Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Laptop till spel/arbete 15-20000:-

Permalänk
Medlem

Laptop till spel/arbete 15-20000:-

Hej.

Som topic, letar efter en laptop i 15-20000:- prisklassen. Ska användas till arbete och spel. Skärmen får inte vara mindre än 15"6 och ska helst vara runt 17".

Så.. vilken är den bästa? Alienware? Logitech G(?)

Kom med förslag, det upskattas!

Permalänk
Medlem

I den prisklassen är det väl i Alienware M15X med i7 740qm 4 gb ram 5850 1gb gddr5 1900x600 skärm som gäller det kör jag på funkar klockrent har köpt till ssd nu med gav fin extra skjuts annars är det asus G73 serien alternativt msi 660 serien . Asus och msi är något billigare samt att asus;en har aningen bättre grafikkort. Jag tog personligen alienware för att det var via mitt jobb och jag betala inte den själv samt att det kändes som att om man köper via företag så kan dell nog ge bra service då dom är så stora och det har dom gjort. Jätte trevlig kundtjänst och kunnig teknisk support.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Komplett.se - ASUS G73JH 17.3" Full HD se där en bra dator till en löjligt lågt pris

Permalänk
Medlem

Om man är sugen på att köpa ifrån Tyskland så har ju Notebookguru.de en skysst deal atm där man kan få 5870 CF, 6 gig ram, 740 CPU, en enkel 500 gig hdd, 18.4" skärm för ~€1899 + €25 i frakt. Men då är det som sagt leverans ifrån tyskland o kanske lite bökigt ifall den skulel börja krångla. Sen väger den iofs 5.5kg med.. =/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jejjy78:

Om man är sugen på att köpa ifrån Tyskland så har ju Notebookguru.de en skysst deal atm där man kan få 5870 CF, 6 gig ram, 740 CPU, en enkel 500 gig hdd, 18.4" skärm för ~€1899 + €25 i frakt. Men då är det som sagt leverans ifrån tyskland o kanske lite bökigt ifall den skulel börja krångla. Sen väger den iofs 5.5kg med.. =/

Det går även att köpa Clevo från Sverige för överkomliga priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ton:

Det går även att köpa Clevo från Sverige för överkomliga priser.

Hmm... Jag hittar bara SSG Data eller vad de heter.. O jämför man med Notebookguru.de så är de tyvärr inte riktigt i närheten prismässigt tycker jag. De har tex bara en dator med 17" och det är med X480M kort i för 25.000.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jejjy78:

Hmm... Jag hittar bara SSG Data eller vad de heter.. O jämför man med Notebookguru.de så är de tyvärr inte riktigt i närheten prismässigt tycker jag. De har tex bara en dator med 17" och det är med X480M kort i för 25.000.

GGS data heter de. Sedan finns även PC-Konsulten och jag tror att Cizmo har en svensk filial. Anledningen till GGS-datas höga priset är att de tagit in den dyraste singelkortmodellen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ton:

GGS data heter de. Sedan finns även PC-Konsulten och jag tror att Cizmo har en svensk filial. Anledningen till GGS-datas höga priset är att de tagit in den dyraste singelkortmodellen.

Ah, PC-Konsulten hade ju lite konfig möjligheter.. Iofs lite dyrare än tyskarna, men känns kanske lite säkrare o beställa inom Sverige. Tackar för den infon

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jejjy78:

Ah, PC-Konsulten hade ju lite konfig möjligheter.. Iofs lite dyrare än tyskarna, men känns kanske lite säkrare o beställa inom Sverige. Tackar för den infon

Stämmer, dock så blir det lite mer rättvist om du tillför garanti på 3 år. Då skiljer ca. 1 000 kr. Dessa tillhör den 6 % skillnaden i moms.