Windows Live Essentials 2011 ute nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Vad pratar du om, var ju bara att klicka bort allt man inte ville ha (dvs allt utom msn).

För att bli av med reklamen, dvs blockerad lägger man bara till rad.msn.com som en blockerad hemsida under nätverks säkerhet.

Block Ads in MSN Live Messenger four forces

Fungerade utmärkt att blockera reklamen

Skrivet av dennan4:

Kör man på express installering får man räkna med att få massa skit på datorn tyvärr Det är bara bocka ur rutan om du själv väljer vad som ska installeras...

Jag såg iaf inge alternativ för att inte installera "Bing Bar". Jag kanske var lite snabb förbi då och sånt går ju alltid att ta bort i efterhand.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Tryck på komprimerad vy bredvid inkorgen?

Tack men det kom jag på själv och det är bland det första jag gjorde. Pratar om sortering efter e-post.

Skrivet av Klimpen2:

Det verkar bra tycker jag, det är bara smileysarna som är inte är välkommna! :'(

Hur byter man tillbaka dem?

En workaround är att du kan lägga till gamla smileys och ge dem ett nytt kortkommando, tex ->
Jag har laddat upp gamla smileys här: msn - Windows Live
Om någon kommer på en riktig lösning är det välkommet!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

En workaround är att du kan lägga till gamla smileys och ge dem ett nytt kortkommando, tex ->
Jag har laddat upp gamla smileys här: msn - Windows Live
Om någon kommer på en riktig lösning är det välkommet!

Är väl ändå ingen "workaround". Att lägga till smileysar har ju funnits länge och är inte krångligare nu än förr?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Tycker att det har gått utför i nästan varje version de släpper.. sen att man inte får sitta kvar på de gamla är ju jobbigt då de funkar och är smidigare att använda.

Massa reklam. massa animerat grejs som fluger runt. massa inställningar som måste bockas av för att rutor inte ska komma upp stup i kvarten. svårt att veta att det finns menyer de då är dolda. Snackat med en del och de hatar det som sagt! Hade varit skoj om det kom en klient som verkligen ställde M$ på näsan lite som bara var just det man behövde.

Gillade det chattprogramet som var i Ubuntu smidigt och bra!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Windows Live Messenger 8.5 finnes på filehippo.com under old versions.
Patcha denna med Apatch.org så kan ni leva i frid och fröjd!
Glöm inte att köra compability mode: Windows NT/2000!

Visa signatur

Asus PT6 Deluxe v2 | i7 920 @ 3,2GHz | Corsair Dominator DDR3 6GB @ 1600MHz | Intel X25-M 80GB SSD | 2x Gigabyte GTX470 1GB @ 850/2100 - 1.050v | Alienware OptX AW2310 23" 120Hz | nVidia 3D Vision

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweRMW:

Windows Live Messenger 8.5 finnes på filehippo.com under old versions.
Patcha denna med Apatch.org så kan ni leva i frid och fröjd!
Glöm inte att köra compability mode: Windows NT/2000!

Du är min gud! Om det stämmer alltså, inte provat. Men jag får ju tro på det sålänge. Helst skulle jag nog vilja gå tillbaka till 6.5, men 8.5 är okej. Version 11 eller 14 eller vad det kallade nästa (de hoppade ju över några nummer efter 8.5) var riktigt deprimerande. Och av allas reaktioner att döma är det här nästan spiken i kistan för MSN/Live messenger.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Avstängd

ÄR nöjd med nuvarande Live messenger med apatch, gillar det mycket mer än 8.5, dock detta nya verkar idiotiskt och kommer inte installeras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Du är min gud! Om det stämmer alltså, inte provat. Men jag får ju tro på det sålänge. Helst skulle jag nog vilja gå tillbaka till 6.5, men 8.5 är okej. Version 11 eller 14 eller vad det kallade nästa (de hoppade ju över några nummer efter 8.5) var riktigt deprimerande. Och av allas reaktioner att döma är det här nästan spiken i kistan för MSN/Live messenger.

Det ska fungera då jag kört så i ett bra tag nu

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Avstängd

Kan man ha nya livemail och gamla messenger.? Isf hur gör man det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Är väl ändå ingen "workaround". Att lägga till smileysar har ju funnits länge och är inte krångligare nu än förr?

Jag vet mycket väl att det har gått länge, det är precis den funktionen jag använde men jag underlättade genom att ladda upp de gamla smileysarna som jag hittade lokalt på min laptop med "gamla" MSN/WLM.

PS
Om ni inte är nöjda med MSN/WLM rekommenderar jag Digsby, Digsby = IM + Email + Social Networks

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Tycker att det har gått utför i nästan varje version de släpper.. sen att man inte får sitta kvar på de gamla är ju jobbigt då de funkar och är smidigare att använda.

Massa reklam. massa animerat grejs som fluger runt. massa inställningar som måste bockas av för att rutor inte ska komma upp stup i kvarten. svårt att veta att det finns menyer de då är dolda. Snackat med en del och de hatar det som sagt! Hade varit skoj om det kom en klient som verkligen ställde M$ på näsan lite som bara var just det man behövde.

Gillade det chattprogramet som var i Ubuntu smidigt och bra!

Jag tycker precis tvärtom, animation är framtiden Sen är det väldigt bra att tvinga alla att använda dom nyaste versionerna.

Skrivet av SWE|OggE:

Det där ser ju ut som någon "linuxiferad" msn :).

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Vad har de gjort!? Formaterade min laptop idag och installerade denna SKIT! Det är hemskt...
MSN är död för mig.

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall det går stänga av animationen som visar kontaktlistan när man öppnar msn-fönstret? Det är ju väldigt irriterande att man ska vänta 1s extra på en animation varenda gång man öppnar. Fast är ju inte oväntat att något sådant finns då varje ny version av program från Microsoft innehåller sådant som gör att datoranvändandet går långsammare av okänd anledning.

Annars tycker jag MSN 11 fungerar helt okej. Visst det är ännu mer inställningar som måste stängas av, men så länge man åtminstone får välja vad man vill ha av och på funkar det för mig. Dock är det trist att man fortfarande måste köra i kompatibilitetsläge för att den ska minimera den till aktivitetsfältet.

Permalänk

Någon som vet var man kan få tag på förra versionen som jag hade igår och som fungerade alldeles utmärkt?
Avintallerade denna skit efter några minuter...

Edit: fixade det nu, installerade 8.5 och uppdaterade till 14

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av illya_:

Vi får ta och bilda klubb ^^

OT: Rätt irriterande att man inte kan installera exempelvis moviemaker utan att MS ska uppdatera ens msn... aja går ju att kringå.

Edit: nya moviemakern är riktigt neat!

haha :33

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Den nya windows mail är ganska nice, men jag ogillar starkt hur dessa nya animationer kräver ~1s extra i laddningstid o_O
Var är det för jäkla delay när man går från inbox till outbox t.ex. >_<

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umiss:

Den nya windows mail är ganska nice, men jag ogillar starkt hur dessa nya animationer kräver ~1s extra i laddningstid o_O
Var är det för jäkla delay när man går från inbox till outbox t.ex. >_<

Det är ju för den snygga animationen

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

kan man reverta msn på något sätt? eller installera gammal version? detta håller inte... jag vill ha en chattklient... inte något bloatat skit

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

var nog nått av det klabbigaste i msn:s historia!

Visa signatur

| BitFenix Prodigy White | Asus P8Z77-I DELUXE | i5-2500K | Corsair Vengeance 2x4 Gb @ 1333 MHz | Asus GTX 580 | Intel 520 180GB | OCZ Vertex 2 60 Gb | Samsung Spinpoint F3 1 TB | Corsair TX750W | Philips 24' |

Permalänk
Medlem

Jag installerade enbart Windows Movie Maker... och fick det skumma problemet att jag efteråt inte kunna komma åt nån av mina filer via nätverket.

Dubbelkollade allting och det såg bra ut men det ville sig inte. Körde en system restore för att få bort skräpet och nu fungerar allting som det ska igen.

Kan ju undra lite vad MS håller på med...

Permalänk
Medlem

det här var fan bland den värsta skiten jag testat på länge.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

När jag laddat ner installationsfilen och dubbelklickar står det ".. är inte ett giltligt Win32-program".
Vad är fel? :S

Permalänk
Medlem

Länk till gamla msn om någon vill ha (version 14) http://allianceoffides.co.uk/wlsetup-custom.exe Kom ihåg att avinstallera den nuvarande versionen först

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem
Skrivet av illya_:

OT: Rätt irriterande att man inte kan installera exempelvis moviemaker utan att MS ska uppdatera ens msn... aja går ju att kringå.

Edit: nya moviemakern är riktigt neat!

Hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Jag avinstallerade mitt gamla msn, installerade moviemaker och sedan installerade sedan mitt gamla msn igen.

Går iofs bara om man har tillgång till den gamla installationsfilen (jag kör 8.5, vilket finns som offline installer), är det version 14 du vill ha så länkade Oggyoc precis till något.

Permalänk
Skrivet av Oggyoc:

Länk till gamla msn om någon vill ha (version 14) http://allianceoffides.co.uk/wlsetup-custom.exe Kom ihåg att avinstallera den nuvarande versionen först

attans, det gick inte att ha v.14 och senaste moviemaker samtidigt...
får använda den gamla WLE då

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

Damn, är det någon som har WLM 2009 V15 install filen på svenska?
Vill helst ha v15 och inte v14 pga apatch har lite fixar till v15 som inte finns i v14 ;/

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man får upp facebook chatten i nya msn? Jag har anslutit facebook och får feeds men får inte upp alternativet chatta med facebookkontakter då jag klickar på fb-ikonen.
Är inte fb chatten tillgänglig där jag sitter (Norge) eller tar den bara lång tid på sig?

Visa signatur

I7 930@3.6Ghz - 12GB Kingston HyperX - HD5870 - Nått MSI X58 Mobo - 3 TB HD - Eizo Foris 24" Monitor.

Sysslar med 3D/2D Grafik, Eurodiscomusik & BFBC2

Permalänk
Skrivet av DjViss:

Nån som vet hur man får upp facebook chatten i nya msn? Jag har anslutit facebook och får feeds men får inte upp alternativet chatta med facebookkontakter då jag klickar på fb-ikonen.
Är inte fb chatten tillgänglig där jag sitter (Norge) eller tar den bara lång tid på sig?

Just funktionen för Facebook-chatt är fortfarande begränsad till ett fåtal länder av någon anledning. Tror inte att varken Norge eller Sverige tillhör de länderna än så länge och därför kan man inte använda chatten.