Galaxy bygger GTX 460 med trådlös skärmanslutning

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Mythbusters lyckades med jordbävningsgrejan, var baserat på ljudvågors frekvens och akustik eller nåt, inte så sjukt kraftig men dom tyckte det var "Plausible" [...]

Det berodde på resonans i materialet som utsätts för vibrationerna. En förövrigt jävligt cool uppfinning

Visa signatur

|Laptop| : | ASUS UX330C | Arch | KDE Plasma
|Riggen| : | Corsair 750D | Asus GTX 780 DCII | i7 4770 | GA-Z87X UDH5 | H100i | 16gb LP | AX860i | Samsung EVO 512 | Dell 2713h | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av joar:

Tesla, mannen som också hävdade att han kunde göra dödsstrålar, spränga jorden av jorden på mitten till två bitar och att han kunde starta jordbävningar med en uppfinning inte större än en portfölj. Ursäkta, men tillåt mig tvivla.

Tesla må ha varit en av historiens största genier, men han var också defenitivt en av de största knäppgökarna någonsin.

Och varför är det omöjligt?
Det är exakt sånt tänk som stoppar stora vetenskapsmänn.
Skulle folk vara mer öppna skulle vi varit flera hundra år före i utvecklingen nu.

Skulle du berättat om datorer och mobiltelefoner till folk för 500 år sen så skulle du hamnat på ett mentalsjukhus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Och varför är det omöjligt?
Det är exakt sånt tänk som stoppar stora vetenskapsmänn.
Skulle folk vara mer öppna skulle vi varit flera hundra år före i utvecklingen nu.

Skulle du berättat om datorer och mobiltelefoner till folk för 500 år sen så skulle du hamnat på ett mentalsjukhus.

Word!

en tanke jag har om mental sjukhus och 500 år bak i tiden..
förmodigen så skulle du ej landa på ett sådant ställe, du skulle nog med större sanolikhet bli dödad av religösa fanatiker, då du måste komma ifrån helvete... xD

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Skrivet av aniron:

Problemet är att vid blindtest kan dom inte avgöra om dom är utsatta för ett elektomagnetiskt fält från elutrustning eller inte. De personer som lider av detta behöver någon form av psykoterapi, inte flytta ut i skogen.

MMM, såg någon dokumentär av en som på stod de i alla fall (gjorde inget seriöst test). Men man kan ju nästan bli algerisk mot allt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak47:

Word!

en tanke jag har om mental sjukhus och 500 år bak i tiden..
förmodigen så skulle du ej landa på ett sådant ställe, du skulle nog med större sanolikhet bli dödad av religösa fanatiker, då du måste komma ifrån helvete... xD

Ju det var mer rätt. Bränd på bål skulle han blivit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mike.a:

MMM, såg någon dokumentär av en som på stod de i alla fall (gjorde inget seriöst test). Men man kan ju nästan bli algerisk mot allt.

"Full Signal" - den filmen är ganska intressant, även om alla drar sina egna slutsatser.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Irrelevant?...Tror att man aldrig kommer nå 90% effektivitet via trådlös ström överföring på längre sträckor än en meter...

Nej aldrig, inte ens om 1000 år.

*SUCK!*

Permalänk
Medlem
Skrivet av abflex:

Angående trådlös elektricitet:
...
Den dagen någon uppfinner sådan trådlös elektricitet är vår energikris löst. Bara att skicka upp gigantiska solpaneler i omloppsbana runt merkurius eller venus och skicka hem elektriciteten.

Tills våran sol har slocknat ja, dvs om cirka 5 miljarder år, men vi har säkert koloniserat andra planeter tills dess.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Tills våran sol har slocknat ja, dvs om cirka 5 miljarder år, men vi har säkert koloniserat andra planeter tills dess.

Finns ju fler solar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Calle2003:

Tills våran sol har slocknat ja, dvs om cirka 5 miljarder år, men vi har säkert koloniserat andra planeter tills dess.

Den kommer expandera först och sluka jorden och bränna upp allting levande tills det bara är ett stenklot kvar. Men 5 miljarder är är rätt mycket det är mer än en tredjedel av universumt totalt ålder så det är inget att fnysa åt.

Dock har vi nog redan utplånat oss själva långt innan dess.

Permalänk

Hur hur slutbilden påverkars - om det tar tid längre tid för signalerna att gå från trådlös in i en adapter som ska omforma dem. Om det blir tidsfördröjning jämfört med DVI

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Medlem

När kommer detta kortet till swedala då ? Jag som ska köpa ett GTX kort nu i dagarna...men om detta är på G så väntar jag lite. Och köper ett beggat kort så länge......

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk
Skrivet av skrewie:

När kommer detta kortet till swedala då ? Jag som ska köpa ett GTX kort nu i dagarna...men om detta är på G så väntar jag lite. Och köper ett beggat kort så länge......

Precis vad jag undrade!

Visa signatur

specc.
i7 920, 570, intel ssd. fulltower FD.

Permalänk
Skrivet av abflex:

5 miljarder är är rätt mycket det är mer än en tredjedel av universumt totalt ålder så det är inget att fnysa åt.

det beror på vilken teori man följer, om universums expansion accelererar eller saktar in.

Visa signatur

specc.
i7 920, 570, intel ssd. fulltower FD.