Permalänk

Köp ett X4 är grymmt nöjd med mitt och mycket skönare/bättre än Saitek...

Visa signatur

Intel Core i5 760@3,2ghz , Gigabyte P55A-UD3 , Geforce GTX 570 , Corsair XMS3 1600mhz cl7 - 4gb , Corsair VX550w , Fractal Design Define R2

Permalänk
Skrivet av zillio:

Tror inte du kommer använda macro-knapparna efter kanske 2 månader.
Enda fördelen jag ser med ett Gaming-tangentbord är skärmen som jag vet logitech kör på g15 och g19

vet inte hur det är med billighets tangentbord idag men sist jag använde sånna så kunde man inte klicka ner flera knappar samtidigt. Men med lite dyrare tangentbord (så kallade "gaming" tangentbord) så kan man klicka ner fler knappar.

Är men då en MMORPG spelare som jag är så är det livsviktigt att kunna klicka på många knappar samtidigt utan att tangentborded fuckar o inte skickar rätt signaler.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk

Hmm, var sugen på ett x4 själv, men har luskat lite runt och har sett att folk skriver att den inte är tyst. Annars verkar den vara ett toppen tangentbord.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Skrivet av Marwelln:

Köp något som är enkelt och bekvämt. Köp inget med extra lul lul, för sånt kommer du inte använda när du haft tangentbordet ett tag. Har ett G15 själv och använde endast specialknapparna dom första veckorna, vilket är för flera år sedan.

Marwelln har helt rätt. Jag har ett Razer tarantula med dom där extra hotkey'sen.... använde dom första gången jag ställde in dom. Inte använt dom sen dess... Dock något jag är beroende av är media knappar som play, stop, rew och forw. Har faktist haft nytta av dom på detta tangentbord

Permalänk
Medlem

Jo men det är ju ett skönt tangentbord när man väl vant sig.
Skulle faktiskt rekommendera SideWinder X4 till flera

men ingen som har stört sig på att det låter lite mkt?

Permalänk
Medlem

Nu är det kanske lite för sent, men jag kan rekommendera mitt tagentbord, dock inte ett "gaming" som så, men ändå otroligt skönt:

Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000, otroligt gött när man vant sig vid brytningen

Dock är jag själv på jakt efter ett smidigare att ta med på lan, det lutar där åt ett simpelt men också rätt skönt tagentbord från trust (urk):

Trust Isla Keyboard Lågprofil-tangentbord i slimmad design

Testat det lite på Mediamarkt och tyckte att det va väldigt gött å skriva på, extra skönt när tagenterna sitter lite isär. Känslan är precis som på laptops

Permalänk
Medlem

nått jag har märkt med x4'an är att knapparna är lite mindre än ett normaltstort tgb.
lite pill med att lära in sig, speciellt när man på jobbet sitter med en laptop och en stationär med "vanligt" tangentbord