compac presario CQ50, och jag har vista som operativsystem, behöver datorn om två dagar så om man kan fixa det tills dess hade det varit toppen.

Permalänk
Medlem

bios klarar inte post
Checka minnen å grafikkort (förutsatt att du inte demonterat cpu)

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

steg för steg hur gick du till väga när du rengjorde datorn?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Titta så alla kort och kontakter sitter där de ska i moderkortet. Kolla så inte grafikkortet glidit ur, eller minnena. Kolla sladdarna från nätdelen till moderkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

bios klarar inte post
Checka minnen å grafikkort (förutsatt att du inte demonterat cpu)

ska testa det

Skrivet av funky_monkey:

steg för steg hur gick du till väga när du rengjorde datorn?

länk till guiden: How to remove motherboard from Compaq Presario CQ50, CQ60 or CQ70 laptop >> Inside my laptop
man var tvungen att demontera den så pass mycket för att komma åt

Permalänk
Medlem
Skrivet av karlzon:

Titta så alla kort och kontakter sitter där de ska i moderkortet. Kolla så inte grafikkortet glidit ur, eller minnena. Kolla sladdarna från nätdelen till moderkortet.

alla kontakter sitter, intergrerat grafik-kort (är en bärbar vi talar om här)

Sry för dubbelpost han skrev sin samtidigt som jag...

Permalänk
Entusiast

Har ingen aning hur du dammrengjorde datorn, Men du ska INTE dammsuga i datorn, om du gjorde det. Dammsugare + moderkort = Krig

Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

den funkar igen, tog ut och in minnena. tyckte att de var inne men det var de visst inte...

tack så väldigt mycket för hjälpen allihop