Vem vill skapa en BC2 klan med mig? :D :D

Permalänk

Så nu har jag fixat steam!

Steam: ILO__Gurra
Skype: gusten112
bc2: ILOGurra

Permalänk
Skrivet av muffyn:

Får man komma med ett förslag?

Om vi nu ska heta "SweX", så tycker jag att vi ska heta S(w)eX istället

Haha, nejdu

Permalänk
Skrivet av ILO_Gurra:

Så nu har jag fixat steam!

Steam: ILO__Gurra
Skype: gusten112
bc2: ILOGurra

Vad roligt!

Nu har jag skapat en tabell över alla medlemmar i SweX. Om det fattas information så skicka ett pm till mig så uppdaterar jag tabellen.

Nu har vi ett forum också!
SweX

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Vad roligt!

Jaa!

MEN! jag får inte in spelet på steam, det står att jag har ogiltig produkt kod :S
jag har lagt till dig på skype, så kan du gärna få hjälpa mig!

Permalänk
Skrivet av ILO_Gurra:

Jaa!

MEN! jag får inte in spelet på steam, det står att jag har ogiltig produkt kod :S
jag har lagt till dig på skype, så kan du gärna få hjälpa mig!

Då accepterar jag din vän förfrågan. Men jag tror inte jag kan hjälpa dig tyvärr. Och ikväll ska jag ut och äta så jag kan inte spela så mycket Bc2. Men om får tid så kanske vi alla kan ses redan ikväll. Annars kan vi ju alltid spela jättemycket i helgen!

Besök gärna forumet och registrera er där
SweX

Permalänk
Medlem

Låter Roligt
Steam: SkipperZon (har dock inte BC2 på steam)
Bc2: Rallez
Skype: Rallehx
Vän till Muffyn, 16 år i skåne

Permalänk

Nu har vi en grupp i Steam också
Steam Community :: Group :: SweX Bc2

Permalänk

Halloj är lite intresserad på att joina! Jag har addat dig som vän på skype och väntar på svar!
Info:
namn: Adam Wallander
Ålder: 13
Nick: MrDogfight i Battlefield spelen och Call of duty serien. PaK i sc2
Historia: Jag har spelat på hög nivå i bf2 i klanen iD och FutureGaming. Jag har erfarenhet av ledarskap och kan gärna va med i ledningen om detta behövs. Jag är en hyfsad bra teamworker men jag är oftast en riktig fragger :/
Kan spela internationellt om klanen ska bli det senare.
Är väldigt sugen på att börja spela bc2 igen efter en paus och vill även köra med en klan.
Adda mig på steam och xfire: framtidenskrig

MvH Adam Wallander

Lägga till
Permalänk
Skrivet av MrDogfight:

Halloj är lite intresserad på att joina! Jag har addat dig som vän på skype och väntar på svar!
Info:
namn: Adam Wallander
Ålder: 13
Nick: MrDogfight i Battlefield spelen och Call of duty serien. PaK i sc2
Historia: Jag har spelat på hög nivå i bf2 i klanen iD och FutureGaming. Jag har erfarenhet av ledarskap och kan gärna va med i ledningen om detta behövs. Jag är en hyfsad bra teamworker men jag är oftast en riktig fragger :/
Kan spela internationellt om klanen ska bli det senare.
Är väldigt sugen på att börja spela bc2 igen efter en paus och vill även köra med en klan.
Adda mig på steam och xfire: framtidenskrig

MvH Adam Wallander

Ok, adda mig på steam så kan vi ju spela lite kl 17:00

Permalänk
Skrivet av spot_1337:

EDIT: Jag hittade

Är det någon som vet hur jag ansluter som admin till servern btw ? Jag har aldrig använt mumble förut

Jag vet inte, men någon på sweclockers vet väl?
Jag tror jag har lyckats ansluta mig till Mumble serven men jag har inte använt Mumble tidigare så jag vet inte så noga om jag har anslutit mig. Jag får titta mer i helgen på hur Mumble fungerar.

Vem var det som tyckte att Mumble var så jäkla bra? Han borde veta hur man använder det.

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Jag vet inte, men någon på sweclockers vet väl?
Jag tror jag har lyckats ansluta mig till Mumble serven men jag har inte använt Mumble tidigare så jag vet inte så noga om jag har anslutit mig. Jag får titta mer i helgen på hur Mumble fungerar.

Vem var det som tyckte att Mumble var så jäkla bra? Han borde veta hur man använder det.

Jag löste det, gjorde lite olika channels för t.ex rush, conquest, squad rush osv. Du ansluter genom att gå in på server - connect - Add new och fyll i rutan, sedan kommer en ruta upp där du fyller i lösenordet och efter det kommer du in på servern. Sedan får du klicka in på vilken channel du vill gå in i.

Permalänk
Medlem

Kanske ni kan bjuda in mig i klanen?

Skype: kvacken1
steam: alexzpro
bc2: alexpro

Permalänk
Medlem

Intressant.

Vad är fördelarna med clan? Kan man köra mot andra likt pcw eller är det bara för att spela i samma squad?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Intressant.

Vad är fördelarna med clan? Kan man köra mot andra likt pcw eller är det bara för att spela i samma squad?

Fördelen är att man spelar med folk som är villiga att samarbeta så man slipper ett lag som tror att detta är samma sak som mw2 och vägrar köra som ett lag och man kommunicerar med mikrofon vilket är väldigt skönt

Permalänk
Medlem

Mitt steamkonto är inte newguy, de är mitt ingame nick

Som jag sa tidigare har ja inte bc2 kopplat tilll steam då jag inte är helt för tjust i det

Permalänk
Skrivet av alexzpro:

Kanske ni kan bjuda in mig i klanen?

Skype: kvacken1
steam: alexzpro
bc2: alexpro

Just nu är klanen öppen. Dvs du kan gå med i vår grupp på steam utan en invite. Samma gäller vårt forum. Gå med i "SweX Bc2" på steam så kan vi spela om en timme

Permalänk
Skrivet av contra:

Mitt steamkonto är inte newguy, de är mitt ingame nick

Som jag sa tidigare har ja inte bc2 kopplat tilll steam då jag inte är helt för tjust i det

Jaha, men varför ska du inten ha steam? Om du har sönder skivan eller tappar bort spelet så kan du alltid ladda ner det från steam. Men den största fördelen är att med steam så kan du se när jag spelar och då blir det lättare att samarbeta och joina varandras servar.
Just i Bc2 så kan man inte hoppa in i servar via steam. Men man kan chatta ingame med steam så då kan du lätt kontakta mig och det ploppar upp en ruta med mitt namn när jag loggar in eller startar Bc2

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Jaha, men varför ska du inten ha steam? Om du har sönder skivan eller tappar bort spelet så kan du alltid ladda ner det från steam. Men den största fördelen är att med steam så kan du se när jag spelar och då blir det lättare att samarbeta och joina varandras servar.
Just i Bc2 så kan man inte hoppa in i servar via steam. Men man kan chatta ingame med steam så då kan du lätt kontakta mig och det ploppar upp en ruta med mitt namn när jag loggar in eller startar Bc2

Jo sant men har rean förlorat ett steam acc 1 gång vid hl2 launch men de ja har nu har ja haft nått år. Stean namnrt är de man loggar in med va ? Isf är de truthbender tror jag o.o använder mail när jag loggar in.

Permalänk
Skrivet av contra:

Jo sant men har rean förlorat ett steam acc 1 gång vid hl2 launch men de ja har nu har ja haft nått år. Stean namnrt är de man loggar in med va ? Isf är de truthbender tror jag o.o använder mail när jag loggar in.

Du ska alltid kontakta supporten så fort du kan om du blir hackad. Nästan alltid får du tillbaka ditt konto, så därför är det viktigt att du har skrivit dina uppgifter i kontouppgifterna så att supporten kan verifiera att kontot är ditt.

Permalänk
Medlem

Jag är gärna med och lirar lite.

Skype - henkeosd
BC2 nic - IkarusDOOM

Visa signatur

AMD X4 965 BE | Corsair 750w | Gigabyte 790XTA-UD4 | Sapphire 280X OC | DDR3 1333mhz 16gb | SSD:120gb + SSHD:1TB | CM HAF 932 | Bra & Billig

Permalänk
Skrivet av HenkeOSD:

Jag är gärna med och lirar lite.

Skype - henkeosd
BC2 nic - IkarusDOOM

Uppfattat, jag skriver in dig i klanen imorgon.
Om du behöver kontakta mig så är min skype: jonas_swe28 (från Västerås)

Permalänk
Medlem

Någon som spelar nu? Jag är inne i Mumble servern

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Någon som spelar nu? Jag är inne i Mumble servern

Jag är på!

Permalänk
Medlem

Count me in. Har dock inte bc2 kopplat till steam då fick fps problem när det kördes genom steam. Vägrar använda skype när det blir flera i chatten då det blir ett helvete med allt onödigt ljud.

BC2 nick: Sefio
Skype: sefiominson

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk

Jag kan inte logga in till Mumble serven, fel lösenord säger den? Har någon ändrat lösen?

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på att lira med lite folk. Dock är jag ganska ny men har helt klart erfarenhet av FPS spel

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Jag kan inte logga in till Mumble serven, fel lösenord säger den? Har någon ändrat lösen?

Det fungerar för mig och 6 till som är inne atm, lösenordet är kkptb. kolla så att du inte har caps-lock på och att du har skrivit in rätt ip /port.

Permalänk
Medlem

*skuttar in*

Tips för dig furuliden: Det är inte ett måste att använda sig utav Steam för att spelet ska fungera. Dessutom finns det andra sätt att ladda ned originalet än via den tjänsten, så som EA Downloader t.ex som erbjuder samma möjlighet. Den kan man även bränna på skiva om så behövs, det som man får från Steam är aningen svårare att bränna ned då det är ett installerat program som inte är ett nedpackat paket.

Steam har en stor nackdel. Förekommer det fusk etc att man blir hackad osv så får man inte pengarna tillbaka för spelet.
Detta måste ni kontakta EA om isf så löser de problemet åt er, antingen genom att ge er en ny nyckel, ny skiva eller så byter de spel åt er.

PS. Ni kräver enormt mycket arbete, ser jag. En fräsch design på forumet skulle nog uppskattas av många samt en rejäl portal med möjligheter för att visa era skills osv på. Bara att söka på nätet efter gaming portaler, så kommer ni lyckas en dag! DS.

Lycka till grabbs!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

För er som spelar BC2 på PS3 så finns ett bra alternativ: The Avalanche Clan

Permalänk
Skrivet av UROG:

PS. Ni kräver enormt mycket arbete, ser jag. En fräsch design på forumet skulle nog uppskattas av många samt en rejäl portal med möjligheter för att visa era skills osv på. Bara att söka på nätet efter gaming portaler, så kommer ni lyckas en dag! DS.

Håller med dig, forumet ser ut som en standard mall just nu enligt mig och sen skulle det behövas mer forumsdelar. Kanske något script där man kan registrera en tid man kan spela bc2 på och sedan om tillräckligt många spelare har registrerat sig skickas ett mail ut till dessa vid den tiden de har valt att de passar för dem att spela.

Sen kanske ett php script där man ser vilka som är anslutna till mumble servern och en guide för att ansluta till de som är nya med mumble?

Det måste finnas något på forumet som gör att folk drar sig dit annars känns det lite meningslöst