Hur få det inbyggda nätverkskortet för trådlös anslutning att gå igång/koppla upp ?

Permalänk
Medlem

Hur få det inbyggda nätverkskortet för trådlös anslutning att gå igång/koppla upp ?

Nya problem......

Jag tänkte slå på det inbyggda nätverkskortet för trådlös anslutning,
men det verkar inte gå samt att jag inte blir klok på informationen som datorn ger mig...

Enligt Enhetshanteraren så är kortet för trådlös nätverksanslutning "AKTIVERAT" men om jag tittar på bilden i "MOBILITETSCENTER" så är inte kortet aktivt samt att det inte går att klicka igång det heller då det alternativet är GRÅmarkerat !!!!

1. Hur gör jag för att starta upp kortet osv osv ?

2. Och hur gör jag sedan för att få igång denna LapTop mot en trådlös Router ?
( Jag antar att jag måste avaktivera kortet för FAST anslutning först, Eller ? )

HJÄLP !!!

Permalänk
Vila i frid

Som i 99 fall av 100 har du förmodligen kommit åt ON/OFF-knappen för det trådlösa. Leta reda på knappen/switchen (fysiskt utanpå din laptops chassi) och aktivera ditt trådlösa så går det nog bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Som i 99 fall av 100 har du förmodligen kommit åt ON/OFF-knappen för det trådlösa.
Leta reda på knappen/switchen (fysiskt utanpå din laptops chassi) och aktivera ditt trådlösa så går det nog bättre.

Hmmmm.....

Har aldrig sett någon sådan knapp på denna LapTop.

Fujitsu/Siemens AMILO La-1703

Då jag är "Data Rookie" skulle jag vara ytterst tacksam med lite mera ingående hjälp i detta problem jag har !!

HJÄLP mottages tacksamt !

Permalänk
Vila i frid

Enligt din manual ska du trycka på FN+F2 för att aktivera/avaktivera WLAN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Enligt din manual ska du trycka på FN+F2 för att aktivera/avaktivera WLAN.

Vad betyder FN ?
Vilken knapp är det ?
När skall jag trycka ovanstående kombination ?
När som helst eller vid upstart ?

/ Nybörjaren.

Permalänk
Medlem

Längst nere till vänster ska det finnas en knapp som det står FN på. När Windows väl har startat upp så är det bara att hålla inne FN och sen trycka på F2.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

FN (Function tror jag det står för) är en knapp som brukar ha blå eller grön text, som när man håller in den aktiverar andra funktioner på ett antal tangenter.

Om du tittar på F2-tangenten så bör där i så fall finnas en symbol för trådlöst nätverk. Håller du då ner FN-knappen, som brukar sitta i närheten av "Mellanslag", och samtidigt trycker på F2 så slår du på trådlöst nätverk. Förutsatt att informationen från hasenfrasen stämmer.

Lycka till!

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Enligt din manual ska du trycka på FN+F2 för att aktivera/avaktivera WLAN.

Skrivet av Leqher:

Längst nere till vänster ska det finnas en knapp som det står FN på.
När Windows väl har startat upp så är det bara att hålla inne FN och sen trycka på F2.

Skrivet av DeeJay1:

FN (Function tror jag det står för) är en knapp som brukar ha blå eller grön text, som när man håller in den aktiverar andra funktioner på ett antal tangenter.

Om du tittar på F2-tangenten så bör där i så fall finnas en symbol för trådlöst nätverk.
Håller du då ner FN-knappen, som brukar sitta i närheten av "Mellanslag", och samtidigt trycker på F2 så slår du på trådlöst nätverk.

TACK !

YES ! .....ett litet steg närmare att få igång allt.

....men nu till nästa fråga då :

Update på hur det ser ut just nu !

...Men hur får gör jag för att sedan få det anslutet då ?

.

Permalänk
Vila i frid

Klicka på din nätverks-ikon längst nere till höger på skärmen och välj trådlös anslutning att koppla upp mot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Klicka på din nätverks-ikon längst nere till höger på skärmen och välj trådlös anslutning att koppla upp mot.

Hjälper inte !

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2stroke:

Hjälper inte !

Vad händer då?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2stroke:

Hjälper inte !

Har du ett trådlöst nätverk då? Vilken typ i sådana fall?