Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Logitech presenterar Google TV-utbud

Permalänk
Melding Plague

Logitech presenterar Google TV-utbud

Logitech presenterar fyra tillbehör för Googles satsning på TV.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jaha. De låter häftigt. Men väldigt dyrt. Vad är miningen man ska göra med google TV? Verkar vara mycket mer än att se bara på tve.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

minitangentbordet ser precis ut som modellen innan

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Jag tror inte det här kommer ta av, andra har försökt tidigare och felat. Om något vill folk ha mindre STB's under TV'n - inte fler och då denna inte tillåter DVR blir det just ännu en box.

Interessant hårdvara dock, blir nog till att plocka upp en burk och se om man kan köra WES7MC på den - är ju Intel's CE4100 SOC så drivare finns redan.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk

Men om man inte har Netflix eller några kanaler över huvud taget - vad kan man då hitta för program? Förutom Youtube då, det finns ju i varenda mediaspelare, TV och Blu-Ray-spelare nuförtiden.

Produkten verkar mest vara en central för en massa tjänster som redan finns. Fast inte ens det lyckas den med - för jag förutsätter att den inte har samma filstöd som min Tvix N1.

MEN om man skulle kunna kolla på alla play-kanalerna - då kan vi börja snacka. Fast 3000:- är fortfarande för mycket.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk

Det lär komma plug-ins till playkanalerna, precis som det gör i plex, xbmc och ios.

Frågan är dock vilken streamingtjänst som når hit först, apple påstås ha något på gång för oss svenskar nu innan jul, även om jag inte räknar med det. Att streama innehåll från en dator eller mobil är knappast nytt och inget jag skulle betala för.

Det går köra netflix från sverige, men det är lite pill och knappast något som gemene man tar sig för.

Bästa lösningen just nu är en dreambox och plex (eller motsvarande som passar ens plattform)

Skrivet av fastforward:

Men om man inte har Netflix eller några kanaler över huvud taget - vad kan man då hitta för program? Förutom Youtube då, det finns ju i varenda mediaspelare, TV och Blu-Ray-spelare nuförtiden.

MEN om man skulle kunna kolla på alla play-kanalerna - då kan vi börja snacka. Fast 3000:- är fortfarande för mycket.

Utöver youtube så är dom bästa tillgängliga appsen gametrailers, svt/tv4/kanal5-play kanalerna, south park, vimeo, apple trailers. Känns som Apple TV all over again.

Bara att hålla tummarna för att en tjänst liknande amazon, itunes store eller netflix hittar hit.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

Ge mig en TIVO-funktion + stöd för CA-modul till denna och jag köper en med en gång.

För övrigt blev jag kär i första tangentbordet i artikeln.. Men vad är det med de andra? Identiskt med tidigare Logitech?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Hela grejen med Google TV är att dom vill komma åt intäkter från annonser/reklam i teve. Här kan dom utnyttja all information som de redan har samlat in från vårt surfande på dator och telefon för att rikta reklam rakt in i vår tevesoffa. Bara ännu ett utstuderat sätt att övervaka oss och registrera våra vanor för att i slutänden kunna tjäna pengar på det.

För övrigt kan man undra vad som är så nytt. Med min laptop inkopplad till teven kan jag redan göra allt och lite till. Det enda jag gillar är Logitechs tangenbord som jag hoppas går att använda även på en vanlig PC.

Har man däremot redan en massa film och musik så skulle jag slänga ett öga på D-Links Boxee istället. Den har nästan samma hårdvara, är en tusenlapp billigare och har stöd för alla tänkbara format.

Permalänk
Medlem

Finns inte tillräckligt Shit av detta.Avskaffa Tv-Licencse,sen finns Pengar för den en och anderen.Filme full av Reklam,en vansinn.Mvh....Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk

Det trådlösa specialtangentbordet hade varit klockrent om man kunde köpa det löst (förutsatt att det har BT då förstås...)

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem

se på youtube och andra webbapps. Kan man använda den för att se på tv-sändningar ? xD I mina ögon är produkterna överflödiga och helt värdelösa

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Underskatta inte Google TV, tror det kommer bli riktigt stort och riktigt nice.
Det kommer säkert bana väg för Chrome OS också.

Visa signatur

/Bob

Permalänk
Medlem

Tror detta kan slå igenom i USA i samband med att Google etablerar sig som bredbands leverantörer genom sitt nätbyggande.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Tangentbordet var riktigt nice

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att Google TV slår, faktiskt, och att det blir så bra som mina fantasier (dvs 100% on-demand tv + film, gärna 100% reklamfinansierat a'la' Google, och självklart i HD med högsta möjliga bitrate). Normalt är jag extremt skeptisk till Google, men jag är ännu mer skeptisk till vanliga traditionella tv-sändningar...

Justa Logitechprodukter. Hoppas de är bra.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backfeed:

Jag hoppas att Google TV slår, faktiskt, och att det blir så bra som mina fantasier (dvs 100% on-demand tv + film, gärna 100% reklamfinansierat a'la' Google, och självklart i HD med högsta möjliga bitrate). Normalt är jag extremt skeptisk till Google, men jag är ännu mer skeptisk till vanliga traditionella tv-sändningar...

Justa Logitechprodukter. Hoppas de är bra.

+1. Jag hoppas man kan streama filmer från sin hemserver till googletv'n också. Det blir perfekt isåfall. Allting i 720p som finns såklart, minimum.

Permalänk
Skrivet av CrazyDriver:

Hela grejen med Google TV är att dom vill komma åt intäkter från annonser/reklam i teve. Här kan dom utnyttja all information som de redan har samlat in från vårt surfande på dator och telefon för att rikta reklam rakt in i vår tevesoffa. Bara ännu ett utstuderat sätt att övervaka oss och registrera våra vanor för att i slutänden kunna tjäna pengar på det.

För övrigt kan man undra vad som är så nytt. Med min laptop inkopplad till teven kan jag redan göra allt och lite till. Det enda jag gillar är Logitechs tangenbord som jag hoppas går att använda även på en vanlig PC.

Har man däremot redan en massa film och musik så skulle jag slänga ett öga på D-Links Boxee istället. Den har nästan samma hårdvara, är en tusenlapp billigare och har stöd för alla tänkbara format.

Akta så du inte får en buckla på foliehatten när du bankar huvudet i väggen.

Permalänk
Avstängd

Comhem

Kommer aldrig i livet funka med comhem.
Var så säker

Visa signatur

Harry

Permalänk
Medlem

Google goes TiVo

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Frågan är ju vad de kommer att kunna erbjuda "on demand", kanaler från via sat, canal digital eller vad ?
Play kanalerna som finn här i sverige är ju inte direkt mycket att hurra för och kan styras bra mkt bättre med en htPc...
För att det verkigen ska kunna sälja, här i Europa så måste de kunna erbjuda bra kanaler från "over there" villket troligt vis INTE kommer att inträffa.

Men jag skulle inte bli ledsen om man kunde se "on demand" från t.ex HBO, FOX eller ASPN

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Avstängd

Allt om hårdvaran! och inte mycket om vad dom ska sända! men skiten som ska visas kommer säkert vara 1 år efter!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamilton83:

Akta så du inte får en buckla på foliehatten när du bankar huvudet i väggen.

Alla kan ju inte vara lika naiva som du. Med den utvecklingen vi ser så riskerar man snart att inte komma in i USA om man har Googlat efter recept på glassbomb.

Permalänk
Skrivet av judge:

Allt om hårdvaran! och inte mycket om vad dom ska sända! men skiten som ska visas kommer säkert vara 1 år efter!

Sända? De sänder ingenting, Google TV är helt enkelt en medie 'hub' som aggregerar dina TV kanaler från din existerande STB och internet tjänster som YouTube etc. I USA får man också tillgång till Hulu, Netflix m.fl. men detta är helt enkelt genom plugins. Det går rykten om att Netflix dyker upp i Europa inom kort, men det blir då mest troligt England, Tyskland och några få länder till - skulle det dock dyka upp även här så finns det redan plugins för Media Center, Xbox360, PS3 etc.

De försöker också skapa interaktiva tjänster, men detta tror jag som sagt inte på - då flertalet stora (Sky f.ex) broadcasters har provat tidigare.

Boxee är helt klart mer prisvärd då den har samma processor och kostar $100 mindre.

Det kommer också intressanta burkar tidigt nästa år som kör Windows Embedded Standard 7 (som kommer med Media Center) vilket då gör att man får direkt tillgång till Live-TV, DVR funktionalitet etc.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]