Permalänk

samman sättning

hej jag ska nu sätta ihop ett kitt av komponenter min fråga är nu ..
går dessa ihop ?
följande :

Gigabyte GA-890XA-UD3ATX (moderkort)
AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition (processor)
XFX Radeon HD5770 1GB (grafikkort)
Corsair 4GB (2x2048MB) DOMINATOR GT DHX+ (ram minnen)

min första fråga är nu om de passar...?
eller ska jag köra ett Gigabyte GeForce GTS 450 OC+ 1GB istället för XFX RADEON ?

Permalänk
Medlem

grejerna passar ihop ja

sen ska du även sätta samman samman och sättning det är inte två ord utan bara ett.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

Sammansättning skall skrivas sammansatt Nåväl, till saken.

Tycker det verkar vara ett ganska ok budgetkit du plockat ihop!
Moderkort, processor och XFX-kortet lär fungera kalasbra ihop. (moderkortet tillåter att du sätter in ett ATI kort till i crossfire om du vill öka grafikprestandan senare)
Om du undrar över vilket minne du ska köpa kan du kolla på: GA-890XA-UD3 (rev. 2.0) - GIGABYTE
Där klickar du på knappen "Memory Support List" för att se vad Gigabyte rekomenderar för stickor.

Har själv:
GA-790-XTA-UD4 (Något äldre och billigare kort än det du valt, men himla bra ändå)
AMD 965 BE (Ca 200:- dyrare än 955an) Black Edition är väldigt lätta och trevliga att överklocka som du säkert vet
XFX 5870 1gb (Tror ditt val funkar fint, om du inte tänkt köra de senaste spelen med maxinställningar)
A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800 (Dessa var mer än 200:- billigare än dom du valt när jag kollade på INET)

Lycka till !

Permalänk

tack så mycket för all hjälpen

Permalänk

men vilka spel med vilken grafik tror du att jag skulle kunna köra laggfritt? om vi säger typ crysis osv kommer jag att kunna köra det på mid laggfritt ?

Permalänk

och kommer ett nätagg på 630 watt att palla o driva allt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabbegabbe:

men vilka spel med vilken grafik tror du att jag skulle kunna köra laggfritt? om vi säger typ crysis osv kommer jag att kunna köra det på mid laggfritt ?

Eftersom du inte skrivit vilken upplösning din skärm har är det inte lätt att veta riktigt.

Men kolla på:
XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 Review - Page 11
Eller:
XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 Review - Page 12
...För Dx9 och 10. Hela det testet är nog fint för dig att läsa.

tycker nog att man ska ha iaf 50frames för att det ska vara gött att lira.

Permalänk
Medlem

Kraft nog !

Skrivet av gabbegabbe:

och kommer ett nätagg på 630 watt att palla o driva allt ?

Kommer funka fint !

Permalänk
Hedersmedlem

Märke på nätagget?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Märke på nätagget?

Borde inte spela så stor roll just i detta fall, för t.o.m ett riktigt skitagregat på 630W som är stadigt överspecificerat borde kunna driva burken. Maxlasten kommer landa på max 250W.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av WrongTarget:

Borde inte spela så stor roll just i detta fall, för t.o.m ett riktigt skitagregat på 630W som är stadigt överspecificerat borde kunna driva burken. Maxlasten kommer landa på max 250W.

Det borde den göra men har just nu en kompis med ett 620W nätagg som inte driver hans uppsättning, märke....... ACE!!!! Därför frågar jag ändå

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WrongTarget:

Borde inte spela så stor roll just i detta fall, för t.o.m ett riktigt skitagregat på 630W som är stadigt överspecificerat borde kunna driva burken. Maxlasten kommer landa på max 250W.

men en skitagg kan dö och ta med resten av burken i döden, nåt som händer oftare än folk tror. att snåla på agget (oavsett hur simpel ett system är) är dumt. man snålar inte på bromsar till bilen av samma anledning.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Skrivet av Redzo:

men en skitagg kan dö och ta med resten av burken i döden, nåt som händer oftare än folk tror. att snåla på agget (oavsett hur simpel ett system är) är dumt. man snålar inte på bromsar till bilen av samma anledning.

Jepp, är medveten om det, men eftersom han redan verkar sitta på aggregatet och det förmodligen drev hans förra burk, så verkar risken mindre. I så fall skulle det gå hädan av dåliga kondensatorer eller liknande, inte belastningen.
I merparten av all fall där sunkaggregat går sönder, så har man belastat nätaggregatet med mer än hälften av vad de är specade för. Även riktigt dåliga aggregat som ACE brukar klara upp mot hälften av vad de är specade för.

Men naturligtvis skulle det vara bäst om trådskaparens aggregat var ett kvalitetsaggregat, så att problemet skulle vara ur världen. Vid nyinköp rekommenderar jag alltid kvalitetsaggregat (det borde du veta Redzo).

Visa signatur

~Pelle~