Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

42-47" TV till datorskärm. Många frågor!

Permalänk

Thedaemon: hur är Chroma på din tv? Nån sa att det blir dålig bild el liknande om inte det fanns.

Permalänk
Medlem

hur är din picture in picture TheDaemon?

kan du se på tv medan du är på datorn lr är det bara datorn-datorn och tv-tv som gäller?

såg att Andersson A401FD PVR hade detta också vilket fick mig lite intresserad.

Permalänk
Skrivet av zergling:

hur är din picture in picture TheDaemon?

kan du se på tv medan du är på datorn lr är det bara datorn-datorn och tv-tv som gäller?

såg att Andersson A401FD PVR hade detta också vilket fick mig lite intresserad.

Läs tråden så ser du att han redan svarat på det.
Komplett, onoff o Elgiganten. Allihop vägrar ta reda på vilken panel jag kommer få. Vad fan är det för usel jävla service?
Talar om samsung le40c535.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Koffefrolander:

Thedaemon: hur är Chroma på din tv? Nån sa att det blir dålig bild el liknande om inte det fanns.

Chroma? Dålig bild har den då i alla fall inte.

Skrivet av zergling:

hur är din picture in picture TheDaemon?

kan du se på tv medan du är på datorn lr är det bara datorn-datorn och tv-tv som gäller?

såg att Andersson A401FD PVR hade detta också vilket fick mig lite intresserad.

För att klargöra lite vad som gäller för denna: man kan köra inbyggda TV-tunern i PIP när man kör med någon annan source än TV som huvudsakliga källa. Med andra ord endast TV-sändning i lilla bilden och inte när man kollar på TV på helbild (om man inte har en extern box också då, så man kör externa på helbild och interna på PIP ^^).

Skrivet av Koffefrolander:

Läs tråden så ser du att han redan svarat på det.
Komplett, onoff o Elgiganten. Allihop vägrar ta reda på vilken panel jag kommer få. Vad fan är det för usel jävla service?
Talar om samsung le40c535.

Trist, Elgiganten här i närheten av mig var jävligt tillmötesgående iaf.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag använder en LG 42LD420 som monitor och måste säga att det är av dom bästa köp jag har gjort. Strålande färger, väldigt låg input lag etc. Den har en av LGs egna IPS paneler. Om ni är oroliga för panel lotteri så verkar dom nordiska modellerna som slutar på "N" ha deras egna IPS paneler.

Detta kan man också se på undermodells beteckningen på kartongerna om man jämför mot en tabell här:
LCD -matrices,differences and what models are placed - AVForums.com

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av fyx:

Jag använder en LG 42LD420 som monitor och måste säga att det är av dom bästa köp jag har gjort. Strålande färger, väldigt låg input lag etc. Den har en av LGs egna IPS paneler. Om ni är oroliga för panel lotteri så verkar dom nordiska modellerna som slutar på "N" ha deras egna IPS paneler.

Detta kan man också se på undermodells beteckningen på kartongerna om man jämför mot en tabell här:
LCD -matrices,differences and what models are placed - AVForums.com

Är ganska säker på att N inte har något med panelen att göra utan bara om garantiskillnader (likt Samsungs xx0 respektive xx5).
N står i varje fall helt enkelt för Nordic.

Har du möjlighet att göra en mätning av input lag på den?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Är ganska säker på att N inte har något med panelen att göra utan bara om garantiskillnader (likt Samsungs xx0 respektive xx5).
N står i varje fall helt enkelt för Nordic.

Har du möjlighet att göra en mätning av input lag på den?

Ja, det är ganska självklart. Jag tror dom har valt ut dom bättre panelerna för norden då alla jag har sett (~20 stycken) har fått LGs egna panel. Tillskillnad från icke N modeller som säljs här. Kan självklart ha fel, så kontrollera undermodells namn.

Har tyvärr ingen CRT kvar hemma, men ett test på 37LD450 finns här:
AVForums.com - View Single Post - The Official LG LD450 LCD Thread

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av fyx:

Ja, det är ganska självklart. Jag tror dom har valt ut dom bättre panelerna för norden då alla jag har sett (~20 stycken) har fått LGs egna panel. Tillskillnad från icke N modeller som säljs här. Kan självklart ha fel, så kontrollera undermodells namn.

Lite osäkert det där så det är ju som sagt bäst att kontrollera så man inte märker det "för sent"

Skrivet av fyx:

Har tyvärr ingen CRT kvar hemma, men ett test på 37LD450 finns här:
AVForums.com - View Single Post - The Official LG LD450 LCD Thread

Synd! 37LD450 - inte så relevant tyvärr, de mindre modellerna har ofta andra egenskaper än de större. Därför jag hoppades på att du kanske kunde utföra ett test

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

.. de mindre modellerna har ofta andra egenskaper än de större. Därför jag hoppades på att du kanske kunde utföra ett test

Stämmer bra, jag har sett att 32LD450 har fått lägre input lag:
AVS Forum - View Single Post - Input lag wars!, post your input lag results of your LCD display here for refrence

Samma användare testar LN32C530:
AVS Forum - View Single Post - Input lag wars!, post your input lag results of your LCD display here for refrence

Permalänk
Moderator
Moderator

Trycker återigen lite på detta, om LD450.

Skrivet av thepoohcontinuum:

On the same exact model, they could use either IPS, PVA, or MVA panel types.

Och som jag påpekade där i tråden så gjorde han testet på C530 bland annat utan "label" på sin input.

Skrivet av thepoohcontinuum:

Samsung LN32C530 = 1-3* frames of lag

* This result is from a unlabeled HDMI input setting. TheDaemon pointed out there was a way to set the HDMI input label to DVI/PC on this display (the user manual even recommends you do this if you're using a PC connection). Unfortunately I no longer have this set with me, so I can't do a retest using this setting. Whether or not this DVI/PC label setting makes any difference to input lag, who knows.

En annan testare fick 14ms på sin 32C530, men det är lika ovidkommande. Som sagt så hoppades jag på ett test på "rätt" storlek

Edit: "Testare" var då hdtvtest.co.uk HDTV Reviews – LCD TV & Plasma Television Display Rating

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Roligt att se att du är aktiv på dessa forum. Jag kanske kan göra ett test lite senare nästa vecka, beror på om en god vän vill köra över en av hans CRT

Det jag kan säga är att jag är väldigt nöjd med den på alla sätt. Varför jag själv valde den framför Samsungs motsvarighet är för att jag hittade LGn för 4444:- på Mediamarkt.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av fyx:

Roligt att se att du är aktiv på dessa forum. Jag kanske kan göra ett test lite senare nästa vecka, beror på om en god vän vill köra över en av hans CRT

Det jag kan säga är att jag är väldigt nöjd med den på alla sätt. Varför jag själv valde den framför Samsungs motsvarighet är för att jag hittade den för 4444:- på Mediamarkt.

Härligt! Är väldigt nyfiken, var ju som nämnt själv inriktad på den eller Samsungen som det till slut blev.
Höll nästan på att impulsköpa LGn under den kampanjen på MediaMarkt men jag hamnade på sjukhus istället i ett par veckor ... x)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Härligt! Är väldigt nyfiken, var ju som nämnt själv inriktad på den eller Samsungen som det till slut blev.
Höll nästan på att impulsköpa LGn under den kampanjen på MediaMarkt men jag hamnade på sjukhus istället i ett par veckor ... x)

Herregud vad jag sitter med ångest!
Jag var bombsäker på att jag skulle ha en LE40C535, men blev grovt besviken när ingen vill spåra panelen till mig.
Varken Elgiganten, Onoff eller Komplett.

Nu så kom Fyxim här med ännu mer information om LG, vilken jag också kollat mycket på.
Är det mer eller mindre Panel-lotto på LG vs Samsung? Eller är det Panel lotto på ALLA tv apparater?

Kollade lite på Prisjakt.
47" - 6684kr LG 47LD420 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV
47" + N - 10195kr LG 47LD420N - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV

42" - 4999kr LG 42LD420 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV
42" + N - 6980kr LG 42LD420N - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV

Det dära jävla N:et?
Är det enbart Garantier eller är det som ni spekulerade att det "antagligen" är Nordiska paneler?
Sen då, är det VÄRT att lägga 2000kr extra för att "kanske" få en nordisk panel?

En stor anledning till att jag tittar mer på LG än Samsung nu är att det är svårt att få tag i en 46" LE46C535, utan då hade jag fått nöja mig med en 40" med Panel Lotteri.
40" Samsung kostar lika mycket som en 47" LG :S

Edit: Hur står sig LG 47LD450N mot LG 47LD420N?

Läste även nånstans att LG har klarat sig igenom Finanskrisen bättre och inte har gått ner på kvalitet som många andra företag har fått göra - taget ur luften eller kan det stämma?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Koffefrolander:

Herregud vad jag sitter med ångest!
Jag var bombsäker på att jag skulle ha en LE40C535, men blev grovt besviken när ingen vill spåra panelen till mig.
Varken Elgiganten, Onoff eller Komplett.

Nu så kom Fyxim här med ännu mer information om LG, vilken jag också kollat mycket på.
Är det mer eller mindre Panel-lotto på LG vs Samsung? Eller är det Panel lotto på ALLA tv apparater?

Kollade lite på Prisjakt.
47" - 6684kr LG 47LD420 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV
47" + N - 10195kr LG 47LD420N - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV

42" - 4999kr LG 42LD420 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV
42" + N - 6980kr LG 42LD420N - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV

Det dära jävla N:et?
Är det enbart Garantier eller är det som ni spekulerade att det "antagligen" är Nordiska paneler?
Sen då, är det VÄRT att lägga 2000kr extra för att "kanske" få en nordisk panel?

En stor anledning till att jag tittar mer på LG än Samsung nu är att det är svårt att få tag i en 46" LE46C535, utan då hade jag fått nöja mig med en 40" med Panel Lotteri.
40" Samsung kostar lika mycket som en 47" LG :S

Edit: Hur står sig LG 47LD450N mot LG 47LD420N?

N är för garantier osv, panelen har ingen skillnad. Absolut inte värt 2000 extra för den garantin i ett så pass lågt prisintervall, vissa försäljare lämnar 100% pixelgaranti även på de icke-nordiska t.ex.

Hos t.ex. komplett går 40C535 Samsung på 4990 medan LG 47LD450 går på 5990 såvitt jag kan se?

LD450 är en nyare version av LD420 med bland annat bättre mediastöd via USB, lite annorlunda utseende och annat inbyggt ljudsystem, ingen direkt skillnad på dem annars.

Angående panelkollen på Samsungen:
Vet inte hur personalen på dina närliggande butiker är, om de bara är jävligt ointresserade av att vara tillmötesgående/sälja eller om de är okunniga.
Om du själv går runt och tittar på några Samsung så kanske du kan se själv, det sitter en klisterlapp med bland annat panel-info på kortsidan av åtminstone VISSA.

Exempel: SQ02-panel på en Samsung-TV, en av deras egna paneler.

Om nu personalen där helt enkelt är okunniga så kanske du kan fråga om de kan kika efter en sådan lapp på just TVn du är intresserad av eller något sådant.

Tyvärr har jag ingen koll på om det går att enkelt se panelinfo för LGs motsvarande, eller om man måste in i servicemenyer/in och kolla panelen fysiskt eller dylikt :S

Skrivet av Koffefrolander:

Läste även nånstans att LG har klarat sig igenom Finanskrisen bättre och inte har gått ner på kvalitet som många andra företag har fått göra - taget ur luften eller kan det stämma?

Detta har jag aldrig hört, men då har jag å andra sidan inte brytt mig om något annat än deras TV-sortiment och inte deras brödrostar eller mikrovågsugnar
Även om det skulle stämma överlag så har det inte direkt någon inverkan på jämförelsen mellan dessa, modellerna är nya så det är inget som plötsligt ändrats på dem oavsett hur deras tillverkare har det om man säger så.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Du kan inte ens få 100hz via datorn, det är inte som 120hz datorskärmarna.
Om nu inte något helt nytt har kommit ut som man på något sätt missat totalt.

Sen skulle jag aldrig få för mig att använda en tv till datorn om man spelar någon form utav snabbare spel.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

N är för garantier osv, panelen har ingen skillnad. Absolut inte värt 2000 extra för den garantin i ett så pass lågt prisintervall, vissa försäljare lämnar 100% pixelgaranti även på de icke-nordiska t.ex.

Hos t.ex. komplett går 40C535 Samsung på 4990 medan LG 47LD450 går på 5990 såvitt jag kan se?

LD450 är en nyare version av LD420 med bland annat bättre mediastöd via USB, lite annorlunda utseende och annat inbyggt ljudsystem, ingen direkt skillnad på dem annars.

Angående panelkollen på Samsungen:
Vet inte hur personalen på dina närliggande butiker är, om de bara är jävligt ointresserade av att vara tillmötesgående/sälja eller om de är okunniga.
Om du själv går runt och tittar på några Samsung så kanske du kan se själv, det sitter en klisterlapp med bland annat panel-info på kortsidan av åtminstone VISSA.
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/SQ02-label-2.jpg

Exempel: SQ02-panel på en Samsung-TV, en av deras egna paneler.

Om nu personalen där helt enkelt är okunniga så kanske du kan fråga om de kan kika efter en sådan lapp på just TVn du är intresserad av eller något sådant.

Tyvärr har jag ingen koll på om det går att enkelt se panelinfo för LGs motsvarande, eller om man måste in i servicemenyer/in och kolla panelen fysiskt eller dylikt :S

Detta har jag aldrig hört, men då har jag å andra sidan inte brytt mig om något annat än deras TV-sortiment och inte deras brödrostar eller mikrovågsugnar
Även om det skulle stämma överlag så har det inte direkt någon inverkan på jämförelsen mellan dessa, modellerna är nya så det är inget som plötsligt ändrats på dem oavsett hur deras tillverkare har det om man säger så.

Gick och kollade på min Samsung i vardagsrummet och den har SQ03.
Jo priset är högre på LGn, 1000kr fast även 7" mer.
Så om jag nu ska köpa en LG så ska jag ta LD450 verkar det som.
Är dock nöjd med Samsung, men kostar så mycket mer :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

.. panelen har ingen skillnad ..

Hur vet du det?

Skrivet av TheDaemon:

LD450 är en nyare version av LD420 ..

Båda lanserades samtidigt. Jag har ägt båda modellerna, vilken man väljer spelar inte så stor roll om man inte tycker uppspelning från USB är viktigt.

Skrivet av TheDaemon:

Tyvärr har jag ingen koll på om det går att enkelt se panelinfo för LGs motsvarande, eller om man måste in i servicemenyer/in och kolla panelen fysiskt eller dylikt :S

Som jag tidigare skrivit så kan man utläsa detta från undermodells namnet på kartongen och TVn. Lappen har jag sett både på nordiska och icke nordiska modellers kartonger, och har stämt överens med vad man har fått.

Det ska finnas en stor vit lapp i stil med:

42LD420N 42LD420N - ZA.BEUWLJG

Detta är taget från min egna kartong.

Citat:

How to decipher the letters after the model ?
Look at the label on the back of the TV-example 19LH2000-ZA.ARURLBU
Z - regional destination
* Z - Europa
* U - Asia
* T - Miedlle East, Africa
* N - North America
* A - Australia
* S-South America
A - Design of the hull and stand
* A - LH2000 LH3000 LH4000 LH5000
* C - LH2010 LF2510 LH3010 LH7000
* C -
* D - LH3020
* E -
* F -
* N -
A place where the PCB
* A - LGElectronics Korea
* C - LGElectronics Rusia
RU - where it is intended to
* RU - Russia
* EU - Europe
* EK -?
* EC -?
* MF - Middle East
* DR - Region Germany / Germany, Switzerland, Austria /?
R - revision of the objective of the model matrix
* R - LG Display Co.Ltd. TN
* Y - LG Display Co.Ltd. IPS
* U - LG Display Co.Ltd. IPS WUN SAB1/SAB2
* P - LG Display Co.Ltd. IPS WXN SBA1/SBA2
* Q - LG Display Co.Ltd. IPS WXN SAA1/SAA2
* V - LG Display Co.Ltd. IPS WUD SBA1/SBA2
* G - CHI MEI OPTOELECTRONICS CORP. TN
* H - CHI MEI OPTOELECTRONICS CORP. S-MVA
* D - AU OPTRONICS CORP. TN
* T - AU OPTRONICS CORP. AMVA
* M - SHARP CORPORATION VA
* S - SHARP CORPORATION VA
* W - LG Display Co.Ltd. S-IPS
L -??
* L -?
* W -?
BU - part of the assembly / production
* JG - Poland
* JU - Russia
* LH - Korea
* BU -?
* MG -

Som du kan utläsa så har jag W som paneltillverkare vilket motsvarar LG S-IPS. Man ska akta sig för AU OPTRONICS.

Det går också att kontrollera detta genom att kolla om det finns ett LG klistermärke på panelen genom att kolla in genom ventilationshålen i mitten på baksidan av TVn. Jag är helt säker på att detta stämmer då jag har erfarenhet av att sett båda panelerna, där den andra saknas klistermärke. Om du har tillgång till kamera med Macro funktion, så går det också att se på matrisen också.
Official LG XXLD450 Thread - Page 4 - AVS Forum

Om man ska tro vad andra skriver på avforum och avsforum så tillverkas alla 47" modeller i LD420/450 enbart med LG panel. Tyvärr vet jag inte hur det står sig med det.

Permalänk
Skrivet av fyx:

Hur vet du det?

Båda lanserades samtidigt. Jag har ägt båda modellerna, vilken man väljer spelar inte så stor roll om man inte tycker uppspelning från USB är viktigt.

Som jag tidigare skrivit så kan man utläsa detta från undermodells namnet på kartongen och TVn. Lappen har jag sett både på nordiska och icke nordiska modellers kartonger, och har stämt överens med vad man har fått.

Det ska finnas en stor vit lapp i stil med:

42LD420N 42LD420N - ZA.BEUWLJG

Detta är taget från min egna kartong.

Som du kan utläsa så har jag W som paneltillverkare vilket motsvarar LG S-IPS. Man ska akta sig för AU OPTRONICS.

Det går också att kontrollera detta genom att kolla om det finns ett LG klistermärke på panelen genom att kolla in genom ventilationshålen i mitten på baksidan av TVn. Jag är helt säker på att detta stämmer då jag har erfarenhet av att sett båda panelerna, där den andra saknas klistermärke. Om du har tillgång till kamera med Macro funktion, så går det också att se på matrisen också.
Official LG XXLD450 Thread - Page 4 - AVS Forum

Om man ska tro vad andra skriver på avforum och avsforum så tillverkas alla 47" modeller i LD420/450 enbart med LG panel. Tyvärr vet jag inte hur det står sig med det.

Jag har nu suttit och letat på google iallafall 2 timmar och jag hittar nästan bara 9/10 och 10/10 i user ratings.
Visst finns någon som har gett den 2/10 men mestadels för dålig leverans.
Fyxim, jag tror du nästan själv har sålt in en LG 47LD450 på mig

Vad säger ni, ska man slå till en gång för alla?
Komplett.se - LG 47" LCD-TV 47LD450

Fyxim, du spelade på din va?
Isåfall hur långt ifrån sitter du?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av fyx:

Hur vet du det?

Det som skiljer N från "ej N" är att den köpts in från och importerats av "LG Nordic". Bättre garanti och service men de har inte andra modeller än de som gråimporterats. Du ser ju själv på din t.ex. att det är en "EU-modell" tillverkad i Polen, ej någon speciell avsedd för Nordic.

Skrivet av fyx:

Båda lanserades samtidigt. Jag har ägt båda modellerna, vilken man väljer spelar inte så stor roll om man inte tycker uppspelning från USB är viktigt.

Ok, det var inget jag kollat upp själv utan bara läst det påstås ett flertal gånger, uppdaterad USB verkade stöda det påståendet

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagts så tror jag dom nordiska modellerna säljs med LG S-IPS panel, om inte så till större mängd. Jag tror att undermodeller har valts ut av den nordiska argenturen med specifik paneltyp. Kanske ställer nordbor högre krav på TV än andra länder. Kanske håller LG panalen högre kvalité som också kan förklara varför vi har bättre garanti. Det jag kan säga är att alla nordiska exemplar av LD420 jag har sett har LG S-IPS panel, bland dessa har jag själv köpt fyra stycken och alla har det. Det kan man inte säga om importerade exemplar.

Du kan stå fast vid att N gäller bättre garanti och service, för det stämmer. Det är som att säga att TVn ska ha en viss kontrast och betrakningvinklar, ändå så säljs samma modell med olika paneltyper.

Hur fördelas paneltyperna? Slumpmässigt? Jag tror helt enkelt mer på marknad.

Permalänk
Skrivet av fyx:

Som tidigare sagts så tror jag dom nordiska modellerna säljs med LG S-IPS panel, om inte så till större mängd. Jag tror att undermodeller har valts ut av den nordiska argenturen med specifik paneltyp. Kanske ställer nordbor högre krav på TV än andra länder. Kanske håller LG panalen högre kvalité som också kan förklara varför vi har bättre garanti. Det jag kan säga är att alla nordiska exemplar av LD420 jag har sett har LG S-IPS panel, bland dessa har jag själv köpt fyra stycken och alla har det. Det kan man inte säga om importerade exemplar.

Du kan stå fast vid att N gäller bättre garanti och service, för det stämmer. Det är som att säga att TVn ska ha en viss kontrast och betrakningvinklar, ändå så säljs samma modell med olika paneltyper.

Hur fördelas paneltyperna? Slumpmässigt? Jag tror helt enkelt mer på marknad.

Så om du hade varit i min sits..

LG 47LD450N - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV

vs

LG 47LD450 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV

Edit: Får ändra mig själv här!
Blir INTE en LG 47LD450N då den kostar 3000 kr mer.
Lägger en beställning på LG 47LD450 nu istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffefrolander:

Vad säger ni, ska man slå till en gång för alla?
Komplett.se - LG 47" LCD-TV 47LD450?

Jag vet att Komplett har sålt 42LD450 exemplar utan S-IPS panel. Om du bor nära en av deras uthämtningbutiker kan du välja att betala på plats. Där kan du kontrollera undermodellnummer på kartongen innan du hämtar ut om den har rätt panel. Om det är fel så hämta inte ut den.

Skrivet av Koffefrolander:

Fyxim, du spelade på din va?
Isåfall hur långt ifrån sitter du]?

Jag spelar en del MW2, HoN och WoW, fungerar helt stålande med alla tre. MW2 flyter på riktigt bra, har aldrig blivit irriterad på att skärmen inte hänger med där. Har haft en del vänner över som upplevt samma sak.

Sitter kanske tre meter ifrån med väldigt djupt skrivbord. Jag köpte den mest för att kunna se TV serier vid datorn.

Skrivet av Koffefrolander:

Så om du hade varit i min sits..

Jag skulle valt den billigare modell. Jag skulle följt upp det jag hört om att 47" modell bara kör S-IPS. Om visar sig vara fel, hämta inte ut den.

Kom ihåg, inget av detta garanterar att du får rätt paneltyp. Var beredd att du kan få fel och bli tvungen att välja mellan att försöka lämna tillbaka den eller behålla den. Var väldigt nogrann med att kolla undermodell på plats, tveka inte om att häva köpet om det verkar vara fel panel.

Permalänk
Skrivet av fyx:

Jag vet att Komplett har sålt 42LD450 exemplar utan S-IPS panel. Om du bor nära en av deras uthämtningbutiker kan du välja att betala på plats. Där kan du kontrollera undermodellnummer på kartongen innan du hämtar ut om den har rätt panel. Om det är fel så hämta inte ut den.

Jag spelar en del MW2, HoN och WoW, fungerar helt stålande med alla tre. MW2 flyter på riktigt bra, har aldrig blivit irriterad på att skärmen inte hänger med där. Har haft en del vänner över som upplevt samma sak.

Sitter kanske tre meter ifrån med väldigt djupt skrivbord. Jag köpte den mest för att kunna se TV serier vid datorn.

Jag skulle valt den billigare modell. Jag skulle följt upp det jag hört om att 47" modell bara kör S-IPS. Om visar sig vara fel, hämta inte ut den.

Kom ihåg, inget av detta garanterar att du får rätt paneltyp. Var beredd att du kan få fel och bli tvungen att välja mellan att försöka lämna tillbaka den eller behålla den.

Jag bor väl någorlunda nära Malmö, tar 1h att köra.
Men hur skulle man gå till väga om jag nu beställer den som hempaket men ser att det är "fel" panel, kan man bara skicka tillbaka den som öppet köp? Borde ju gå?

Permalänk
Medlem
Citat:

8. Ångerrätt

8.1 Som kund hos oss har du rätt att ångra ditt köp om du meddelar detta till oss inom 14 dagar från den dagen du mottog produkten. Ångerrätten gäller dock inte datorprogram, ljud- och bildupptagningar om förseglingen/plomberingen brutits. Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Snabbaste vägen för ångerköp är att följa våra instruktioner på den här länken. Du kan inte ångra köpet på delar av en vara.

a) Frakten för att skicka tillbaka ditt ångrade köp betalar du som kund.
b) Handlar du som företagare gäller ångerrätten i 10 dagar från mottagandet och endast för oanvända och oöppnade produkter.

Komplett.se

Permalänk

Tack, jo jag var inne och lade beställningen nu.
Tar chansen, skulle det vara en usel Panel så får jag helt enkelt skicka tillbaka den eller köra tillbaka den och stå mitt kast.

Skyller på att jag är hemma och är sjuk och orkar då inte köra till malmö för att hämta TVn, haha.

Permalänk
Moderator
Moderator

Hoppas du får en du blir nöjd med, lycka till

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Hoppas du får en du blir nöjd med, lycka till

Var hittar man din avatar / wallpaper?

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Eduardo:

Var hittar man din avatar / wallpaper?

Vet inte var jag hittade den ursprungeligen men hittade den nu bland annat här:

http://i.imgur.com/II0dd.jpg

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Hoppas du får en du blir nöjd med, lycka till

Tack för all hjälp.
Kommer hålla er uppdaterade så att folk som funderar får reda på hur det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Vet inte var jag hittade den ursprungeligen men hittade den nu bland annat här:

http://i.imgur.com/II0dd.jpg

Perfekt, tackar!

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina