Permalänk

q-tec nätagg till i5, HD5970

Sha, har köpt nya dator delar som består av i5,corsair dominator ddr3,hd5970,samsung f1 hdd. men har inte fått hem mitt nya nätagg och det kommer ta en vecka till ca, är så fruktansvärt sugen på att sätta ihop allt men har bara ett Q-tec 650watt nätagg vågar man köra på det?, det står -. 30A på 3.3V. 45A på 5V. 25A på 12V PEAK.

Permalänk
Medlem

25A på 12V blir alltså 300W, och det i peak. Så det känns lite tveksamt, då det mest är 12V som kommer bli belastad (att ha mycket kraft på 3.3V och 5V är en föråldrad design). Det är nog kanske bäst att ha lite tålamod och vänta in det nya nätagget.

Permalänk

okej okej .Hur är Sharkoon silent storm 660watt?, det borde räcka att driva det systemet jag skrev?, det är ju 80+ osv. så här står det om det.

http://www.sharkoon.com/sites/default/files/Sharkoon_SilentSt...

3.3V - 36A .
5V - 30A.
12V 1 -18A.
12V 2 - 18A.
12V 3 - 18A.
12V 4 - 18A.

Max. Combined
Power
155W / 600W / 635W

Permalänk
Medlem

om det klarar och leverera 600w så ja.

Permalänk
Medlem

Har du råd att köpa ett 5970 så se till och matcha med ett lämpligt nätagg av kvalite.. Jag vet inget om Sharkoon, mer än att det är tyskt och det finns nån som säger dom är precis som Coolmax (som fuskar med 80-plus brons märkning Power Supplies With Fake 80 Plus Badges | Hardware Secrets). Hittar inte denna Sharkoon i db på 80plus.org heller..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

okej nu har jag redan beställt ett sånt men, de ja har läst om sharkoon har bara varit bra sen om det stämmer med 80+ har jag ingen aning, men den borde klara att driva mitt system?

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte våga köra burken på Qtec-agget! Starta burken går väl, men faktiskt rätt stor risk att det smäller vid belastning... Och då vet man aldrig vad den tar med sig.

Svårt att säga hur bra Sharkoonagget är, men visst det borde funka, så länge de inte blåljuger om specsen.
Vore ju inte dumt med en recension där de tar en titt i agget dock förstås.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Här kan man läsa där dom gör ett stort test om just Sharkoon nät agget, det har silver 80+ märkning och är mycket bra enligt testet, har fått flera utmärkningar osv . använd länken nedan

Google Översätt