Svaret på: Vilket GTX 460 ska jag köpa?

Permalänk
Medlem

vilet gtx 460 kort passar bra om man vill ha ett bra kylt kort under sli (ganska trångt)
vill gärna ha ett tyst grafikkort
och självklart så bra som möjlig

max ca 2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ankan93:

vilet gtx 460 kort passar bra om man vill ha ett bra kylt kort under sli (ganska trångt)
vill gärna ha ett tyst grafikkort
och självklart så bra som möjlig

max ca 2000

EVGA GeForce GTX 460 768MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av metro:

EVGA GeForce GTX 460 768MB

kan du förklara varför det är bra åtminstonde

Permalänk

Jag är bra sugen på ett GTX 460 kort nu. Hade nästan bestämt mig för ett Gigabyte gtx 460 1gb oc för 1890 på Webhallen när jag såg detta på Komplett: ZOTAC GeForce GTX 460 1GB w/NITRO Hardware OC för 1790:-

Vad tror ni? Är den där Nitro-modulen nåt att ha och hur står sig Zotac-korten generellt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ankan93:

kan du förklara varför det är bra åtminstonde

För att det leder ut all värme ur chassit och kyler grafikkortet bra också.

Permalänk

Tjena! Ska ha ett nytt grafikkort och funderar då på GTX 460, varför jag väljer just Nvidia är för att jag ska använda det på min linuxburk då ATI inte verkar ha så bra stöd just nu. Jag har haft ett 8800GTS i två år nu och känner att det kan vara bra att uppgradera, vill kunna spela WoW, Starcraft etc. relativt laggfritt. Just nu får jag 10-20 FPS i dalaran, tror ni att detta kommer höjas om jag skaffar något GTX 460?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0035:

Tjena! Ska ha ett nytt grafikkort och funderar då på GTX 460, varför jag väljer just Nvidia är för att jag ska använda det på min linuxburk då ATI inte verkar ha så bra stöd just nu. Jag har haft ett 8800GTS i två år nu och känner att det kan vara bra att uppgradera, vill kunna spela WoW, Starcraft etc. relativt laggfritt. Just nu får jag 10-20 FPS i dalaran, tror ni att detta kommer höjas om jag skaffar något GTX 460?

Det beror lite på vad du har för cpu.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Medlem

Har just nu 2st 8800GT i sli, men eftersom SLI buggar och har sig i min dator kör jag bara med ett kort och tänkte nu uppgradera mig lite.

GTX 460 vs 8800GT

Hur pass mycket bättre är 460 i procent jämfört med mitt nuvarande 8800GT?

Kör SC2 på medium inställningar och vill köra de i åtminstone high, men än bättre ultra.

Kommer 460 göra så jag kan köra i ultra kanske eller ska jag satsa på ett bättre kort då?

Min övriga dator är det rätt så bra saker i.

Visa signatur

-Star

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SStar:

GTX 460 vs 8800GT

Hur pass mycket bättre är 460 i procent jämfört med mitt nuvarande 8800GT?

Här kan du kolla singelkort iaf: Bench - GPU - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Funkar Nvidia 460 med denna Komplett.se - ASUS M4A785T-M, Socket-AM3

Tacksam för svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wetterlind1:

Funkar Nvidia 460 med denna Komplett.se - ASUS M4A785T-M, Socket-AM3

Tacksam för svar.

Det har PCI-e 2.0 så det är inga problem, det funkar

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Funderar på att skaffa ett Gigabyte Gefore GTX 460 1GB OC kort men jag är lite orolig till om min CPU kommer flaska. Har en Q6600 @ 3.2Ghz. Förmodligen räcker inte mitt 450W PSU till heller så det blir till att köpa ett nytt där också men det är just CPU jag är orolig över? Vad tycker ni? Kommer den flaska?

Tack

Permalänk
Medlem

Tja, jag har inte allt för stor koll på det här ämnet, men jag funderar iaf på att inhandla ett https://www.inet.se/artikel/5408902/gigabyte-geforce-gtx-460-... så då undrar jag om det skulle fungera med mitt moderkort? Komplett.se - ASUS M4N72-E, Socket-AM2+/AM3
Är det bara watt, PCI slot man ska kolla på? har iaf 650watt nätagg.
Skulle det fungera bra?
Tacksam för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nimber:

Tja, jag har inte allt för stor koll på det här ämnet, men jag funderar iaf på att inhandla ett https://www.inet.se/artikel/5408902/gigabyte-geforce-gtx-460-... så då undrar jag om det skulle fungera med mitt moderkort? Komplett.se - ASUS M4N72-E, Socket-AM2+/AM3
Är det bara watt, PCI slot man ska kolla på? har iaf 650watt nätagg.
Skulle det fungera bra?
Tacksam för svar!

Japp det funkar

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Någon som har ett (eller två) EVGA GTX 460 1gb "FTW" (850mhz stock) EE som kan kommentera på ljudnivån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimber:

Tja, jag har inte allt för stor koll på det här ämnet, men jag funderar iaf på att inhandla ett https://www.inet.se/artikel/5408902/gigabyte-geforce-gtx-460-... så då undrar jag om det skulle fungera med mitt moderkort? Komplett.se - ASUS M4N72-E, Socket-AM2+/AM3
Är det bara watt, PCI slot man ska kolla på? har iaf 650watt nätagg.
Skulle det fungera bra?
Tacksam för svar!

Tycker ni det skulle vara värt att uppgradera från ett GTX 260?

Permalänk
Hedersmedlem

Det är en hyfsad uppdatering, men frågan är vad har du i övrigt och vad är det du vill kunna med detta som du inte kan idag?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeorix:

Någon som har ett (eller två) EVGA GTX 460 1gb "FTW" (850mhz stock) EE som kan kommentera på ljudnivån?

Citerar mig själv och ställer samma fråga igen.
Jag är ute efter 2st kort till 3d surround, men de ska vara så tysta som det bara går.
(Har ett Sabertooth x58-moderkort)

Edit: Eller zotacs 2gb-variant. Hur låter den? Gör 2gb någon skillnad?
Eller bör jag rent av vänta till 580 släpps, och hoppas på låga ljudnivåer?

Min datorlåda är i princip ljudlös idag. (Passivt grafikkort bla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeorix:

Citerar mig själv och ställer samma fråga igen.
Jag är ute efter 2st kort till 3d surround, men de ska vara så tysta som det bara går.
(Har ett Sabertooth x58-moderkort)

Edit: Eller zotacs 2gb-variant. Hur låter den? Gör 2gb någon skillnad?
Eller bör jag rent av vänta till 580 släpps, och hoppas på låga ljudnivåer?

Min datorlåda är i princip ljudlös idag. (Passivt grafikkort bla)

Två 460 lär inte räcka till 3D Surround i några nyare spel.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Två 460 lär inte räcka till 3D Surround i några nyare spel.

Då sätter jag allt mitt hopp till at 580 har vett att hålla käften
För både 470 och 480 är på tok för högljudda för mig.

Permalänk

vitsen med EN standard av kylare är att ex transportera värmen ut ur chassit..dessa är ju inte särskilt effektiva, Gigabyte ex har en modell med 2-3st mindre fläktar som kyler mer effektivt: resultatet hamnar i lådan..därför bra med chassi med stora exhaust uppetill

Visa signatur

ASUS ROG Strix G17 G713QR-HG022T (Ryzen 9 5900HX, RTX 3070 Max-P 115+15W, G.Skill Ripjaws 2x16GB 3200MHz CL22 1.2v (F4-3200C22D-32GRS), 17.3" 1920x1080 300Hz 3ms, 2x1TB NVMe) + 27" 2560x1440 Acer Nitro XV272UV + Corsair K55 RGB + Deltaco DM210

Permalänk

Nån som kan rekommendera något tyst 460 1GB?
Jag ska inte köra SLI, inte överklocka, chassit blir fractal design R3.

Permalänk
Medlem

Ska köpa ett "EVGA P55V" och har tänkt köpa ett GTX 460 1GB nu och ett till om några månader och köra SLI. Använder detta chassi "Cooler Master CM 690 II Advanced."

Finns det något GTX 460 på Komplett som har External Exhaust eller vilken affär säljer ett sådant billigast?

Kanske är rum nog mellan korten utan EE på det moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasquatch:

Nån som kan rekommendera något tyst 460 1GB?
Jag ska inte köra SLI, inte överklocka, chassit blir fractal design R3.

Jag har just beställt detta: ZOTAC GeForce GTX 460 1GB AMP då mitt Radeon 5770 slutat fungera efter en månad! Verkar vara ett mycket bra 460 kort! Jag återkommer om ljud/prestanda imorgon då jag fått det!

R3 är fint... har en R3 med titanium front!

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth 55i. Processor:i5 760 2.80ghz. Grafik:ZOTAC GeForce GTX 460 1GB AMP. Minne:Corsair 4gb 1600mzh. Nätdel:Corsair vx 550w. CPU-kylning:Cooler Master hyper 212 plus. Galleriet

Permalänk

längd på gigabyte 460/470 och möjligen 480 SOC?

någon som vet längderna på dessa kort? har för mig att jag läste att dom va någon tum längre än refernskorten, men e inte säker(sitter och kollar på chassin, då jag bestämt mig för att jag inte vill ha ett haf x trots allt)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av WhiskeyDP:

någon som vet längderna på dessa kort? har för mig att jag läste att dom va någon tum längre än refernskorten, men e inte säker(sitter och kollar på chassin, då jag bestämt mig för att jag inte vill ha ett haf x trots allt)

Du skulle kanske kollat i forat först, då det finns en tråd om detta också

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Du skulle kanske kollat i forat först, då det finns en tråd om detta också

460 e runt 24cm, 470 e runt 28cm men hittar inget om 480. försöker bestämma mig för vilken låda jag ska ta då jag tycker haf x ser ut som sk*t, men kanske e den bäst trots allt om man kanske vill köra 480 eller sli med 460/470

Permalänk
Medlem

Köp ett gtx 460 ..utgångspris 1100kr
Palit GTX 460 1GB på Tradera. PCI-E | Grafikkort (GPU) |

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Inaktiv

*tråd rensad*

Ett inlägg som bryter mot § 9 har tagits bort. Marknadsföring är förbjudet i forumet.