Permalänk
Medlem

Kabeldragning

Först av allt vill jag säga att säga att detta handlar inte om en vanlig kabeldragning i ett chassi utan alla sladdar utanför datorn.

Tröttnade på att det såg så ostädat ut under datorbordet så jag beslutade mig för att dra om alla kablar och fästa fast de ordentligt.

Detta är hur det såg ut innan.

Så jag köpte kabelkanaler och lite annat smått och började jobba.

Och detta är slutresultatet.

Har gjort en ordentlig bygglog på min hemsida och där finns fler bilder som är tagna under byggets gång.
Kolla gärna där och berätta vad ni tycker.

Kabeldragning - Amorphic.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av KriJu:

Först av allt vill jag säga att säga att detta handlar inte om en vanlig kabeldragning i ett chassi utan alla sladdar utanför datorn.

Tröttnade på att det såg så ostädat ut under datorbordet så jag beslutade mig för att dra om alla kablar och fästa fast de ordentligt.

Har gjort en ordentlig bygglog på min hemsida och där finns fler bilder som är tagna under byggets gång.
Kolla gärna där och berätta vad ni tycker.

Kabeldragning - Amorphic.se

Ser bra ut!

Så här ser min kabeldragning ut 03:00 på en söndag morgon
Är lat, så det är bara buntband och tejp; men det fungerar
Huvudsaken är ju att man inte ska se det, och det gör man inte. Inte ens om man hukar sig ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KriJu:

Först av allt vill jag säga att säga att detta handlar inte om en vanlig kabeldragning i ett chassi utan alla sladdar utanför datorn.

Tröttnade på att det såg så ostädat ut under datorbordet så jag beslutade mig för att dra om alla kablar och fästa fast de ordentligt.

Har gjort en ordentlig bygglog på min hemsida och där finns fler bilder som är tagna under byggets gång.
Kolla gärna där och berätta vad ni tycker.

Kabeldragning - Amorphic.se

Ser ju riktigt bra ut.

Skrivet av Hawkeye01:

Ser bra ut!

Så här ser min kabeldragning ut 03:00 på en söndag morgon
Är lat, så det är bara buntband och tejp; men det fungerar
Huvudsaken är ju att man inte ska se det, och det gör man inte. Inte ens om man hukar sig ner.

Det spelar ingen roll så länge man inte ser kablarna precis som du sa

Permalänk
Medlem

snyggt, bra jobbat

Permalänk
Medlem

Skulle också behöva göra något liknande här.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Buntband och tejp räcker långt det med. Hade tejpat det mesta förut, men det lossnade efter ett tag. Så jag tröttnade och bestämde mig för att göra ett ordentligt jobb. Och hade lite tid över i helgen.
Det där var min sambos dator/bord, fixade även mitt bord i helgen, men det var så stökigt så jag dokumenterade inte det jobbet lika bra, men det är nästan likadant.
Har lite små-fixar kvar nu som jag ska ta hand om, så det kommer nån uppdatering till.
Och gå gärna in på hemsidan och se hela byggloggen, där finns många fler bilder. Bl.a på min lösning på korta usb-sladdar till tangentbord och mus.

Kabeldragning - Amorphic.se

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt jobbat, blir rejält avundsjuk!

Utöver det så är ju buntband och tejp riktigt underskattat. Kör med det nu för stunden. Har tänkt snygga till det lite och gömma kablarna mot väggen med en spånskiva, när man nu ids söka reda på en.

Permalänk
Medlem

hur kommer det sig att du inte låter kabelkanalerna vara raka om man ska peta på nått

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

hur kommer det sig att du inte låter kabelkanalerna vara raka om man ska peta på nått

Kortare väg.
Alla sladdar från bordet kommer från mitt och ska till ett hörn, så jag drog kanalen kortaste vägen. Hade ändå problem med vissa sladdar som var korta, så jag fick åka och köpa ny monitorkabel.

Permalänk
Medlem

Fy f*n vilket job om man ska iväg och lana eller något liknande, bådet ta ner och sätta dit allting igen. Men såg iaf skitbra ut

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av helmius:

Fy f*n vilket job om man ska iväg och lana eller något liknande, bådet ta ner och sätta dit allting igen. Men såg iaf skitbra ut

Det skulle inte vara så jobbigt, nu lanar jag visserligen inte, men om jag skulle behöva ta loss datorn så behöver jag bara koppla ut tgb och mus från USB-hubben bakom skärmen:

och sen ta loss resterande kablar från datorn (ström, monitor, nätverk och USBn till hubben)

Har extra strömkablar liggandes hemma, så det är bara att ta med dom istället för att riva ner allt från bordet. Snabbt och enkelt.