Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Köpråd: Laptop för konsult

Y'ello,

Min far har bett mig att rekommendera honom en schysst laptop som han ska använda när han arbetar som konsult. Jag har personligen väldigt svårt att avgöra vad som skiljer laptops åt prismässigt, då det inte verkar vara enbart prestandan man kikar på.

Krav:
Skärmen bör vara omkring 15"
Hänga med i svängarna så länge som möjligt
Sen har jag ingen vidare koll på vad som gör en bra/dålig laptop, det kan säkert ni bättre än vad jag kan.

Priset skall i alla fall vara omkring 10 000kr inkl. moms (och operativsystem).

Har ni några förslag?

Tack på förhand
Daniel

Permalänk
Medlem

Det skulle vara trevligt om du angav vilka krav han har som konsult, då konsult kan innebära väldigt mycket.

Permalänk

Antar att du är ganska mycket på resande fot, hur viktigt är batteritid?

Visa signatur

Asus EeePC 1215n

Permalänk
Medlem

Han kommer allt som oftast kunna ansluta datorn till en väggkontakt, men en batteritid på minst 3½-4 timmar vore att föredra. Naturligtvis måste datorn ha inbyggt WLAN, men inbyggt 3G-modem är inget måste.

Permalänk
Medlem

ASUS B53J CI3 2.4 4GB/320 HD5470 15.6" W7P - Ny dockningsbar bärbar med HDMI och DisplayPort!

ASUS B43F CI3 2.4 4GB/320 14" W7P - Ny dockningsbar bärbar med HDMI och DisplayPort!

ASUS B53J CI3 2.66 4GB/320 HD5470 15.6" W7P - Ny dockningsbar bärbar med HDMI och DisplayPort! <-- Den har bättre specifikationer men av nån anledning står det inte

Antar att det är företagsköp. Skulle inte köpt någon konsumentprodukt till detta ändamålet. Det är inte samma saker i konsument och företagsprodukter. Dessutom kan man få med antiglare skärm vilket är gött!

Du kan köpa docka till den också vilket är ju ännu bättre. Har ingen av dessa men Asus är en bra tillverkare utav datorer + det företags segmentet.

Edit: Måste ju bara länka denna också: YouTube - B Series