Dell lanserar fyra nya skärmar i Studio-serien

Permalänk
Melding Plague

Dell lanserar fyra nya skärmar i Studio-serien

Datorjätten Dell släpper fyra skärmar i Studio-serien, samtliga med LED-belysning och Full HD-upplösning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Vänta bara snart så börjas det ....you know what I'm talking about

On-topic, Trevligt med mer än bara VGA, var så irreterande på min gamla skärm verkar överlag som bra skärmar

Permalänk
Inaktiv

Det är ju synd att kalla TN för "Studio".

Permalänk
Medlem

Snart kommer första, "Åh fan, inte fler TN-skärmar"
Wait for it...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem

Åh fan, inte fler TN-skärmar!

Kunde inte låta bli ;D

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

woho 16:9!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

jag finner det mest irriterande att nya skärmar inte kommer med DP :/

Permalänk
Medlem

Inte riktigt den produkt jag skulle köpa men trevligt med mer produkter!

Permalänk
Medlem

Sällan att jag skulle betala så mycket för en TN-panel. Lågt av dem att kalla en massa budgetskärmar för studio så folk tror det är kvalitet som lämpar sig för t.ex. bildredigering.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

NEEEEEEJ! Vafan har dom gått ifrån deras kantiga design för!
Den nya är ju mycket fulare!

Permalänk
Medlem

De ja vu..jag tror att jag har sett någon liknande nyhet tidigare. Någotmärke lanserar nya skärmar i 22"-24" storlek, med LED belysning, TN-panel, 16:9, 1080p, 10^98237546 i dynamisk kontrast (fanns dock inte med den här gången (!)) etc.

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem

AAAAAAHHH ge mig 1920x1200 om något!!

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

Var iaf inte "gaming" med 60Hz kompenserat av flashiga lampor denna gången... men finns det verkligen ingen marknad för 16:10?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Håller helt med Infinity-90!

Deras gamla kantiga design var betydligt mycket snyggare!

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Skrivet av aniron:

Var iaf inte "gaming" med 60Hz kompenserat av flashiga lampor denna gången... men finns det verkligen ingen marknad för 16:10?

Dem flesta vill nog inte spendera flera tusen på på en skärm som är lika stor som en som är flera tusen billigare, och om man har en budget för ny dator på t.ex 15K så väljer nog de flesta att spendera så lite som möjligt på skärmen om man kan få saftig hårdvara för pengarna
Men om man haft en bra dator ett tag och funderar på en uppgradering så är ju en bra skärm ett av de bästa valen som finns

Permalänk
Avstängd

Varför alla tillverkare släpper numera bara 1920 x 1080 pixlars upplösning, är inte det minsta
intresserad ,måste måste minst vara 1900 X1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisher61:

Varför alla tillverkare släpper numera bara 1920 x 1080 pixlars upplösning, är inte det minsta
intresserad ,måste måste minst vara 1900 X1200

För att då kan de snåla och använda samma paneler som till tv-apparater... Men jag håller med, när jag uppgraderade från min 1600x1200-skärm ville man inte direkt gå ner i vertikal upplösning. En HP ZR24w fick det bli! Mmmmm.

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Medlem

fattar inte gnället om 16:9 formatet, visst tappar man lite skärmyta men det ätr väl förståligt att tillverkarna vill köra med ett standard format, i slutändan blir det billigare med att köpa skärmar då tillverkarna slipper ställa om tillverkningsleden. Ingen gnäller på fabriks standarder som DVI/PCIe/sata osv de är också standarder.

Permalänk
Inaktiv

Är man en flitig surfare som jag är så gör den extra ytan som man får av 8:5 skärmar underverk. Man använder ju som sagt inte en datorskärm till endast film. Eftersom det gnälls så finns det en efterfrågan och dem är nog också beredda att betala den extra slanten.

Permalänk
Medlem

Jag kör 2048x1152 på en 23", då få man 16:9 och högre än "HD-upplösning".

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ABEIDO:

fattar inte gnället om 16:9 formatet, visst tappar man lite skärmyta men det ätr väl förståligt att tillverkarna vill köra med ett standard format, i slutändan blir det billigare med att köpa skärmar då tillverkarna slipper ställa om tillverkningsleden. Ingen gnäller på fabriks standarder som DVI/PCIe/sata osv de är också standarder.

Går inte direkt att jämföra bildförhållande med en standard för kontakter.
Eller tycker du att det är ett bra argument att säga bara för att man inte gnäller på en sak så får man inte gnälla på en annan helt orelaterad sak?

Om du bortser från pris kan du nämna någon fördel med 1920x1080 mot 1920x1200?

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Om du bortser från pris kan du nämna någon fördel med 1920x1080 mot 1920x1200?

Äkta 16:9 format

Blir sjukt irriterad på format som inte återges korrekt, elipser istället för cirklar, mm.
Det är väl inget större problem utanför video playern, men ändå irriterande om det inte finns support för 16:10, för man vill ju inte gärna ha sorgkanter i fullskärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Äkta 16:9 format

Blir sjukt irriterad på format som inte återges korrekt, elipser istället för cirklar, mm.
Det är väl inget större problem utanför video playern, men ändå irriterande om det inte finns support för 16:10, för man vill ju inte gärna ha sorgkanter i fullskärm.

Det har du ju ändå när du ska visa andra format än 16:9 på en 16:9 skärm och filmtittande är inte det enda man gör vid en dator, är det filmtittande som är ens prioritet så kanske man ska satsa på en tv istället för en datorskärm.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Enity:

Det har du ju ändå när du ska visa andra format än 16:9 på en 16:9 skärm och filmtittande är inte det enda man gör vid en dator, är det filmtittande som är ens prioritet så kanske man ska satsa på en tv istället för en datorskärm.

+1
väl sagt.
Gång på gång måste man upplysa folk på forumet att skärmar används även för andra saker än filmtittande och spel. Men medelandet verkar inte gå fram eller så har dessa människor lika bra minne som en fruktfluga.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk

Boooring! Ännu mer skärmar i mini-storlekar. Hur vore det om tillverkarna kunde koncentrera sig på att göra framsteg i 27-30 tums storlekarna?

2560 till folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Går inte direkt att jämföra bildförhållande med en standard för kontakter.
Eller tycker du att det är ett bra argument att säga bara för att man inte gnäller på en sak så får man inte gnälla på en annan helt orelaterad sak?

Om du bortser från pris kan du nämna någon fördel med 1920x1080 mot 1920x1200?

Med den jämförelsen menade jag bara att vissa standarder kommer vissa försvinner och tyvärr inte alltid den mer populära som kvarstår. Och visst får man gnälla men tycker det e relativt onödigt då det leder (oftast) till bättre pris för slutkund.

Klart att det är en nackdel att tappa skärmyta vid 16:9 jämte 16:10 men det eventuella prislättnande ger en möjlighet att höja tumstorleken vid köp. Förutom priset ser jag inga större fördelar förutom kanske eventuella minimerade krux vid spegling och filmuppspelnings format strul.

Permalänk
Medlem

Ehh, 16:9 som datorskärm är inte bäst, inte 16:10 heller egentligen. Minns gamla 4:3-skärmar, hade bärbar med 1400x1050, utmärkt för långa programlistningar. Nu bärbar med 1440x900 så där har utvecklingen gått lite bakåt. Men +1 för fler 1920x1200-skärmar.
Off-topic: som "TV" har jag Philips monsterskärm på 56" med 21:9-format, 2560x1080 pixlar, tyvärr dock ingen ingång som ger full upplösning utan 1920x1080 är max. "Riktig 2,35-biofilm" från bluray blir dock riktigt grejt på denna vilket ingen liten 16:9-skärm kommer nära...

Visa signatur

Dell XPS 17 - RTX 2060 - 4k touch - ersätter MSI GS73VR efter tre år
Byggen: Simply Red med 950 Pro - Liten Lian Li