Ingen att spela med i practice league?

Permalänk
Medlem

Ingen att spela med i practice league?

Hej hej

Jag är ny i sc2 så tänkte att det kunde vara en bra att köra mina 50 matcher i practice league innan jag börjar med vanliga matcher. För någon dag sedan hade jag inga problem att hitta mina motståndare, med andra ord det gick snabbt från det att jag valde att köra en quick match till det att en oponent hittades.

Efter det har jag lirat lite för att försöka klara ett par achievements... Problemet är att jag nu inte verkar kunna hitta några motspelare när jag söker efter en quick match i practice league?
-Spelar antal klarade achievements någon roll tro? Även om det gjorde det så borde det knappast vara ett problem då jag inte låst upp så värst mycket. (Har lirat till guld i de tre basic challenges och låst upp zeratul porträttet.)
Min matchstatistik är knappast så mycket att skryta med heller, 7st spelade nybörjarmatcher och 5 vunna. *yey*

Kan det vara något av det som spelar en roll eller vad kan det tänkas vara som gör att jag inte hittar någon att spela med? Vill ju inte hoppa över nybörjarmatcherna bara för att komma in i en liga jag blir nitad i direkt. Eller kan man hoppa tillbaks till nybörjarligan igen efter att ha valt "skip"?

Jag har provat att söka efter matcher vid ett par olika tillfällen på dygnet men hittar inget någon gång. Mitt internet verkar fungera som vanligt för övrigt så tror inte att det är problemet.

Sorry för mycket text för en simpel fråga, men tänkte att det är värt att utveckla lite.

Hare fint // Fredde

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem

Dina achievements spelar ingen roll och nej, du kan inte hoppa tillbaka till practice league efter du har valt att skippa den. Jag är osäker på om du får någon gömd rating när du spelar practice men hur som helst är det bara att försöka mer.

Mitt enda tips gällande sökandet av matcher är att ha tålamod, ibland tar det lite tid.

Permalänk
Medlem

oavsett hur duktig du är nu så kommer du att bli placerad i en liga där du vinner ungefär hälften och förlorar ungefär hälften. Så har det varit för mig hela tiden. Har startat lite olika lag med olika kompisar och så fort vi har kört våra 5 placement matcher så börjar vi få 50% i vinster...

Så börja du att spela direkt. Det är väl bara hastigheten som skiljer sig åt???

Permalänk
Medlem

Ah okej, tackar för hjälpen. Hastigheten och risken att bli ruschad i början skiljer sig, men det får man väll kanske lära sig att ta hand om på ett bättre sätt.

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Hedersmedlem

Jag rekommenderar absolut inte att köra 50 matcher practice. Kör runt 10 så är du redo att spela "på riktigt". Annars kommer du få en chock när du inser hur mycket fortare det går i de vanliga matcherna! Var inte rädd för att bli felplacerad, själv har jag aldrig spelat gamla SC, och hade spelat ~10 matcher, och hamnade i platinum. Konstigt nog så lyckades jag få nästan 50/50, men blev nedflyttad till gold nyligen, vilket stämmer lite bättre.

Permalänk

Håller med widL, kör inte för mycket practice league då den är så mycket långsammare än vad som körs annars, är bättre att bli piskad lite på laddern direkt än att vänja sig vid låga hastigheter och destructible rocks. Läskigt men värt det

Permalänk

practice league är helt värdelöst, är du en helt ny spelare när det gäller RTS så förlora alla 5 så du hamnar direkt i bronze så kan du träna på faster ett tag tills du börjar få en stadig grund att börja lära taktiker på.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk

Bronze Ligan som du spelar i antar jag: Det kommer varia sej av spelare, jag spelade i bronzeara lärt d förut och jag kom ihåg att det var rätt obalanserat med spelare (Hur bra de var) ibland. Och jag rekommenderar dej att lira 1v1 direkt för om du förlorar, har du åkt ner i rank, och då möter du sämre spelare. Jag brukar kolla mina replays när jag förlorar, och kollar in vad den andra spelaren gör. Lär mej lite faktiskt, rekommenderas.

Vilken race spelar du btw?