Permalänk
Medlem

Skumma omstarter

Hej! Jag har en gammal dator från 2008 som jag för ett par månader sedan installerat windows 7 på. Sedan ett par dagar har den dock en del lustigheter för sig.
Den startar om sig själv men lyckas inte med uppstarten. Fläktarna går igång men sen kommer der ett svagt pip (antagligen) från moderkortet och sen dör datorn för att upprepa processen. Detta upprepas ett antal gånger tills den slutar och är avstängd.
Sedan om jag försöker starta datorn händer samma sak ända tills jag drar ur sladden från nätagget några sekunder, sen kan jag starta upp datorn. Då är det som att jag har väckt den ur något viloläge och jag kommer direkt in i windows med alla program öpnna som det var när datorn dog.
Ännu konstigare är att det aldrig hänt när jag gjort något vid datorn utan endast när jag inte varit där och den har varit "idle".
Hoppas det är någon som orkar läsa och kanske känner igen problemet!

Mina komponenter:
Mobo: Gigabyte P35 DS-4
CPU: C2D E6750 @ 3.6GHz (har varit klockad konstant sen datorn var ny)
CPUkylning: Schyte Miné datorn idlar runt 30 grader och maxar ~60
RAM: Corsair 2x1GB PC6400 @ 900 MHz
Nätagg: Corsair HX520
GPU: 8800gt med zalmankylning

Jag har känt på kylflänsar på mobo cpu och gpu så det är antagligen inte ett värme problem.

Tack på förhand

Visa signatur

i5 3750k @ 4,2 GHz - Noctua NH-U12P SE2 | ASUS P8Z68-V Pro/gen3 | 2 x 8192 MB G-skill DDR3 | ASUS HD7970 3GB - Accelero Xtreme 7970 | Intel 520 120GB SSD Samsung 500GB+750GB+1500GB hdd | Antec p180 | HPw2207

Permalänk
Medlem

Stäng av energibesparingar.
Ang uppstart: Å du antar att din OC har inge me saken å göra? Testa att återställa bios först.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.