Nästa fråga. hct desire hd lr Samsung Galaxy s

Permalänk
Medlem

Nästa fråga. hct desire hd lr Samsung Galaxy s

Nu står det mellan dessa två mobiler men fråga är vilken!? var och kände på samsungen på Media markt i Umeå idag och jädrar vad härlig den var. Men då undrar man hur desire hd kommer att vara. När släpps hd:n? Vill verkligen känna på den innan jag bestämmer mig. men vet någon något om dess två? vad tycker ni? SKRIV!

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

Nu står det mellan dessa två mobiler men fråga är vilken!? var och kände på samsungen på Media markt i Umeå idag och jädrar vad härlig den var. Men då undrar man hur desire hd kommer att vara. När släpps hd:n? Vill verkligen känna på den innan jag bestämmer mig. men vet någon något om dess två? vad tycker ni? SKRIV!

Jag har Galaxy S och är väldigt nöjd med den, det är ju stor skärm och blir inte så pilligt samt bra bild och kamera och snart kommer Android 2.2 så blir den mycket snabbare

Permalänk
Medlem

Desire kommer ju vara bättre på alla plan, lite dyrare dock ca. 700kr och skärmen kommer vara på 4,3" vs. 4" galaxy S
Desire HD kommer även ha aningen bättre grafikchip, 8mp dual led-flash vs. galaxy S 5Mp ingen flash. Har själv inte prövat men folk säger ju att HTC sense är väldigt bra + att detta kommer ju bli HTC nya android topmobil och därför kan du förvänta dig att få kommande androidversioner välldigt snabbt

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk

köpte en galaxy spica och samsung är inte någon mobilsnickrare. Dom har lyckats med batteriet dock. HTC inte. desiren sparkar nog allt ur S förutom att batteriet kan vara lite sämre nån timme -

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

HTC Desire HD kommer i oktober månad.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Jag har en Galaxy S och är förvisso nöjd med den, men jag är övertygad om att Desire HD kommer att vara bättre. HTC gör enormt gedigna mobiler, och Galaxy S laggar en hel del - även med Android 2.2.

Gissningsvis kommer Desire HD att flyta på mycket finare utan lagg. Visst, det går att åtgärda Galaxy S med laggfixar och annat, men det ska verkligen inte behövas. Hårdvarumässigt verkar ju Desire HD sparka stjärt, bättre grafikchip t ex enligt färska tester.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Prestanda är mera jämt skägg än sparka stjärt av vad jag läst.

Sen finns ju inget som slår Super Amoled. Se till att verkligen jämföra skärmarna live med fullt tryck!

8mp vs 5mp spelar ingen roll, det är linsen, sensorn och mjukvaran som spelar roll och där vinner SGS, även utan fotolampa med grym mjukvara och f2.6 lins...

DHD är tyngre och klumpigare än SGS. Att öka storleken på skärmen är bara gott om man samtidigt höjer upplösningen...

Har haft min Galaxy S i snart ett halvt år, på tiden att HTC kommer ikapp. Men i min mening är de inte förbi, SGS vinner starkt med sin otroliga skärm...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Desire HD verkar ju solid, mer av en pryl med aluminiumchassi. Har inte hört något om den dubbla LEDblixten ännu. Gissar också på att mjukvaran kommer att vara top of the line av förhandsvisningarna att döma. Om även GPS:en håller bra precision så känns inte valet så svårt gentemot samsungen. Vikten är det enda jag känner mig tveksam över. Blir lite av en sten i fickan.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem
Skrivet av t22t2:

Desire kommer ju vara bättre på alla plan, lite dyrare dock ca. 700kr och skärmen kommer vara på 4,3" vs. 4" galaxy S
Desire HD kommer även ha aningen bättre grafikchip, 8mp dual led-flash vs. galaxy S 5Mp ingen flash. Har själv inte prövat men folk säger ju att HTC sense är väldigt bra + att detta kommer ju bli HTC nya android topmobil och därför kan du förvänta dig att få kommande androidversioner välldigt snabbt

Tyvärr måste jag säga att du har fel i nästan allt du skriver.

Galaxy S har bättre Cpu / gpu,
Galaxy S har bättre Bluetooth 3.0 medan desire hd har bara 2.0
Galaxy S har bättre WiFi n/b/g medan desire dh har bara b/g
Galaxy S har bättre mutlitouch klara av 5 fingrar medan Desire Hd klarar av bara 4

Desire HD vs Galaxy S - Android Forums här kan du se skillnad i hastighet på processorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av GregerW:

Tyvärr måste jag säga att du har fel i nästan allt du skriver.

Galaxy S har bättre Cpu / gpu,
Galaxy S har bättre Bluetooth 3.0 medan desire hd har bara 2.0
Galaxy S har bättre WiFi n/b/g medan desire dh har bara b/g
Galaxy S har bättre mutlitouch klara av 5 fingrar medan Desire Hd klarar av bara 4

Desire HD vs Galaxy S - Android Forums här kan du se skillnad i hastighet på processorn

Sen med andoid 2.2 så ska tydligen apparna bli mellan 2-5 gånger snabbare, och troligtvis att hela telefonen blir mycket snabbare också

Permalänk
Medlem

Skärmen verkar ju vara bättre på galaxyn än på d hd. Men cpu /gpu hur vet man vad som är bättre? Blir att dra in till tjejens farsa som jobbar på expert och kolla lite närmare på d hd. Skulle dock vilja prova den.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

DHD har bättre GPU.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Kan även berätta det att jag märkte att galaxyn hade lite lagg när man använde den. inte mycket bara lite när man swtichade mellan olika "sidor". man får se hur hd reagerar.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GregerW:

Tyvärr måste jag säga att du har fel i nästan allt du skriver.

Galaxy S har bättre Cpu / gpu,
Galaxy S har bättre Bluetooth 3.0 medan desire hd har bara 2.0
Galaxy S har bättre WiFi n/b/g medan desire dh har bara b/g
Galaxy S har bättre mutlitouch klara av 5 fingrar medan Desire Hd klarar av bara 4

Desire HD vs Galaxy S - Android Forums här kan du se skillnad i hastighet på processorn

Fast det går ju inte att jämföra så, de tester man sett av DHD så kommer den gå på knock
DHD har precis som Galaxy S n/b/g
Sen så har ju DHD inte pen tile matrix, vilket är en otroligt stor fördel.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

Qualcomm Snapdragon QSD8255; 2-4 ggr snabbare än 8250...tror det är 8250 galaxy S har, imo så har ju galaxy s riktigt tråkig design.

Hur som hälls så kan väl prestandan kvitta för båda kommer kunna köra alla spel och liknande, att processorn och GPUn är snabbare är ju inte en försäkring på att navigering går snabbare och smidigare. Tror inte man märker nån skillnad mellan dom båda. Typ även om skillnanden skulle vara som mellan en 5870 och ett 5890 så skulle du ju inte märka nån skillnad då båda korten klarar allt och lite till

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem
Skrivet av t22t2:

Qualcomm Snapdragon QSD8255; 2-4 ggr snabbare än 8250...tror det är 8250 galaxy S har, imo så har ju galaxy s riktigt tråkig design.

Hur som hälls så kan väl prestandan kvitta för båda kommer kunna köra alla spel och liknande, att processorn och GPUn är snabbare är ju inte en försäkring på att navigering går snabbare och smidigare. Tror inte man märker nån skillnad mellan dom båda. Typ även om skillnanden skulle vara som mellan en 5870 och ett 5890 så skulle du ju inte märka nån skillnad då båda korten klarar allt och lite till

Roflcopter, Samsung har sina egna Cortex A8 kallad Hummingbird och ett PowerVR SGX540 grafikchip.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Såg det att androi 2.2 har kommit ut nu till galaxyn. Är det någon som har installerat den och sett om det blev någon skillnad på prestandan

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Skrivet av Orici:

DHD har bättre GPU.

Du tänker på det där förhandstestet som dök upp för ett tag sedan?

I praktiken så verkar det vara som så att det är ganska så dött lopp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

Såg det att androi 2.2 har kommit ut nu till galaxyn. Är det någon som har installerat den och sett om det blev någon skillnad på prestandan

jag installerade den nyss och har snokat runt lite, inga större skillnader i utseendet eller så, finns lite smått och gott grejer dom fixat. Ska se om den blir snabbare och sådär också, märker väl inte det direkt nu..

Permalänk
Skrivet av gusalm:

jag installerade den nyss och har snokat runt lite, inga större skillnader i utseendet eller så, finns lite smått och gott grejer dom fixat. Ska se om den blir snabbare och sådär också, märker väl inte det direkt nu..

Resultatet i linpack ökade med 50% för mig, har inte testat nåt annat benchmark ännu.

Market går mycket snabbare nu tycker jag, stor skillnad. Har du kört fabriksåterställning? Innan jag gjorde det så tyckte jag det var lite små laggigt. Har inte haft det minsta micro lagg hittils iaf, kör ej med touchwiz fö.

Permalänk
Avstängd

Går det att uppdatera en rootad 2.1 Galaxy S? Eller måste jag unroota?

Unrootade, nu är mobilen bricked efter uppdatering! Kommer inte ens in i Recovery Mode, mobilen bara rebootar.
Skitbra, då har man nåt att kasta i papperskorgen.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Går det att uppdatera en rootad 2.1 Galaxy S? Eller måste jag unroota?

Unrootade, nu är mobilen bricked efter uppdatering! Kommer inte ens in i Recovery Mode, mobilen bara rebootar.
Skitbra, då har man nåt att kasta i papperskorgen.

Gör inget förhastat nu Går att fixa. Lagfix etc. måste bort också. Du kan ju köra från datorn genom ett adb shell annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Resultatet i linpack ökade med 50% för mig, har inte testat nåt annat benchmark ännu.

Market går mycket snabbare nu tycker jag, stor skillnad. Har du kört fabriksåterställning? Innan jag gjorde det så tyckte jag det var lite små laggigt. Har inte haft det minsta micro lagg hittils iaf, kör ej med touchwiz fö.

Jag har rebootat den två gånger för första gången så fick jag inte igång internet, tror det var att jag råkade välja Tele2 No istället för Tele2 Comviq. men det löste sig och allt funkar kanon!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thereal_twisted:

Gör inget förhastat nu Går att fixa. Lagfix etc. måste bort också. Du kan ju köra från datorn genom ett adb shell annars.

Jag googlade adb men krävs ju att mobilen kommer i recovery / download mode, och min har inte tre-knapps kombo så man är ju körd.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Du tänker på det där förhandstestet som dök upp för ett tag sedan?

I praktiken så verkar det vara som så att det är ganska så dött lopp.

GPUN i SGS är begränsad i mjukvaran
[Q] Unleash the real power of Galaxy S SGX 540 GPU - xda-developers

Galaxy har bättre GPU !!!

Permalänk
Skrivet av GregerW:

GPUN i SGS är begränsad i mjukvaran
[Q] Unleash the real power of Galaxy S SGX 540 GPU - xda-developers

Galaxy har bättre GPU !!!

Haha, andas..

Permalänk
Skrivet av GregerW:

GPUN i SGS är begränsad i mjukvaran
[Q] Unleash the real power of Galaxy S SGX 540 GPU - xda-developers

Galaxy har bättre GPU !!!

Jag är medveten om VR540 chipets kapacitet, jag hade dock ingen säker källa på vilket som är snabbast. Problemet i nuläget är väl mest att det inte finns 3d benchmarks som är tunga nog för att skillnaden verkligen ska synas i benchmarks. Alltså ett benchmark som får gpun att jobba hårt så fps'en droppar ner under dom 55-58fps som är brukligt.

Asphalt 5 från samsung apps ser ju riktigt b8ra ut, men det är ju samma där, 55-60fps konstant. Hur ser asphalt 5 ut på en snapdragon baserad lur(desire/N1 mfl.)? Har bara provat det på min SGS och på en samsung wave.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GregerW:

Tyvärr måste jag säga att du har fel i nästan allt du skriver.

Galaxy S har bättre Cpu / gpu,
Galaxy S har bättre Bluetooth 3.0 medan desire hd har bara 2.0
Galaxy S har bättre WiFi n/b/g medan desire dh har bara b/g
Galaxy S har bättre mutlitouch klara av 5 fingrar medan Desire Hd klarar av bara 4

Desire HD vs Galaxy S - Android Forums här kan du se skillnad i hastighet på processorn

Desire HD har b/g/n (källa: HTC)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Let The Beat Control Your Mind !!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ynischa:

Och där ser vi att DHD är bättre än SGS

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"