Ny dator för Final Fantasy XIV (10-20k)

Permalänk

Ny dator för Final Fantasy XIV (10-20k)

Hej!

Jag behöver hjälp med att ta fram ett bygge till en ny gamingdator. Jag spelar huvudsakligen Final Fantasy XIV, men det händer att jag lirar andra spel som fångar mitt intresse på Steam. Stabil FPS och tysthet är önskvärt.

Jag är lite osäker på hur man bör tänka kring ett spels systemkrav i förhållande till skärmupplösning. Snart släpps en grafikuppdatering till FFXIV och jag vill försäkra mig om att jag kan spela med hög FPS och bra grafik i 3440x1440. De nya systemrekommendationerna är följande:

Requires a 64-bit processor and operating system
OS: Windows® 10 64 bit, Windows® 11 64 bit
Processor: Intel® Core™i7-9700 or higher
Memory: 16 GB RAM
Graphics: NVIDIA GeForce RTX 2060 or higher, AMD Radeon RX 5600 XT or higher
Network: Broadband Internet connection
Storage: 140 GB available space
Additional Notes: *These are projected requirements that may change pending final balancing and other factors.

Dessa utgår dock från en upplösning på 1920x1080, så jag antar att jag behöver ett bättre grafikkort (och kanske processor?).

Väldigt tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

2/5 skrev de att de ämnar släppa en uppdaterad benchmark för dawntrail (med grafikuppdateringarna) runt 23/5 så det kan vara värt att avvakta tills dess. Låt folk köra benchmark på lite olika hårdvara och upplösningar så vet vi vad som krävs för stabil fps i 3440x1440.
(Brasklapp för SS hunts, när allt brakar ihop oavsett hårdvara )

Citat:

The replacement of the benchmark is currently scheduled for May 23, or later during that week, but we are not yet able to confirm a definite date.

A Follow-up Regarding the Dawntrail Official Benchmark

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Jag hade kikat på något i den här stilen.

Permalänk
Skrivet av Trihxeem:

2/5 skrev de att de ämnar släppa en uppdaterad benchmark för dawntrail (med grafikuppdateringarna) runt 23/5 så det kan vara värt att avvakta tills dess. Låt folk köra benchmark på lite olika hårdvara och upplösningar så vet vi vad som krävs för stabil fps i 3440x1440.
(Brasklapp för SS hunts, när allt brakar ihop oavsett hårdvara )

A Follow-up Regarding the Dawntrail Official Benchmark

Bra idé! Kanske avvaktar lite.

Permalänk
Skrivet av Alastor Moody:

Jag hade kikat på något i den här stilen.

https://komponentkoll.se/bild/trhsn.png

Tack så mycket! Jag glömde nämna att jag gärna vill få datorn ihopsatt. Kanske är svårt om man beställer komponenter från olika ställen?