Lite frågor om androi och iphone.

Permalänk
Medlem

Lite frågor om androi och iphone.

Tja har senaste dagarna funderat mycket över vilken ny mobil som man ska införskaffa. Men frågan är vilken. Var inne på htc tidigare men har bivit lite osäker nu och funderar lite över Samsung galaxy s. Är det någon som har tips och råd om dessa mobiler? Sedan så har man haft diskussoner med sin broder som är apple frälst i sinne! Han fördömmer android totalt. Men vad är för och nackdelarna med android och iphone? för jag känner väl att Iphone har blivit lite väl "överreklamerade".

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Är inte så insatt i för o nackdelar me ja min iphön har mkt skönare på alla sätt än min x10 mini för de flyter bättre och större utbud av appar än va mini hade men har aldrig använt en stor android lur så ja vet inte hur de är så ska inte säga för mkt. Iphone 4 är underbar iaf imo och skärmen är en fröjd för ögat

Permalänk
Medlem

Men hur är det med antennen nu på dem har dom fixat problemet så att man kan hålla i den hur man vill utan att förlora täckningen?

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Jag upplever inte antennproblemet på min iphone iaf. Har hittills aldrig tappat sändningen på den så man inte kan ringa/surfa etc.

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk

Skaffar man ett skal till sin iPhone återgärdas problemet

Permalänk
Medlem

jag har haft min iphone i 2 månader nu, ännu inte märkt av antenn problemet. absolut inga tappade samtal eller liknande. finns säkert, men inget jag upplevt o klart överdrivet i media.

att fördömma android totalt, kanske inte ä riktigt rätt. det är ett mycket bra system, minst sagt. klart bästa konkurrenten till iOS som iphone kör. personligen gillar jag iOS mer. jag upplever det som att det flyter lite bättre, saker är bättre integrerat och att touchskärmen på iphone är klart bättre än de android lurar jag prövat. men det är nog helt klart en smaksak. finns rätt gott om trådar om detta.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Antennproblemet är inte något problem med vårt stabila mobilnät i Sverige. En vän till mig fick en stapel mer då han försökte återskapa det :S Själv upplever jag att täckningen på min iphone blev bättre än med min gamla Nokia N95. I min lägenhet kunde jag tex inte ligga i soffan o snacka tidigare. Gick jag ut i köket bröts ibland samtalen. Med iphonen kan jag snacka var som helst i lägenheten faktiskt. Summa summarum känns den ut täckning och antennsynpunkt stabilare än min Nokia n95, om det nu är av intresse att veta

Permalänk
Medlem

jag har en samsung galaxy s och är mkt nöjd. har haft iphone förut men teknik nörd som man är så klarade jag inte av att den var så låst. man kan göra så mkt mer med en android lur och får mer möjligheter. finns TOM folk som klockat samsungen visserligen bara 200mhz men ändå.

är riktigt nöjd med hur den fungerar och skärmen är helt underbar. sen så har ju market öppnat upp sin betal del nu så man kan köpa appar oxå.

jag fastnade inte för min iphone jag hade helt enkelt jag jailbreakade den men fick ändå inte ut allt jag ville ha, visst så fixar 3g restriktor lite saker som jag saknade, tex att kunna spela upp HD klipp på youtube med 3g nätet men att den saknade filsystem och att jag var tvingad att använda itunes var många ggr väldigt irriterande.

man blir nog nöjd med vilken man än väljer och man väljer den som har mest fördelar för en själv och i mitt fall blev det android.

sen så var jag inte en så van smartphone användare och många har sagt att android kräver viss förkunskap och "meckande" men det har jag inte märkt av. en kille på jobbet har köpt en galaxy s som mig och han har aldrig förut ens hållt i en smartphone och han klarar sig riktigt bra!

kolla lite reviews så kommer du nog komma fram till vad som passar dig bäst!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Man kan visst spela upp HQ youtube med iPhone, bara att gå in på youtube.com och kryssa i HD :p.
Vad menar du med att iPhone sakar filsystem? O.o. Menar du att man inte bara kan flytta in musik utan iTunes? Det är sant men filystem har den nog, liksom alla andra gadgets med minne :p.

Har själv gått från iPhone till android och kan konstatera att en iPhone är en iPhone, stabil och välbyggd telefon och spelmaskin. Allting på telefonen flyter bra och den känns väldigt pålitlig.

Android känns enligt mig mer som en leksak för teknik-intresserade ;). Man kan ändra om i princip allt, det är nästan så man blir förvånad när det ringer i den medan man leker med CPU-frekvensen eller liknande :p.

Permalänk
Medlem

fastnar inte heller för iphonen tycker bara inte om den av någon anledning. för det är som du säger man känner sig lite "låst". var idag och klämde ock kände på Samsung galaxy s som jag personligt skulle vara en flopp man oj vad jag hade fel. Den var helt underbar med skärmen och allt. nu ska jag bara försöka få känna på hur Htc desire hd är och känns den sämre så får det nog bli en samsung:P

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Citat:

jag fastnade inte för min iphone jag hade helt enkelt jag jailbreakade den men fick ändå inte ut allt jag ville ha, visst så fixar 3g restriktor lite saker som jag saknade, tex att kunna spela upp HD klipp på youtube med 3g nätet men att den saknade filsystem och att jag var tvingad att använda itunes var många ggr väldigt irriterande.

iFile på telefonen så kommer du åt filsystemet och iPhone Explorer på datorn så gör du detsamma därifrån.

edit, citatet föll bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av contra:

Är inte så insatt i för o nackdelar me ja min iphön har mkt skönare på alla sätt än min x10 mini för de flyter bättre och större utbud av appar än va mini hade men har aldrig använt en stor android lur så ja vet inte hur de är så ska inte säga för mkt. Iphone 4 är underbar iaf imo och skärmen är en fröjd för ögat

Lite skillnad på lur. ajFåån4 mot x10 mini. Inte ens samma koncept.

Men till frågan. Vad skall du ha telefonen till egentligen. VAd är viktigast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxdalen:

Lite skillnad på lur. ajFåån4 mot x10 mini. Inte ens samma koncept.

Men till frågan. Vad skall du ha telefonen till egentligen. VAd är viktigast?

ringa,smsa, surfa mm. Är sinnessjuk prylnörd så är rätt petig på att ska vara "värst"

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

fast vad som är värst är ju en rätt subjektiv fråga fast du kommer ju aldrig vara "ensam" om en iphone. visst kommer du inte vara det med nån av de andra nämnda, men klart fler har eller kommer ha iphone 4. om det nu är viktigt för en. jag personligen bryr mig inte så mycket om jag är ensam om nått eller inte

hade själv en nexus one, grym mobil o man kunde roota den, så den blev upplåst för massa funktioner, men ska jag vara ärlig så gjorde man det ju mer bara för att man kunde. när jag hade gjort det så infann sig en känsla av "jaha, och nu då" så man får ju fråga sig själv om det verkligen är en "fördel" som man kommer använda sig av

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypeX:

Man kan visst spela upp HQ youtube med iPhone, bara att gå in på youtube.com och kryssa i HD :p.
Vad menar du med att iPhone sakar filsystem? O.o. Menar du att man inte bara kan flytta in musik utan iTunes? Det är sant men filystem har den nog, liksom alla andra gadgets med minne :p.

Har själv gått från iPhone till android och kan konstatera att en iPhone är en iPhone, stabil och välbyggd telefon och spelmaskin. Allting på telefonen flyter bra och den känns väldigt pålitlig.

Android känns enligt mig mer som en leksak för teknik-intresserade ;). Man kan ändra om i princip allt, det är nästan så man blir förvånad när det ringer i den medan man leker med CPU-frekvensen eller liknande :p.

ska testa det där med iphone och youtube...när jag får tillgång till en iphone. kan iphonen spela film från youtube.com? måste man inte använda youtube appen för det?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av getupkid:

iFile på telefonen så kommer du åt filsystemet och iPhone Explorer på datorn så gör du detsamma därifrån.

edit, citatet föll bort.

Får ju inte glömma ssh.

Att slippa itunes är väl en av de största anledningarna att jailbreaka enligt mig.

Permalänk
Medlem

Nej, du kan bara gå in som vanligt på Safari och spela upp HD klipp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

ringa,smsa, surfa mm. Är sinnessjuk prylnörd så är rätt petig på att ska vara "värst"

HTC Desire HD lanseras någongång denna månad, ta en kik på den.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

ska testa det där med iphone och youtube...när jag får tillgång till en iphone. kan iphonen spela film från youtube.com? måste man inte använda youtube appen för det?

Youtube har ganska nyligen uppdaterat sin mobil site så iaf jag upplever att det är smidigare att spela upp filmerna från youtube.com istället för i youtube apple, Och att man får lägga på HD utan wifi är ett stort plus med youtube.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

HTC Desire HD lanseras någongång denna månad, ta en kik på den.

Jodå det har jag i planerna blir nog nu på onsdag jag drar till expert och ska känna lite på den.

Visa signatur

Citera om ni vill något!