Macbook eller Acer - vilsen tjej i datordjungeln

Permalänk

Macbook eller Acer - vilsen tjej i datordjungeln

Jag ska skaffa mig en bärbar dator. Har bestämt mig för 13,3" är lagom storlek för mig. Det jag först och främst verkligen behöver är bra batteritid, då jag går på högskolan med föreläsningar på 3-5 timmar och vill ha en dator som klarar denna tid utan sladd. Jag funderar mellan en Macbook eller en Acer TimelineX (Acer TimelineX AS3820T-354G50N 13,3-tums laptop med senaste Core i3-processorn! - Dator - Laptop - Laptop 13 - 14 tum ) och vill väldigt gärna ha hjälp med vilken jag ska köpa. Jag kan ingenting om processorer och grafikkort och sånt, så vill inte ha någon föreläsning... Självklart ska det gå att surfa bra, spotify, skriva dokument/powerpoints och se film.. Alltså ingen spelande och sånt, utan bara basic grejer. Hoppas någon vill hjälpa mig, för jag är helt lost ibland alla datorer.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror att du kommer gilla Macbook. Apples laptops har otroligt bra batteritid, du slipper dessutom virus och diverse problem som kan uppstå med PC-laptops fullproppade med skräpprogram vid leverans. Du verkar vara någon som vill ha en dator som "bara fungerar", och då tror jag att Macbook blir perfekt. OS X (operativsystemet i Macbook) är också ett väldigt bra OS.

Permalänk
Avstängd

har inte tid att leta fram en laptop just nu.

men grund tipset är att hålla dig till Asus, dom är oftast dyrare än sina konkurenter men man får vad man betalar för!

Permalänk
Medlem

Asus u35jc kanske är något? Liten, smidig och mycket bra batteritid: Komplett.se - ASUS U35Jc 13,3" HD LED

Visa signatur

ZoltiR...

Permalänk
Medlem

I "fighten" apple vs pc så är det för det mesta en svart/vit konfrontation. Antingen älskar man mac och allt som har med mac att göra, eller så tycker man motsatsen. Har du några positiva erfarenheter med mac (eller inte har något allmänt emot det) så har jag hört flera bra saker från macfanatiker. Ett problem är ju att de är betydligt dyrare än deras PC-motsvarigheter prestandamässigt. Men man betalar en hel del för att få ha ett äpple på datorn.

Jag hade nog rekommenderat ASUS istället för Acer efter vad jag har hört från vänner och bekanta (om du smyger in på PC istället för Mac)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZoltiR:

Asus u35jc kanske är något? Liten, smidig och mycket bra batteritid: Komplett.se - ASUS U35Jc 13,3" HD LED

Och även till ett riktigt bra pris på komplett nu!

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB