Permalänk

Problem att skruva dit moderkortet

Tja

Jag har problem att få in alla skruvar i moderkortet, jag har fått in 2 av 6. De andra skruvas in halvvägs sen tar det stopp, och jag skruvar helt rakt. Man kan tro att de är gängpaj på distanserna.
Men jag bytte plats på en skruv och testade en annan plats som inte funkade innan, då funkade det.
Jag kan bara ha 2 skruvar, får inte in en tredje skruv oavsett vilken plats.

Någon som vet vad som felet är eller räcker 2 skruvar för att hålla moderkortet?

Tacksam för snabbt svar!

Permalänk
Medlem

Är det samma skruvar / distanser som du använt tidigare?

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Skrivet av lp0l:

Är det samma skruvar / distanser som du använt tidigare?

Eller jag använder alltså de som jag fick med.

Permalänk
Medlem

Konstigt, har du inga andra att prova med? Annars vet jag inte riktigt..

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimhaeger:

Tja

Jag har problem att få in alla skruvar i moderkortet, jag har fått in 2 av 6. De andra skruvas in halvvägs sen tar det stopp, och jag skruvar helt rakt. Man kan tro att de är gängpaj på distanserna.
Men jag bytte plats på en skruv och testade en annan plats som inte funkade innan, då funkade det.
Jag kan bara ha 2 skruvar, får inte in en tredje skruv oavsett vilken plats.

Någon som vet vad som felet är eller räcker 2 skruvar för att hålla moderkortet?

Tacksam för snabbt svar!

Vad är det för storlek på skruvarna?

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

Jag löste det tillslut, tack för svaren.