Catalyst 10.9 ute på servrarna :D

Permalänk

Har inte lyckats att uppdatera drivrutinerna till mitt ATI-kort de senaste 6 månaderna då det inte ens går att boota upp datorn efter att jag lagt in de nya... Blir att testa Nvidia nästa gång.

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoadKillZ:

Har inte lyckats att uppdatera drivrutinerna till mitt ATI-kort de senaste 6 månaderna då det inte ens går att boota upp datorn efter att jag lagt in de nya... Blir att testa Nvidia nästa gång.

Jag hade visst över 20 drivers stackade i windows driver cache, det kom till baka äldre varje gång jag avinstallerade, även fast man körde driver cleaner osv, fick avinstallera allt till ATI-ljud och grafik genom enhetshanteraren med checkboxen ifylld att drivrutinen skulle tas bort, detta över 20 gånger till standard vga drivern var kvar.

Permalänk
Medlem

Äh, skit framför tangentbordet som vanligt, har fått i princip alla drivrutiner från 8.2(då jag skaffade mitt första amd kort) att fungera men undantag för vissa beta versioner(sedan bf2 iof, har vart ett helvete tills senaste drivrutinen+profilen i crossfire). Fungerar det inte att installera på normalt sett så kör driversweeper och försäkra er att allt som har med nvidia och amd är borttaget sedan installera det nya så ska det fungera.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Äh, skit framför tangentbordet som vanligt...

bullshit, om du använder din dator till mer än cs så skulle du säkerligen träffa på mycket som inte fungerar (till&från). Många här på swec har nog bra erfarenhet på drivrutiner och ATikort, betydligt längre tillbaks än 2008...

Kör du varierande spel?
har du alltid kört cf?
kör du hdmi eller dvi?
använder du overscan?
andra refreshrates än 60?
Använder du ljud från graffen?
Använder du custom resolutions?
Använder du program/spel som använder opencl eller stream?
Programmerar du eller kör många openglspel?
Kör du med eyefinity?
...

Permalänk
Inaktiv

*tråd rensad*

Ett inlägg som bryter mot § 1 har tagits bort. Ett annat inlägg som citerade denna togs också bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

bullshit, om du använder din dator till mer än cs så skulle du säkerligen träffa på mycket som inte fungerar (till&från). Många här på swec har nog bra erfarenhet på drivrutiner och ATikort, betydligt längre tillbaks än 2008...

Kör du varierande spel?
har du alltid kört cf?
kör du hdmi eller dvi?
använder du overscan?
andra refreshrates än 60?
Använder du ljud från graffen?
Använder du custom resolutions?
Använder du program/spel som använder opencl eller stream?
Programmerar du eller kör många openglspel?
Kör du med eyefinity?
...

Enbart cs... Nä du, kör allt möjligt, från f1 2010 till penumbra spelen, cod4/mw2, quake 4, bfbc2, sc2, drit2, crysis mm. Jag körde cf med 4850 och 4830 ett tag och sedan hade jag hd5770 ensamt innan nästa kort kom ca 3 dagar efter. Kör dvi men är även bekant med hdmi och ljud via hdmi och overscan(installerat o kört det på ett antal datorer via jobbet). "custom resolutions" kör jag inte. Nej jag kör inte eyefinity med mina kort men har testat, men insåg snabbt att prestandan inte blev något vidare när man höjde inställningarna. Programmerar gör jag inte.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Har dom löst problemet med att kortet inte klockar ner sig när det inte belastas?
Detta har ju varit ett problem sen 10.5 eller något. Sjukt störande.

Visa signatur

Moderhjärnan : Antec Threehundred | Gigabyte GA-EP45-UD3P |Intel E8500 3.16Ghz @ 4.4Ghz |Thermalright 120 Extreme med 120mm fläkt| 4Gb Corsair DDR2 1066 | Velociraptor 150Gb + WDC 500Gb | Powercolor ATI 4870x2 2Gb @ 800/950 Mhz | PSU: Corsair 650W | LG Flatron W2452T 24" | 3dMark06 : 20643 p |

Permalänk
Skrivet av Hotfuzz08:

Äh, skit framför tangentbordet som vanligt, har fått i princip alla drivrutiner från 8.2(då jag skaffade mitt första amd kort) att fungera men undantag för vissa beta versioner(sedan bf2 iof, har vart ett helvete tills senaste drivrutinen+profilen i crossfire). Fungerar det inte att installera på normalt sett så kör driversweeper och försäkra er att allt som har med nvidia och amd är borttaget sedan installera det nya så ska det fungera.

Kanske det, men det har knappast något med saken att göra. Man skall inte behöva köra alla jäkla "drivercleaner" program som finns där ute eller tom formatera om hela burken bara för att jag vill testa en ny driver. Det ska helt enkelt bara fungera och det är här jag (observera nu vännen att jag skriver JAG och är mycket väl medveten om att det finns de som har turen att det aldrig strular) tycker AMD har misslyckats totalt den senaste tiden. Sedan tycker jag det är intressant som du själv skriver: ...har fått i princip alla drivrutiner att fungera dvs. det har mao inte varit helt smärtfritt att installera...

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoadKillZ:

Kanske det, men det har knappast något med saken att göra. Man skall inte behöva köra alla jäkla "drivercleaner" program som finns där ute eller tom formatera om hela burken bara för att jag vill testa en ny driver. Det ska helt enkelt bara fungera och det är här jag (observera nu vännen att jag skriver JAG och är mycket väl medveten om att det finns de som har turen att det aldrig strular) tycker AMD har misslyckats totalt den senaste tiden. Sedan tycker jag det är intressant som du själv skriver: ...har fått i princip alla drivrutiner att fungera dvs. det har mao inte varit helt smärtfritt att installera...

Fult av dig att inte ta med hela meningen i citatet, blir väldigt lätt att vinkla det då. Läs vidare...

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

Kanske dags att byta rubrik nu... 10.10

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old KnotVillage:

Kanske dags att byta rubrik nu... 10.10

bättre & klistre den andre tråden och låte denne glida ner i mörkre...