Komponentbrist kan orsaka försening av Radeon HD 6970

Permalänk
Medlem

Är det snabbare än 580 kissar jag på mig Nää men det blir spännande jag kommer köpa ett då jag kört ati sen 8500 serien. Gjorde ett test med nvidia under FX serien men gick snabbt tillbaka till 9800 :).

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av )ExecutoR(:

Tack MBY för att du förklarar vad för FET det kan tänkas vara.

Haha.

Undrar jag med såvida han inte menar fälteffekttransistor.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AlbinLoan:

Haha.

Undrar jag med såvida han inte menar fälteffekttransistor.

Ja, FET står för Field Effect Transistor. MOSFET är bara en teknik av flera för att skapa en FET. Men som sagt, läser man mellan raderna på VR-zone så förefaller det inte vara en vanlig FET det handlar om, utan snarare någon krets som har kraft-FET i sig, t.ex. en drivkrets eller en synkron DCDC. Möjligen också en dubbel eller quad-FET i någon knepig kapsel.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Kunskapsnivån på forumet slår nya bottenrekord.

MOSFET - Wikipedia

"MOSFET är idag den vanligaste och mest spridda transistortypen. Den används i stort sett i all digital elektronik."

Bäst att inte uttala sig då kanske Sweclockers stänger ner forumet

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3