Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem

Steam, typiskt dom att "lagga"...

Min går i högvarv på att ladda ned några uppdateringar jämt och ständigt. Dessutom handlar det rätt mycket om att det finns idioter som lyckats knäcka spelet och fuskar sig fram, vilket inte är så kul för oss andra. :/

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

vilken FPS är minimum för att vara playable enligt er?

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Skrivet av Son of Qwerty:

Roligt fram tills.. ja... nu.

"Det här spelet är inte tillgängligt just nu. Försök igen lite senare."

AM I THE ONLY ONE?

Det där är ett allmänt problem i Steam och gäller inte bara för det här spelet. Starta om Steam och vänta så funkar det efter ett tag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsson95:

Undra om banorna(patcherna?) kommer att kosta som de gjorde på Mw2....

Om server systemet är detsamma som i MW2 så kommer de givetvis att kosta. Och förmodligen blir det banor från MW2 som du redan har spelat sönder desutom :).

Jag har kollat runt lite i diverse recensioner, men hittar inget som tyder på vilket server system Black Ops har (Står säkert i denna tråden, men jag är lat ). Om så är fallet ser jag ingen anledning att köpa spelet... MW2 var kul som fan, men jag började lira MW1 igen p.g.a. Infinity Wards värdelösa system och dåliga utförande :(. Det hjälper ju inte heller att vapnen är obalancerade och hälften av all content är bannat i competitive. Men sen är ju den nya COD-generationen av spel oerhört lätta att sätta sig in i med extremt många s.k. "crutches" (Killstreaks etc)... Moar skillz plz

Permalänk
Medlem

Nu när serverbrowsern verkar fungera så kom gärna in och lira på:

[SWE]Karpen server

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Medlem

Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu....
Spel helvetet funkar fortfarande inte, kan inte spelal SP eller MP....
Någon som har nån aning om va det kan vara ?
Det hackar sig fast vid uppstarten och så får man starta om datorn....

//Oskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av giljam:

Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu....
Spel helvetet funkar fortfarande inte, kan inte spelal SP eller MP....
Någon som har nån aning om va det kan vara ?
Det hackar sig fast vid uppstarten och så får man starta om datorn....

//Oskar

Köp istället för att tanka? =P

Permalänk

Vet inte om jag kan kalla detta för spel, en usel långfilm. Det är typ 5% spelande och 95% film. Dom 5% är skitbra men köp inte spelet utan hyr en film istället. Jävla amatörer som gjort detta, man kan inte ens escapa alla skitfilmerna... Finns faktisk dom som vill spela och skiter totalt i handlingen...

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old KnotVillage:

Vet inte om jag kan kalla detta för spel, en usel långfilm. Det är typ 5% spelande och 95% film. Dom 5% är skitbra men köp inte spelet utan hyr en film istället. Jävla amatörer som gjort detta, man kan inte ens escapa alla skitfilmerna... Finns faktisk dom som vill spela och skiter totalt i handlingen...

Vet inte om du vet detta, kan komma som en chock... men det finns multiplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaemu:

Köp istället för att tanka? =P

Har ju köpt skiten där för jag är så jävla lack....
Köpte de på cdon ondemand för 450kr och så funkar det inte ens......

Permalänk
Medlem

När ska dem uppdatera spelet och fixa allt lagg? Går ju knappt att spela. Har provat att ändra min config, samt installerat om spelet men ingenting verkar fungera.

Min rigg: i5 760, GTX 460 1GB OC och 4GB RAM.

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crafting:

vilken FPS är minimum för att vara playable enligt er?

40-60.

Förövrigt, så laggar det inte alls för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Ytterligare ett "Call Of Duty" som inte är en WWII-shooter... vilket gör spelet ganska ointressant och tråkigt för mig.

Testade det dock ändå... och ja, det var inte roligare än Modern Warfare.

trist min bror köpte det inte pga att det va för lite need for speed kännsla i spelet :/ han älskar typ rally men jag sa till honom att han fick nog köpa ett bilspel istället.

Lär ju kommit som en chock för dig efter alla teasers om hur black ops utspelar sig i ww2 miljö

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Zombiemode är ju sjukt kul, inget lagg eller liknande för min del, single player har jag inte testat än men det var inte därför jag köpte spelet
299 på MediaMarkt

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av EvilPuppy:

Det där är ett allmänt problem i Steam och gäller inte bara för det här spelet. Starta om Steam och vänta så funkar det efter ett tag

Tyvärr så funkar det varken efter omstart av datorn eller efter omstart av steam.

Kan ju säga att andra spel över steam funkar utan problem (t.ex. mw2).

Tack för att du försökte iaf!

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Mitt spel balla ur totalt nyss.
Spelar ingen roll vad jag gör så startar spelet inte.
Får bara Fatal error hela tiden.
"Error: Could not load image "$g16r16".
Error: Could not load image "$r5g6b5".
Error: Could not load image "$blacktransparent".
Error: Could not load material "$floatz_donotremove".
Error: Could not load material "$processed_floatz_donotremove".
Error: Could not load material "$ps3_aadownsample_donotremove".
Error: Could not load material "particle_blend_donotremove".
Error: Could not load material "particle_zdownsample_donotremove".
Error: Could not load material "redact1".
Error: Could not load material "redact2".
Error: Could not load material "redact3".
Error: Could not load material "bloom_mip3_blur".
Error: Could not load material "$ps3_reload_zcull_donotremove".
Error: Could not load material "water_dynamic_spray".
--- Initializing Voice ---
No default item defined for loadout slot 'primaryattachmenttop'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'primaryattachmentbottom'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'primaryattachmenttrigger'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'primaryattachmentmuzzle'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'primaryreticle'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'primaryreticlecolor'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'primarylens'. Returning default item: 'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'primaryemblem'. Returning default item: 'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'primarytag'. Returning default item: 'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'secondaryattachmenttop'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'secondaryattachmentbottom'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'secondaryattachmenttrigger'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'secondaryattachmentmuzzle'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'secondaryreticle'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'secondaryreticlecolor'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'secondarylens'. Returning default item: 'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'secondaryemblem'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'secondarytag'. Returning default item: 'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'facepaintpattern'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'facepaintcolor'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'primaryattachmenttop'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'primaryattachmentbottom'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'primaryattachmenttrigger'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'primaryattachmentmuzzle'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'primaryreticle'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'primaryreticlecolor'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'primarylens'. Returning default item: 'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'primaryemblem'. Returning default item: 'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'primarytag'. Returning default item: 'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'secondaryattachmenttop'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'secondaryattachmentbottom'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'secondaryattachmenttrigger'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'secondaryattachmentmuzzle'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'secondaryreticle'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'secondaryreticlecolor'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'secondarylens'. Returning default item: 'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'secondaryemblem'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'secondarytag'. Returning default item: 'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'facepaintpattern'. Returning default item:
'weapon_null'
No default item defined for loadout slot 'facepaintcolor'. Returning default item:
'weapon_null'
"

Har provat att installera om med det hjälpte föga...

/Homer_S

Bara uninstall som hjälpte.
Men nu flyter det på bättre än någonsin efter ny installation...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Son of Qwerty:

Tyvärr så funkar det varken efter omstart av datorn eller efter omstart av steam.

Kan ju säga att andra spel över steam funkar utan problem (t.ex. mw2).

Tack för att du försökte iaf!

Verify Integrity of Game Cache ?

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk

Har en fråga angående min dator...klara den av black ops?

AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+
4 G RAM
Radeon HD 5770

använder windows 7 om ni behöver veta det också

Visa signatur

CPU:: Intel Core i5-3570k @ 4.2GHz |Mobo: MSI Z77A-S01 |RAM: CORSAIR Vengeance Pro 8 GB |Grafik: Gigabyte 970 G1|
OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |NZXT H440W Silent Ultra |Hårddisk: Samsung SSD 840 EVO 250GB |Nätagg: Fractal Design R2 800W Platinum |Mus: Steelseries Rival |KB: CM Storm QuickFire TK Brown Switch |Monitor:BenQ XL2411T 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addewigge:

Har en fråga angående min dator...klara den av black ops?

AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+
4 G RAM
Radeon HD 5770

använder windows 7 om ni behöver veta det också

Inte nu, men efter en patch borde den klara det.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crafting:

vilken FPS är minimum för att vara playable enligt er?

minst 60 gärna 100 eller över

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

vill ha över 100 helst, har en 120hz skärm så då märker man stor skillnad på 60 och 120.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

minst 60 gärna 100 eller över

Har du en 120hz skärm? för vanliga skärmar klarar bara 60hz så över 60fps hjälper inte så länge man ligger stabilt på 60

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Trist att det är laggfritt för dom flesta nu, blir nog lite svårare matcher då

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bjinko:

Har du en 120hz skärm? för vanliga skärmar klarar bara 60hz så över 60fps hjälper inte så länge man ligger stabilt på 60

Herregud har inte sådant här skrivits på forumet tidigare?
Allting handlar om respons respons och åter respons. Inte vad man ser..

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av HenkePettsson:

har ni tomtebloss i huvet ni som tycker att det är ett steg BAKÅT från cod4 ?! cod4 ser ut som 1.6 jämfört med Black ops!

Japp, de har tomtebloss i huvudet

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av KKay:

Trist att det är laggfritt för dom flesta nu, blir nog lite svårare matcher då

Tänkte jag också. Gick jävligt bra för mig innan patchen men förvånande nog går det bättre nu!

Över 2.00 i k/d i de senaste 5 matcherna :>

EDIT: Testade precis Theatre mode. La upp ett klipp där jag köttar på Gun Game (hmm.. köttar...). Vet inte om det går att söka på eller nåt men jag nickar Neverland :]

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk

sparar spelet alla spel man har spelat online eller gör den bara det random ? går jag in på my recent games så saknas det typ en massa videos.
Sen vart tar videona vägen som man spelar in med spelets inspelnings program?

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addewigge:

Har en fråga angående min dator...klara den av black ops?

AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+
4 G RAM
Radeon HD 5770

använder windows 7 om ni behöver veta det också

Visst klarar den av spelet men inte laggfritt. Du får igång det och kan spela men MP lär lagga kraftigt. Har en polare som sitter på en 5600+ och ett GeForce 9600 och han kan spela men MP laggar väldigt mycket medans SP och zombie flyter riktigt bra.

Visa signatur