Permalänk

Rekomenderad laptop?

Går nu i köpetankar på en ny och lite bättre laptop än den jag har (Compaq Mini Pc).

Jag vill ha minst 15'' skärm, allround och kunna spela med den ^^, flyta på hyffsat bra och inte sega.
Prisklass mellan 4-6.000:-

Kan typ ingenting om datorer, så vore extra gulligt om ni försökte förklara så jag förstår lite

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Bärbar Laptop kapabel till spel kan vara klurigt.

Hej Metalie!

Jag luskade runt lite här på forumet då jag stötte på din tråd...

Hittade denna på komplett.se

Komplett.se - Samsung RV510 15.6" HD LED Svart/Silver

De är ingen värsting värsting, men för 6000 och en bärbar så kan det bli svårt.. Men jag skulle säga att
Radeon HD 545v klarar en del sorts spel, kanske inte de senaste.. men en del kanske.

Hoppas du hittar vad du sökte =D

Schlopp!

//Sebastian

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-2600K CPU Cooler: Noctua NH-U12P
Moderkort: Asus P8P7 Pro Rev B3 Ram: Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
Nätagg: XFX Core 650W
Chassi: Cooler Master HAF 932

Permalänk

Den verkar helt ok! Dock är jag mer sugen på en Dell.. och så undrar jag om jag behöver en med 3 eller 4 GB ram för att klara av inte så krävande spel, även online?

Permalänk
Medlem

Asus laptops är annars rätt nice. Får 24 mån garanti på dom också.
Asus K50ID-SX162V - Inet.se

Jag tror du kan bara köpa Dell datorer från deras hemsida. Fast dom brukar vara en aning dyrare än vad man kan hitta i andra butiker.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

Hittills är jag mest sugen nu på en Asus som ParasiteX visat