Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Asus EEE PC 1215N eller Asus UL30VT-QX018V

Permalänk
Medlem

Asus EEE PC 1215N eller Asus UL30VT-QX018V

Detta är en rätt så svår fråga för mig eftersom båda är 12-13" datorer. Med liknande hårdvara? Dock bara att Asus UL30VT är dyrare men med en batteritid på 11timmar och ett bättre grafikkort?

Hur är Asus tangentbord t.ex? Vad tycker ni? Finns inga exemplar nära hos mig jag kan klämma på :/

Batteritiden är ju bra på båda så jag är lite fundersam till vad jag ska köpa?

WEBHALLEN.com - Asus UL30VT-QX018V - C2D SU7300 / 4GB / 500 GB / 13.3" TFT / BT / Win7 HP / Svart

WEBHALLEN.com - Asus EEE PC 1215N-BLK035M - Atom D525 / 2GB / 250GB / 12.1" TFT / BT / ION2 / Win7 HP - Svart

Permalänk

Vad ska du ha dotan till? Spel? Surf?

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Medlem

Jag ska ha den till att skriva på för det första. Sen om spel funkar så vore det nice, såsom sc2 antar jag. Anno 1404 m.m!

Frågar är väl egentligen är Asus UL30VT värt fast den kostar 1.7k mer gentemot asus 1215?

Permalänk

Asså, ingen av dom där kommer göra särskilt bra ifrån sig i spel tror jag. Kanske går på lägsta upplösning, men det är inte så jätte roligt

Om jag vore du skulle jag utan tvekan välja den billigare. Har snabbare och nyare processor = bättre prestanda och förmodligen bättre batteritid. Den har dessutom bättre garikkort än den dyrare ;). Den har tyvärr mindre minne dock, men det är inte så svårt att uppgradera!

Hoppas du blir nöjd!

Edit; Fel av mig. Ion 2 är tydligen sämre än G210m, men inte stor skillnad
Edit 2; Fel a mig igen. Den dyrare har mycket bättre batteritid, och processorn kan överklocka sig själv rätt mycket oxå, så den är nog bättre egentligen.

Välj efter budget och tycke!

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Medlem

Båda har sviktande tangentbord, dock så sviktar 1215N:s betydligt mer.

Permalänk
Medlem

Sviktande tangentbord? Vad menar du med det?

Permalänk

Tror han menar att om du trycker hårt på en tangentknapp i mitten rör sig knapparna ute i kanterna. dvs tangentbordet sviktar och kan kännas svampigt.

Permalänk

Känn på UL30VT innan du bestämmer dig; Den har den sämsta trackpaden i världshistorien. Ska tydligen vara åtgärdat på den nyaste maskinerna, men kolla iallafall.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

tänk på att UL30VT är kraftigare på alla sätt å vis då den inte har en sketen Atom processor som segar ner det hela..

dvs på Eee pcn så kan du glömma spel till 99%

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av J0h4n:

Sviktande tangentbord? Vad menar du med det?

Att tangentbordet liksom faller ihop lite i mitten när man trycker där.

UL30VT reas ut för 5,6k på Siba.

Asus UL30VT-QX008V Silver edition

U35JC kanske också är ett alternativ nu när den blivit så mycket billigare.

Asus U35JC-RX040V