Sitter du inne med någon trevlig hobby eller intresse?

Permalänk
Medlem

Sport. Just nu amerikansk fotboll, både kolla på och spela (dock är säsongen slut ).
Tack gode gud för tv10 säger jag bara!

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2

Permalänk
Medlem

Det otroligt breda ämnet militärflyg under eran 1930 - 1950; böcker, filmer, intervjuer av gamla piloter, resor etc.

Snabba bilar som oftast går sönder är ett annat intresse eller snarare belastning... :/

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

Bygga motorcykel! Har en suzuki bandit 600 som ska byggas om till streetfighter med usd gaffel, choppad bakdel mm..
Bygget påbörjas snart då hojsäsongen nästan är slut. Ska väl ställa av hojen i helgen och börja skruva isär den.. en gsxr k4 gaffel och r1 limpa är beställd från eBay

Visa signatur

Linux is like living in a teepee. No Windows, no Gates, Apache in house.

Permalänk
Medlem

Datorer såklart Både bygga och spela. Sen Lirar jag fotboll och gitarr också.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har väl några hobbys, och passioner!

En av mina allra största passioner är mat! Att vara utomlands och uppleva dess matkultur är bland det mest spännande som finns. Jag är ingen mästerkock, men fan vad roligt det är att laga mat. Har man koll på vilka smaker som passar ihop och inte passar ihop kan man faktiskt lyckas ganska bra. Favoritköken är det turkiska och persiska. Fan, det första jag kan tänka på en morgon är vad jag skall äta till lunch...

Hobbys, ptja foto. En ganska ny hobby. Går i vågor, nu har jag snöat in på gatufoto. Har ett projekt på gång, schyssta gatufoton med inriktning "street". Tänkte göra ett svartvitt kollage.

Musik. Ja, något som antagligen de allra flesta kan relatera till. Han sedan högstadieålder spelat trummor. Nu var det ett bra tag sedan man lirade, men det är kul. Extra kul är det att ha en yrkesmusiker till far. Har ju växt upp med musiken extremt nära. Har minnen från barndomen när man stog backstage och kollade på farsan när han lirade gura med bandet.

Har ganska nyligen även snöat in på DJ:ing. Något som på senare tid också har blivit väldigt populärt... känns som att varenda kotte vill bli DJ, och jag är väl en av dem. Har även insett att våta drömmen om två Technics SL1210 MKII:or med en grym mixer till är rent ekonomiskt ohållbart... men det verkar finnas en del schyssta färdiga konsoll-lösningar.

Ja, det var litegran.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Motorcyklar, bilar, bilstereo, datorer, musik, film, "konspirationsteorier" och porr.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

jag gillar att bygga högtalare, men det händer inte så ofta då grannarna inte gillar när man kör med sticksågen i hallen, dessutom blir det så dammigt men snart är det dax igen då den gamla slitna 15 tums basen legat och sammlat damm allt för länge och polarna undrar vart "subban" tagit vägen.

annars är det nog överklockning, var oxå längesen, är nog snart dax för ett nytt system att leka med. ja och ljud i övrigt oxå.

gillar elektronik prylar överlag och att klocka, modifiera, justera och polera dom lite om dom är söta!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

förutom xboxen ,design, 3d, ehm svag för att dansa på klubb ,gå på konserter, spendera tid med mina underbara vänner. Resa och språk ,lär mig holländska nu och blir det inte studera nästa år så får det bli plugga franska. Dock hoppas jag på att studera produkt design/formgivning

och tennis plus mkt mer=)

Permalänk
Hedersmedlem

Badminton spelar man ju två gånger i veckan och det är riktigt skoj. Tyvärr så är man bäst i gruppen och får inte så mycket motion när man spelar mot de andra så det är mest när man har fys som det blir jobbigt.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Avstängd

Spela Blues Harp, träning, språk (läser spanska), resa (och allt som kommer med det: upplevelser m.m.), spara pengar (det sista kan låta "knäppt" men jag tycker om och se hur mycket man kan "stretch":a sin budget - jag ser det som en sport).:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Actionfigurer, lagt massor med tusen på sådant som säkert andra bara tycker är leksaker eller skräp

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Datorn, skateboard,gym,spela spel, va med vänner, dricka sprit och ..te mm

Blev arbetslös så har inte mycket o göra om dagarna förutom att ja ska laga tänder hos tandläkarn o ta klart mitt körkort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CyberVillain:

Actionfigurer, lagt massor med tusen på sådant som säkert andra bara tycker är leksaker eller skräp

Det låter som "skräp" men man ska inte förringa någons intresse om man inte har prövat (vilket jag inte har) så keep up the Hobby!:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Musikälskare

Tagit en del foto men har inte blivit så mycket på senaste tiden :/

Nordfoto.se

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacEnkronan:

Det låter som "skräp" men man ska inte förringa någons intresse om man inte har prövat (vilket jag inte har) så keep up the Hobby!:D

För mig som är filmintresserad så är det en rätt stimulerade hobby, kan stå och titta i filmhyllan lite då och då.

Eftersom jag även gillar foto kan jag kombinera de två

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Varifrån köper du dockorna ? Vad är det du mest har fått betala för en docka ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av liv&helvete:

Varifrån köper du dockorna ? Vad är det du mest har fått betala för en docka ?

Actionfigur ffs!

Lite olika, ebay, etc.

10 papp är det mesta jag betalt för en enskild figur. Men den är custom made. Dyrast jag betalt för en figur som är standard är 5 papp drygt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Actionfigur ffs!

Lite olika, ebay, etc.

10 papp är det mesta jag betalt för en enskild figur. Men den är custom made. Dyrast jag betalt för en figur som är standard är 5 papp drygt.

Ah, sorry.. menade naturligvis Actionfigur och inget annat. Är väl kanske ingenting som man själv skulle köpa, men dom är snyggt gjord. Har man intresset för samlandet så är väl varenda krona värt spenderat.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Min hobby
YouTube - TheHelliss kanal
Glöm inte välja 1080 upplösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agonotheta:

Min hobby
YouTube - TheHelliss kanal
Glöm inte välja 1080 upplösning

Är det något du gör även under vintern ? Eller är det bara under sommar halvåret som man är "aktiv" ?
Skulle vara roligt att prova på. Men jag tror inte att min barnsliga rädsla för höjder skulle vara så lämpigt för det hela.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

min hobby är datorer, bilar och gymma

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem
Skrivet av effekthero:

min hobby är datorer, bilar och gymma

Vad är det för bilar, vad paratar vi om då ? Sen det här med gymma.. tack för att du påminnde mig. *suckar besvärande djupt..

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

En gång i tiden var datorer det stora intresset men det är inte lika kul längre nu när man jobbar med det. Dock blir det små lan ett par tre ggr om året.

Intresset för musik har legat och pyrt länge men börjar nu blomma ut i nån sorts lätt audiofili. Har börjat sammla på vinylskivor samt börjat bygga på ett par små högtalare.

Förra året började jag även spela golf, efter att ha gått och funderat på det i ett par år. Jävligt roligt fast efter 4 veckors uppehåll så va jag sämre än innan jag började.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Är det något du gör även under vintern ? Eller är det bara under sommar halvåret som man är "aktiv" ?
Skulle vara roligt att prova på. Men jag tror inte att min barnsliga rädsla för höjder skulle vara så lämpigt för det hela.

November-mars är det inte mycket hoppning i sverige. Men det går.
Sen kan man åka utomlands om man vill eller passa på att träna lite i vindtunnel.

Höjdrädsla brukar inte vara ett problem eftersom man inte ser höjden

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkBob:

En gång i tiden var datorer det stora intresset men det är inte lika kul längre nu när man jobbar med det.

Det är väl just det här med att man jobbar med det man tycker om att pyssla med. Finns nog många som skulle ge sin högerhand för att jobba med sitt intresse. Inklusive mig själv. Men det är ju som du säger, att man nog lätt bli less på det man tyckte var roligt en gång i tiden. Så man ska nog ha sitt stora intresse som en hobby på sidan om, om man vill behålla själva intresset i långa loppet.

Agonotheta: "Höjdrädsla brukar inte vara ett problem eftersom man inte ser höjden".
Är det verkigen så ? Man lär ju endå se att man inte står på någon stege precis. Att det endå är en bra bit ner innan man slår mark.

Men det är kanske som du säger, att man blir blind för själva höjden.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Är det verkigen så ? Man lär ju endå se att man inte står på någon stege precis. Att det endå är en bra bit ner innan man slår mark.

Ja, normalt ser man bara höjd upp till 50-100 meter sen efter det har man ingen referens längre.
Har du aldrig suttit i ett flygplan? Då måste du väl ha märkt att det känns annorlunda på höjd?
I ballonghoppet som jag också har video på youtube är min mor med i ballongen. Trotts att hon ärhöjdrädd så tyckte hon det var helt ok att stå "in till kanten" på ballongen på ca 3000 m höjd.

Men "what goes up must come down", så rädslan kan mycket väl komma på vägen ner under kalott. Men man vänjer sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agonotheta:

Ja, normalt ser man bara höjd upp till 50-100 meter sen efter det har man ingen referens längre.
Har du aldrig suttit i ett flygplan? Då måste du väl ha märkt att det känns annorlunda på höjd?

Jo klart det känna "anorlunda", eller hur jag ska säga. ( Men är det oxå inte för att man befinner sig inonhus och man ser ut ? ). Men jag kan endå får svindel och känna mig rikigt besvärad då jag sitter i ett flygplan tex. Mest för att man vet hur jäkla högt upp man igentligen är. Men det har väl bara med sina egna hjärnspöken att göra. Och inte med själva höjden.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Avstängd

Jag jobbar med datorer (Systemutvecklare) men jag har det fortfarande som hobby, ser ingen likhet i att designa system som att bygga vattenkylning och klocka.

Visa signatur
Permalänk

Min hobby

YouTube - Rookiehelg

Lägger det mesta av min energi, tid och inkomst på detta. Just denna filmen är en temahelg vi hade för ett tag sedan där vi lär folk som precis fått sitt A-Cert att flyga. Mestadels är det jag som filmar så jag är inte med i bild så mycket men man ser mig till höger i bild under sista hoppet ^^
Det är helt otroligt roligt, många skydivers börjar sin karriär med ett tandemhopp, prova på vettja!

@Agonotheta

Ser att du inte inte hoppar i SF, vilken klubb kommer du från?

Blue skiiiies!

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

Vad är det för bilar, vad paratar vi om då ? Sen det här med gymma.. tack för att du påminnde mig. *suckar besvärande djupt..

mest turbobilar håller på med min v70 2,5t, men även några av pappas bilar;
Saab 9-5 3,0t v6, Mercedes E230, t-ford, austin ten, chrysler town and country, dodge dart, opel manta berlinetta, maserati biturbo spider

att gymma är grymt roligt, iaf när man är flera

Visa signatur

dRft