Permalänk
Medlem

Fjärrkontroll till min dator?

Precis köpt en A/V Receiver som jag kör ut min musik till, som jag lagrar på datorn, men jag känner att det vore väldigt smidigt om det gick att styra foobar med en fjärrkontroll från fåtöljen när man väl satt sig ner för att avnjuta lite musik.

Funderat på det självklara valet av en mediaspelare men det verkar helt enkelt inte finnas någon som klarar av det som en PC gör.

Så just nu känns en fjärrkontroll som en bättre lösning när datorn ändå står i samma rum. Trådlöst tangentbord eller mus känns inte lika smidigt.

I princip räcker det om den klarar av att styra foobar när den är igång.

Finns det en sådan fjärrkontroll och som inte kostar 4000:-?

Jag kör med Windows 7 64-bit.

Permalänk
Medlem

Om du inte har en allt för omodern mobiltelefon så kanske detta kan vara något - > Salling Software - Salling Clicker for Windows

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Om du inte har en allt för omodern mobiltelefon så kanske detta kan vara något - > Salling Software - Salling Clicker for Windows

Har tyvärr en väldigt simpel mobil så det fungerar inte med något sådant.

Permalänk
Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Den här funkar perfekt:
Fjärrkontroll för PC/HTPC | Stockholm | Blocket
Liten och smidig.
Dessutom inbyggd laserpekare, om man nu skulle behöva det ...

Permalänk
Medlem

Fractal Design Shape HTPC-fjärrkontroll - Inet.se
Den har allt du lär behöva samt att den har en joystick så du kan styra muspekaren.